Frezowanie HPL

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce tworzyw sztucznych ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
Azriil
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 07 kwie 2022, 16:44

Frezowanie HPL

#1

Post napisał: Azriil » 07 kwie 2022, 16:50

Witam,

Od jakiegoś czasu walcze z frezowaniem kompozytu hpl - sklejka - hpl.
Nieudolnie staram się wyeliminować problem z odpryskującym HPL,em ze spodniej części wyfrezowanego elementu

Parametry przy frezowaniu:
S:23k
F:60mm/s
Zagłębienie 15mm/s
Frez Fi6 pozytywno/negatywny 1 ostrzowy powlekany

Staram się frezować z rampą 10-40mm ale są elementy gdzie HPL,u nie wyłamuje a są gdzie jednak pojawia się ten odprysk
grubość materiału od 6 do 20 mm

Przy 20-30 elementach z płyty stało się to uciążliwe i szukam pomocy w celu wyeliminowania tego problemu

Pozdrawiam i dzięki za odzew




drzasiek90
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 805
Rejestracja: 25 kwie 2016, 11:58
Lokalizacja: Jodlowa
Kontakt:

Re: Frezowanie HPL

#2

Post napisał: drzasiek90 » 07 kwie 2022, 18:15

Gdzie to odpryskuje? Na całej długości frezowania czy tylko w miejscu gdzie Zagłębia się frez?


Autor tematu
Azriil
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 07 kwie 2022, 16:44

Re: Frezowanie HPL

#3

Post napisał: Azriil » 08 kwie 2022, 00:21

Odpryskuje tylko w miejscu w zagłębienia

Awatar użytkownika

TOP67
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2207
Rejestracja: 17 wrz 2018, 10:47
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Frezowanie HPL

#4

Post napisał: TOP67 » 08 kwie 2022, 08:04

Nie ma możliwości wejścia w materiał w miejscu odpadu i dojechania do właściwej ścieżki?

Obrazek

A wstępne nawiercanie innym narzędziem?


drzasiek90
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 805
Rejestracja: 25 kwie 2016, 11:58
Lokalizacja: Jodlowa
Kontakt:

Re: Frezowanie HPL

#5

Post napisał: drzasiek90 » 10 kwie 2022, 14:43

Azriil pisze:
08 kwie 2022, 00:21
Odpryskuje tylko w miejscu w zagłębienia
Normalne.
Po to się stosuje zagłębianie poza obrysem. Najtańsze lub darmowe cam-y nawet mają tą funkcję.
Jeśli nie masz tej funkcji to musisz pokombinować z wchodzeniem w materiał. Frez z czołem płaskim ma tendencję do wypychania.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka tworzyw sztucznych”