Jaki material na oslone silnika ?

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce tworzyw sztucznych ręcznej jak i za pomocą CNC

qrba
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 197
Rejestracja: 09 lut 2010, 15:11
Lokalizacja: krakow

#11

Post napisał: qrba » 13 sty 2017, 21:40

Niestety w tym sporcie nic na bazie epoksydów nie zdaje egzaminu , za sztywne i przy notorycznych uderzeniach wykrusza się. To musi być jakiś "plastik" .
Nieprawda
epoxydy sa sztywne, elastyczne, miękkie, twarde - najróżniejsze
Osłony pod crossy pare razy popełniłem i działało..



Tagi:


Autor tematu
blasterpl
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 5
Posty: 1863
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:49
Lokalizacja: jelenia gora

#12

Post napisał: blasterpl » 14 sty 2017, 13:52

qrba pisze:
Nieprawda
epoxydy sa sztywne, elastyczne, miękkie, twarde - najróżniejsze
Osłony pod crossy pare razy popełniłem i działało..
A jednak nie , na fotkach osłona wydechu po dość delikatnej obcierce o głaz , jak widać rozpadła się a przede wszystkim nie spełniła swojego zadania (drugie foto) . Dodam tylko ze to osłona "fabryczna" za kilkaset zł. Takie karbony w crossowkach kompletnie się nie sprawdzają , maja tylko jedna zaletę , wygląd taki "New technology". Co do stali to odpada w przedbiegach (waga) , alu podobnie.
Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 14 sty 2017, 16:54 przez blasterpl, łącznie zmieniany 1 raz.


kubus838
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 2572
Rejestracja: 06 lip 2009, 14:52
Lokalizacja: Mszczonów

#13

Post napisał: kubus838 » 14 sty 2017, 16:53

Z epoxydu raczej wykonuje się takie elementy jak spojlery, lotki itp. Czy elementy nadwozia które mają duży wpływ na to jazdy takiego auta. Więc takie elementy są odporne na wyginanie bo są sztywne.

Poliwęglanu nie stosuje się do budowy elementów samochodowych z tego samego powodu dlaczego nie tnie się go laserem.

Ze stali robi się nawet osłony pod silnik ale do aut terenowych które startują w rajdach przeprawowych. Gdzie osłona silnika musi być twarda i odporna na wszelkie uderzenia o kamienie itd. Tu na wagę takiej osłony nikt nie zwraca uwagi bo nikt takimi autami nie jeździ na czas.

Wszelkie osłony do samochodów i motocykli które wskutek swojej pracy jeżdżą z bardzo dużymi prędkościami robi się z "PP". Najlepiej sprawdzić to na stronach producentów którzy wykonują takie elementy na potrzeby profesjonalistów startujących w różnych rajdach, wyścigach czy przeprawówkach.


robert


Autor tematu
blasterpl
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 5
Posty: 1863
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:49
Lokalizacja: jelenia gora

#14

Post napisał: blasterpl » 14 sty 2017, 17:00

Oryginalna osłona jest wykonana z " ABS-PA" , co to takiego :?: . Czy są dostępne płyty z tego materiału czy to materiał tylko do wtryskarek :?:
Ostatnio zmieniony 14 sty 2017, 20:33 przez blasterpl, łącznie zmieniany 1 raz.


kubus838
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 2572
Rejestracja: 06 lip 2009, 14:52
Lokalizacja: Mszczonów

#15

Post napisał: kubus838 » 14 sty 2017, 17:32

blasterpl pisze:Oryginalna osłona jest wykonana z " ABS-PA" , co to takiego . Czy są dostępne płyty z tego materiału czy to materiał tylko do wtryskarek :?:
Czyli masz z mieszanki. Tak dostępne są płyty abs-pa, tylko w tej chwili to musisz szukać po hurtowniach tych co sprzedają komponenty do spawania tworzyw sztucznych - allegro, olx.

robert

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka tworzyw sztucznych”