gięcie krokowe - gięcie łuków - potrzebna pomoc

Prasy, gilotyny, krawędziówki, tłoczniki i wykrojniki, etc...

Autor tematu
krystianzsze92
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 4
Rejestracja: 15 cze 2018, 06:48

gięcie krokowe - gięcie łuków - potrzebna pomoc

#1

Post napisał: krystianzsze92 » 11 lut 2019, 10:19

Witam, potrzebuję wygiąć na prasie cnc łuk o promieniu 130mm wewnątrz z blachy grubości 4mm. Dokładnie pokazane jest to na załącznikach. Obrazek
I tutaj moje pytanie. Dysponuję prasą krawędziową i chciałbym zrobić to poprzez gięcie krokowe. Z wyszukanych tematów uzyskałem informację że potrzebuję 2/3R + grubość blachy i wyjdzie mi ilość gięć. W moim przypadku 2/3*130+4 wyszło 90 czy aby nie za dużo? i czy dobrałem dobry promień? zewnętrzny czy wewnętrzny? Kolejny krok to obliczenie odległości między gięciami czyli Obwód koła = 2*3,14 * R = 816,4 w moim przypadku będzie to 1/2 Obwodu czyli 408,2 dzielone przez ilość gięć wychodzi że gięcie mam co 4,5mm czy nie za często?
Obrazek
Będzie 90 gięć co 4,5mm i pod kątem 178 stopni. Wydaje mi się dużo. Probowałem rozłożyć to na 42 gięcia tak jak tutaj : Obrazek
i nie byłem do końca zadowolony... czy wielkość rowka matrycy ma duży wpływ na uzyskany rezultat? Czy podczas któregoś z kolei gięcia, wcześniejsze nie ulega prostowaniu? Dziękuję za odpowiedzi



Awatar użytkownika

gelo
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 971
Rejestracja: 01 kwie 2006, 22:08
Lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Re: gięcie krokowe - gięcie łuków - potrzebna pomoc

#2

Post napisał: gelo » 12 lut 2019, 19:58

Kolego, 90 gięć to bardzo duża przesada. Potrzebujesz znaleźć stempel o najwiekszym promieniu jaki masz oraz odpowiednio szeroką matryce ( V24 lub najlepiej V30). Chodzi właśnie o to, żeby ci nie rozginało poprzednich gięć. Jak dasz ich za dużo to poprzednie gięcie wpada w rowek i wtedy je rozgina.
W załączniku masz raport jak po kolei wykonać taki detal oraz w DXF rozwinięcie dla założonych przeze mnie narzędzi. Mam nadzieję, że się przyda. Ew podaj na prv email gdyby załączniki nie przeszły
>>>>>>>>>> GELO <<<<<<<<<<


Autor tematu
krystianzsze92
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 4
Rejestracja: 15 cze 2018, 06:48

Re: gięcie krokowe - gięcie łuków - potrzebna pomoc

#3

Post napisał: krystianzsze92 » 19 lut 2019, 09:13

Witaj, pisałem Ci kolego wiadomość na priv. Jak możesz to podeślij na email te załączniki bo ich nie widzę


stara_kuznia
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 1
Posty: 30
Rejestracja: 24 lis 2012, 10:32
Lokalizacja: mazowieckie

Re: gięcie krokowe - gięcie łuków - potrzebna pomoc

#4

Post napisał: stara_kuznia » 26 lut 2019, 22:28

A moje pytanie jest takie, znajdziesz taki stempel na którym nie będziesz miał kolizji przy tej geometrii detalu? Może warto zacząć od tego zanim się zaczniesz zastanawiać nad ilością gięć?


majewa
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 12 kwie 2022, 20:44

Re: gięcie krokowe - gięcie łuków - potrzebna pomoc

#5

Post napisał: majewa » 12 kwie 2022, 21:25

Witajcie. Mam prośbę , czy moglibyście podpowiedzeć ? . Muszę wygiąć na swojej prasie krawędziowej z blaszki czarnej 5mm łuk o promieniu 30mm jak na zał. rysunku.
Mam tylko stepmple i matryce V . Wiem że muszę to zrobić krokowo. Wiem że muszę naprzemiennie giąć z obu stron począwszy od zewnętrznych gięć ku środkowi. Jak wynika z wzoru przytaczanego na forum 2/3R+T ilość gięć powinna wynosić 25 ? Jestem początkujący i nie wiem w zasadzie nic. Jak obliczyć odległość od krawędzi 1 gięcia ? co za tym idzie odległości między gięciami. Jak dobrać siłę nacisku ( moja prasa jest NC ) albo o jaki kąt giąć kolejne kroki ? Jaką szeroką matrycę wybrać ? Dla gięcia 90 st było by to 8x5=40mm ? a w tym przypadku ? Przy takiej szerokiej matrycy każde kolejne gięcie prawdopodobnie będzie częściowo wpadać w rowek matrycy ?
Podpowiedzcie proszę jak to zrobić.
Obrazek

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka plastyczna”