Frezarko-wiertarka HK25

Dyskusje dotyczące frezowania i frezarek konwencjonalnych.

Autor tematu
Avalyah
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 49
Posty: 2364
Rejestracja: 29 lis 2015, 00:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

#31

Post napisał: Avalyah » 10 lis 2016, 18:34

Jeżeli dobrze patrzę, to 2 łożyska 32005 na samym wrzecionie (element 246, prawy dolny róg zdjęcia klka postów wyżej), a część z kołami zębatymi (z lewej u góry) to łożyska 6211 i 7007.

[ Dodano: 2016-11-10, 18:46 ]
TwinB pisze:no jak jakie chinskie dokładnie takie
Mi tam wcale tak do śmiechu nie jest :mrgreen: Jestem świadomy, że wiele oczekiwać po chińszczyźnie nie mogę, no ale działać to ona powinna.



Tagi:


TwinB
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 6
Posty: 170
Rejestracja: 02 sty 2016, 17:59
Lokalizacja: Polska

#32

Post napisał: TwinB » 10 lis 2016, 18:54

powiem Ci tyle sam mam ZX7045 przerobione na CNC, i po jakichs 40-50h pracy zaczeła chodzic jak stara betoniarka
wymieniłem wszystkie łożyska i simeringi i dałem nowy olej, od tej pory przepracowała ponad 250 roboczogodzin (wiem dokładnie bo mam licznik uruchamiany tym samym sygnałem co komp startuje wrzeciono) i działa czysto i cicho

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 35
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#33

Post napisał: ALZ » 10 lis 2016, 18:57

To łożysko stożkowe, może być za mocno dociągnęte. Lekko zmniejsz napięcie i jak się przestanie grzać spróbuj lekko dociągnąć.
A tak w ogóle, wywal te łożyska i załóż tam np. Koyo. Nie są to jakieś pieniądze, ale warto.


Autor tematu
Avalyah
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 49
Posty: 2364
Rejestracja: 29 lis 2015, 00:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

#34

Post napisał: Avalyah » 10 lis 2016, 19:37

ALZ pisze:To łożysko stożkowe, może być za mocno dociągnęte. Lekko zmniejsz napięcie i jak się przestanie grzać spróbuj lekko dociągnąć.
A tak w ogóle, wywal te łożyska i załóż tam np. Koyo. Nie są to jakieś pieniądze, ale warto.
Wolałbym spróbować najpierw z nieinwazyjną metodą. Tylko nie za bardzo wiem, jak dobrać się do tego. Dolne łożysko jest dokręcone pierścieniem M24, który jest oznaczony 247 na rysunku. On tam siedzi w tulei wrzeciona i od dołu widać tylko jakieś 2 małe otworki na jego obwodzie. Do tego jest jakiś specjalny klucz? Zdjęcie:
Obrazek

Do tego górnego w ogóle nie wiem, jak się dobrać, musiałbym chyba rozłożyć całą przekładnię najpierw. Dlatego mam nadzieję, że to to dolne, siedzi akurat tam, gdzie się grzeje.

Wymiany wolałbym uniknąć, bo nigdy tego nie robiłem i nie mam sprzętu do tego, jakiejś praski, czy coś.


TwinB
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 6
Posty: 170
Rejestracja: 02 sty 2016, 17:59
Lokalizacja: Polska

#35

Post napisał: TwinB » 10 lis 2016, 21:02

tej nakretki na dole nie ruszaj demontuje sie ja zeby wyjac dolne łozysko
musisz zdemontowac pinole, po prostu wyjac ja z obudowy i wtedy popuscic nakretki prawdopodobnie 245 i 247 wg rysunku

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 35
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#36

Post napisał: ALZ » 10 lis 2016, 21:37

Z góry pinoli będzie nakrętka rowkowa która spina sie całość. oczywiście chinole nie pofatygowali się aby zrobić dystanse i trzeba będzie regulować na piechotę.


Autor tematu
Avalyah
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 49
Posty: 2364
Rejestracja: 29 lis 2015, 00:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

#37

Post napisał: Avalyah » 10 lis 2016, 22:04

Dzięki za wskazówki :grin:

No to spróbuję się do tego dobrać przy najbliższej okazji, może jutro nawet, bo spokoju mi to nie da inaczej.

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 35
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#38

Post napisał: ALZ » 10 lis 2016, 22:15

Możesz jeszcze spróbować pokręcić go od minimalnych obrotów ale tak żeby się nie przegrzały. Cholera wie jak długo ten smar leży w tych łożyskach.

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 35
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#39

Post napisał: ALZ » 12 lis 2016, 23:46

Ciekawe jak będzie się sprawdzał ten napęd silnikiem DC bo lubiło to byc upierdliwe. Własnie z tego względu przymierzam się do 7032G/1 TECHNOLOGIES 4ALL . Czy macie jakieś doświadczenia z ta firmą?
A może ma ktoś ta frezarkę?


Autor tematu
Avalyah
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 49
Posty: 2364
Rejestracja: 29 lis 2015, 00:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

#40

Post napisał: Avalyah » 15 lis 2016, 14:53

Tak, jak się obawiałem, nie wiem, jak się dobrać do tego. Od dołu nie ma żadnych śrub ani nic, a od góry doszedłem do tego miejsca:
Obrazek

Jeśli dobrze patrzę na dtr, to żeby dostać się do tej nakrętki na pinoli od góry musiałbym zdemontować tą tuleję z dwoma kołami zębatymi (206), ale nie wiem, jak wyjąć ją razem z łożyskami, z których górne (205) widać na zdjęciu. Zdjąłem tego segera (204) i nie wiem, jak dobrać się głębiej :???:

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Frezowanie / Frezarki Konwencjonalne”