Grubsza warstwa słabiej się klei...

Dyskusje dotyczące druku i drukarek 3D

Autor tematu
oprawcafotografii
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 6140
Rejestracja: 29 kwie 2009, 10:11
Lokalizacja: Kraków / Jaworzno / Kopanka

Grubsza warstwa słabiej się klei...

#1

Post napisał: oprawcafotografii » 16 maja 2024, 18:45

Hejka :)

90% rzeczy drukuję z czarnego PLA i tu nie ma raczej problemów.

Tym razem mam w drukarce PLA biała a w zasadzie perłowe. Druk warstwą 0.12mm idzie ładnie - przedmiot wygląda ok i jest mocny. Natomiast druk warstwą 0.28mm wygląda też ok, ale wydaje się, że kolejne warstwy druku słabiej się sklejają. Widać to najłatwiej na obiektach typu rura o średnicy 100mm, ściance grubej na 3mm, wysokość 25mm.
Jak się lekko ściśnie ścianki to słychać, że trzeszczą...

Wygląda jakby kolejne warstwy słabiej zgrzewały się do poprzedniej. Przez głowicę w jednostce czasu przechodzi więcej materiału - może to ją wychładza i nie daje rady odpowiednio podgrzać fillamentu?

Jakieś podpowiedzi? Spróbuję na początek podnieść temperaturę głowicy z 10C (mam 205C).

q


„Największym wrogiem wolności jest najedzony niewolnik.”

Awatar użytkownika

pbugdol
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 129
Rejestracja: 09 mar 2022, 11:25
Lokalizacja: Śląskie

Re: Grubsza warstwa słabiej się klei...

#2

Post napisał: pbugdol » 17 maja 2024, 06:33

Upewnij się że masz naprawdę suchy i czysty filament. Masz suszarkę? Jeśli nie masz suszarki, a drukarkę z komorą, to wrzuć filament na noc do komory i daj grzanie stołu, wysusz nieco filament i spróbuj znowu. Podniesienie temperatury głowicy też może pomóc. Sprawdź też ustawienia wentylatora chłodzącego.


Elhape
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 1
Posty: 29
Rejestracja: 12 cze 2021, 12:04

Re: Grubsza warstwa słabiej się klei...

#3

Post napisał: Elhape » 25 maja 2024, 03:59

Nie wiem jakiego producenta masz to PLA ale ja ogólnie drukuje przy temp 220­°C a na bambulabie x1c przy standardowej prędkości daje 230°C a przy najwyższej nawet 245°C więc to Twoje 205°C to może być faktycznie dość mało.
Filament gdyby był mokry to słychać było by trzaski przy ekstruzji materiału z dyszy po za tym widać było by ubytki i inne dziadostwa na ściankach a nie tylko miedzy warstwami. Inna kwestia, że w pomieszczeniu gdzie są drukarki mamy utrzymywaną wilgotność na poziomie min.50% i nic się z otwartymi rolkami nie dzieje.


Autor tematu
oprawcafotografii
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 6140
Rejestracja: 29 kwie 2009, 10:11
Lokalizacja: Kraków / Jaworzno / Kopanka

Re: Grubsza warstwa słabiej się klei...

#4

Post napisał: oprawcafotografii » 28 maja 2024, 06:36

Dzięki za podpowiedzi. Wygląda na to, że chyba drukowałem ze zbyt niską temperaturą - czarne PLE, którego używam w 75% przypadków drukuje się dobrze, ale ten perłowy już nie. Podniosłem temperaturę do 230C i jest sporo lepiej. Może nawet jeszcze trochę wyżej trzeba, sprawdzę...
„Największym wrogiem wolności jest najedzony niewolnik.”

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Drukarki 3D, RepRap”