Frezowanie na magnesie

Jak najmniejsze opory skrawania przy frezowaniu

Dyskusje dotyczące frezowania i frezarek konwencjonalnych.

Autor tematu
Ssmog
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 2
Posty: 18
Rejestracja: 04 wrz 2012, 17:52
Lokalizacja: Zielona Góra

Frezowanie na magnesie

#1

Post napisał: Ssmog » 06 maja 2022, 17:42

Dzień dobry Panowie,

w procesie technologicznym wymagane jest frezowanie płytki 100x100 z 8mm do 6mm.
Aktualnie korzystam ze zwykłego magnesu do szlifowania którego siła trzymania nie jest zbyt dobra (jak sama nazwa wskazuje jest do szlifowania). Niestety jak na razie brak funduszy na zaawansowane systemy magnetyczne firmy Schunk.

Pomyślałem więc, że może wybrać geometrię płytki do głowicy która ma jak najmniejsze opory przy skrawaniu oraz ma jak największą liczbę ostrzy.

W tym momencie jest to robione płytką typu High feed lecz przy delikatnym zużyciu występują duże opory i płytkę z magnesu wyrywa.

Co polecacie Panowie w tym przypadku?


Pozdrawiam




dudziak4
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 598
Rejestracja: 06 wrz 2007, 13:30
Lokalizacja: Bielawa

Re: Frezowanie na magnesie

#2

Post napisał: dudziak4 » 06 maja 2022, 18:00

a czemu nie mocujesz w imadle ?

Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 7494
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

Re: Frezowanie na magnesie

#3

Post napisał: WZÓR » 06 maja 2022, 18:13

Ssmog pisze:
06 maja 2022, 17:42
Dzień dobry Panowie,

w procesie technologicznym wymagane jest frezowanie płytki 100x100 z 8mm do 6mm.
Aktualnie korzystam ze zwykłego magnesu do szlifowania którego siła trzymania nie jest zbyt dobra (jak sama nazwa wskazuje jest do szlifowania). Niestety jak na razie brak funduszy na zaawansowane systemy magnetyczne firmy Schunk.
......
Nie wymyślaj ..... , w zwykłym też idzie frezować. :)
Zaprzyj płytkę dodatkowo do oporów jakie widzisz na zdjęciu .

Obrazek

Mariusz.
Pomagam w:
HAAS - frezarki, tokarki


Autor tematu
Ssmog
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 2
Posty: 18
Rejestracja: 04 wrz 2012, 17:52
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Frezowanie na magnesie

#4

Post napisał: Ssmog » 06 maja 2022, 18:38

@dudziak4 : zdarzają się również płytki o większych wymiarach i przy mocowaniu w imadle środek płytki będzie miał inny wymiar niż grubość przy ściankach bocznych

@WZÓR No właśnie na takim aktualnie robię, przerobiłem opory na stalowe (te na zdjęciu to alu) próbowałem różnych ustawień ścianek oporowych lecz dalej przy lekkim zużyciu płytek skrawających następuje poruszenie detalu.

Myślałem o płytkach z dodatnim kątem, co myślicie?

High Feed sam w sobie robi duże opory przy skrawaniu.

Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 7494
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

Re: Frezowanie na magnesie

#5

Post napisał: WZÓR » 06 maja 2022, 19:16

Ssmog pisze:
06 maja 2022, 18:38
@dudziak4 : zdarzają się również płytki o większych wymiarach i przy mocowaniu w imadle środek płytki będzie miał inny wymiar niż grubość przy ściankach bocznych

@WZÓR No właśnie na takim aktualnie robię, przerobiłem opory na stalowe (te na zdjęciu to alu) próbowałem różnych ustawień ścianek oporowych lecz dalej przy lekkim zużyciu płytek skrawających następuje poruszenie detalu.

Myślałem o płytkach z dodatnim kątem, co myślicie?

High Feed sam w sobie robi duże opory przy skrawaniu.
Detal od spodu jest z zędrą ?

P.s.
Ja na takim magnesie obrabiałem detale głowicą Pramet
https://archiwum.alle gro.pl/oferta/glowica-frezerska-fi-50-na-5-plytek-admx-16-pramet-i9506643758.html

Mariusz.
Pomagam w:
HAAS - frezarki, tokarki


CFA
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1515
Rejestracja: 28 wrz 2009, 11:00
Lokalizacja: Wrocław

Re: Frezowanie na magnesie

#6

Post napisał: CFA » 06 maja 2022, 22:20

Ssmog pisze: zdarzają się również płytki o większych wymiarach i przy mocowaniu w imadle środek płytki będzie miał inny wymiar niż grubość przy ściankach




Są imadła z wypełnieniem pomiędzy szczękami do frezowania cienkich blach.
Odwracana szczęka to realizuje.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Frezowanie / Frezarki Konwencjonalne”