Jaki smar do łożysk np.LM 20 UU

Dyskusje na temat przesuwu liniowego stosowanego w maszynach

Piracik
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 352
Rejestracja: 15 gru 2005, 12:21
Lokalizacja: Świdwin

#11

Post napisał: Piracik » 19 sty 2007, 21:15

z czystym sumieniem moge polecic ten smar: Kluber Isoflex NBU-15. jest to smar niskotemperaturowy do wysokoobrotowych lozysk tocznych ale nadaje sie rowniez do miejsc gdzie sa przenoszone duze obciazenia. ma bialy kolor i nie lapie brudu.


- Tokarki CNC -
- Heidenhain - Siemens - Fanuc -

Tagi:


olo_3
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1249
Rejestracja: 31 sie 2004, 22:25
Lokalizacja: EU

#12

Post napisał: olo_3 » 19 sty 2007, 22:57

Piracik pisze:Kluber Isoflex NBU-15.
400g 360euro.
Zwątpienie jest oznaką, że podążasz w dobrym kierunku.

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 6
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#13

Post napisał: ALZ » 19 sty 2007, 23:14

Smar do łożysk wysokoobrotowych nie jest chyba dobrym pomysłem. Pomijając cenę takich smarów nie nadają się do łożysk które mają podwyższone naciski w stanie spoczynku i małej prędkości. Raczej polecane do łożysk liniowych są smary które są przystosowane do małych prędkości z dużymi naciskami.


Piracik
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 352
Rejestracja: 15 gru 2005, 12:21
Lokalizacja: Świdwin

#14

Post napisał: Piracik » 20 sty 2007, 19:42

mam ten smar i uzywalem go tez do mechanizmow ktore przenosza potezne sily i wolno pracuja, sprawowal sie lepiej niz nasze polskie smary.
- Tokarki CNC -
- Heidenhain - Siemens - Fanuc -

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 6
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#15

Post napisał: ALZ » 20 sty 2007, 20:56

ALZ pisze:Smar do łożysk wysokoobrotowych nie jest chyba dobrym pomysłem. Pomijając cenę takich smarów nie nadają się do łożysk które mają podwyższone naciski w stanie spoczynku i małej prędkości. Raczej polecane do łożysk liniowych są smary które są przystosowane do małych prędkości z dużymi naciskami.
Polecam smar Arcanol MULTITOP.


upadły_mnich
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1542
Rejestracja: 09 gru 2005, 11:52
Lokalizacja: Lublin

#16

Post napisał: upadły_mnich » 20 sty 2007, 23:03

Piracik pisze:Kluber Isoflex NBU-15
olo_3 pisze:400g 360euro.
nie wiem czy jest sens stosować smar droższy niż łożyska zwłaszcza, że łożyska liniowe nie pracują w ekstremalnych warunkach (przynajmniej jeśli chodzi o prędkości)
narażę się fachowcom ale polecam ŁT43 :wink:
sprawność wg kobiety: stosunek wielkości wyjętej do wielkości włożonej

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 6
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#17

Post napisał: ALZ » 21 sty 2007, 01:04

Łt 43 to bardzo przyzwoity smar do zastosowań uniwersalnych i w łożyskach liniowych sprawdzi się dokonale. Ale dla idealistów z zasobną kieszenią to z reguły za mało i lubią sobie życie utrudniać. Producenci łożysk zawsze podawają w swoich katalogach szczegółowe warunki pracy, zabudowy,smarowania itd. i z całym szacunkiem dla teoretyków i praktyków z tego forum podawają tam najbardziej wiarygodne wiadomości poparte badaniami laboratoryjnymi i bynajmniej ja w swojej praktyce zawsze korzystałem z danych katologowych. I tak np. smar za duże pieniądze do łożysk wysokoobrotowych wcale nie jest lepszy do łożysk liniowych a trwałość takiego smaru jest dwukrotnie mniejsza niż wspomniany tutaj LT 43.


olo_3
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1249
Rejestracja: 31 sie 2004, 22:25
Lokalizacja: EU

#18

Post napisał: olo_3 » 28 sty 2007, 01:05

ALZ pisze:bynajmniej ja w swojej praktyce zawsze korzystałem z danych katologowych. I tak np. smar za duże pieniądze do łożysk wysokoobrotowych wcale nie jest lepszy do łożysk liniowych a trwałość takiego smaru jest dwukrotnie mniejsza niż wspomniany tutaj LT 43.
uwierz mi ze nie wiesz co piszesz. jak kiedyś zastosujesz nub15 to się dowiesz jaka jest roznica.

tak się składa ze ponad rok temu kupiłem maszynę która miała zatarte prowadnice. podczas ich wymiany posmarowałem je, oraz nakrętkę planetarna NUB15, po roku pracy (intensywnej) okazało się ze istnieje konieczność wymiany łożysk skośnych na osadzeniu śrub planetarnych, przy tej okazji trzeba zdemontować wszystkie osie, okazało się ze uszczelnienie teleskopowe i sprężynowe przepuszczało spore ilości chłodziwa do śruby - myślisz ze Lt43 byłby jeszcze na swoim miejscu ?- bo nub 15 był
Zwątpienie jest oznaką, że podążasz w dobrym kierunku.

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 6
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#19

Post napisał: ALZ » 28 sty 2007, 10:42

olo_3 pisze:uwierz mi ze nie wiesz co piszesz. jak kiedyś zastosujesz nub15 to się dowiesz jaka jest roznica.
Nie będę tutaj polemizował ale w swojej praktyce używałem smarów min takich firm jak SKF, KLUBER, LUBCON, ARCANOL, ESSO i wiem że najlepszy efekt daje stosowanie smarów polecanych przez producentów łożysk stosownie do aplikacji a każdy zrobi jak chce.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Prowadnice - Technika Przesuwu Liniowego”