Frezarka Maho z Niemiec
Które Maho najlepiej nadaje się na retrofit
-
Autor tematu - Znawca tematu (min. 80)
- Posty w temacie: 82
- Posty: 99
- Rejestracja: 07 gru 2019, 22:14
Re: Frezarka Maho z Niemiec
Hej,
Projekt trochę stoi ale miałbym do Was pytanie o silnik wrzeciona. Oryginalnie zamontowany jest tam hamulec na 110V, teraz będzie falownik i hamulec będzie już raczej niepotrzebny. Pytanie mam co najlepiej z nim zrobić. Zasterować na stałe 110V czy po prostu rozebrać i wyrzucić jakieś tam elementy i po sprawie?
Pozdrowieni i zdrowia życzę
Projekt trochę stoi ale miałbym do Was pytanie o silnik wrzeciona. Oryginalnie zamontowany jest tam hamulec na 110V, teraz będzie falownik i hamulec będzie już raczej niepotrzebny. Pytanie mam co najlepiej z nim zrobić. Zasterować na stałe 110V czy po prostu rozebrać i wyrzucić jakieś tam elementy i po sprawie?
Pozdrowieni i zdrowia życzę
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 17
- Posty: 4143
- Rejestracja: 13 lut 2017, 19:34
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Frezarka Maho z Niemiec
Ja bym zostawił i sterował nawet wyjściem active falownika, albo jakoś niezależnie. Wbrew pozorom hamulec na wrzecionie się czasem przydaje.
Można?
Morzna!!!
Morzna!!!
-
Autor tematu - Znawca tematu (min. 80)
- Posty w temacie: 82
- Posty: 99
- Rejestracja: 07 gru 2019, 22:14
Re: Frezarka Maho z Niemiec
Ok dzięki za odpowiedzi! Czyli w jakich sytuacjach byłby ten hamulec potrzebny? Wydawało mi się że falownik będzie w stanie wyhamować silnik jak wyłącze wrzeciono.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 17
- Posty: 4143
- Rejestracja: 13 lut 2017, 19:34
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Frezarka Maho z Niemiec
Ale np. Przy wymianie wiertła w uchwycie, po co masz ładować prąd do hamowania, jak masz hamulec. Dokręcanie er-ki to już nie dla hamulca, ale jakieś płytki wymienić na narzędziu wygodniej jak nie ucieka spod klucza
Poza tym jeść nie woła, jak pobierze Ci te 500miliamper, to chyba nie odczujesz w rachunku ...
Poza tym jeść nie woła, jak pobierze Ci te 500miliamper, to chyba nie odczujesz w rachunku ...
Można?
Morzna!!!
Morzna!!!
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 377
- Rejestracja: 16 lut 2011, 22:44
- Lokalizacja: Tarnogród
Re: Frezarka Maho z Niemiec
Mam MHC700 i nie wyrzucałem hamulca na silniku, steruje nim sygnał z falownika i czasami się przydaje, wyrzucić zawsze zdążysz.
Jeżeli chcę obrócić wrzeciono na postoju, to mam przycisk zwalniający.
-
Autor tematu - Znawca tematu (min. 80)
- Posty w temacie: 82
- Posty: 99
- Rejestracja: 07 gru 2019, 22:14
Re: Frezarka Maho z Niemiec
No to mnie przekonaliście! Zostaje w takim razie, na początek będzie się załączał razem z zasilaniem driverów potem pomyślę nad sterowaniem z falownika. Dzięki
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 377
- Rejestracja: 16 lut 2011, 22:44
- Lokalizacja: Tarnogród
Re: Frezarka Maho z Niemiec
Zwróć uwagę, że hamulec będzie się grzał bez obracającego się wentylatora silnika, zrób tak aby luzował się w momencie załączania wrzeciona, co prawda niewiele, ale jak przesadzisz z zabawą w pierwszych dniach testów?
-
Autor tematu - Znawca tematu (min. 80)
- Posty w temacie: 82
- Posty: 99
- Rejestracja: 07 gru 2019, 22:14
Re: Frezarka Maho z Niemiec
Racja. Zrobie od razu tak jak ma być. Tymczasowe rozwiązanie i tak by już pewnie zostało na amen więc lepiej od razu porządnie
Dzięki
-
Autor tematu - Znawca tematu (min. 80)
- Posty w temacie: 82
- Posty: 99
- Rejestracja: 07 gru 2019, 22:14
Re: Frezarka Maho z Niemiec
Hej i znów przychodzę z pytaniem
Łączę teraz falownik z tym hamulcem i mam dwa małe problemy
1. Wyjście z falownika to „in operation” i będzie wyłączać hamulec w tym samym momencie gdy falownik zacznie kręcić silnikiem. Hamulec pewnie działa z jakimś opóźnieniem no i tu pytanie czy tak może być. Idealnie byłoby gdyby hamulec najpierw był wyłączony a potem dopiero zaczął się kręcić silnik ale może przesadzam.
2. Dziwny jest trochę schemat tego hamulca.
Złącze BR było cały czas zasilane 110V a dopiero gdy wrzeciono chodziło to złącze BR1 było dodatkowo zasilane 110V. Nie bardzo rozumiem o co tutaj chodzi tz po co w ogóle ciągłe zasilanie od strony BR? Jak to teraz podłączyć najlepiej? Zasilić BR ciągle tak jak było wcześniej albo załączać BR i BR1 bezpośrednio z falownika.
Mam nadzieję że pytanie jest w miarę zrozumiałe
Łączę teraz falownik z tym hamulcem i mam dwa małe problemy
1. Wyjście z falownika to „in operation” i będzie wyłączać hamulec w tym samym momencie gdy falownik zacznie kręcić silnikiem. Hamulec pewnie działa z jakimś opóźnieniem no i tu pytanie czy tak może być. Idealnie byłoby gdyby hamulec najpierw był wyłączony a potem dopiero zaczął się kręcić silnik ale może przesadzam.
2. Dziwny jest trochę schemat tego hamulca.
Złącze BR było cały czas zasilane 110V a dopiero gdy wrzeciono chodziło to złącze BR1 było dodatkowo zasilane 110V. Nie bardzo rozumiem o co tutaj chodzi tz po co w ogóle ciągłe zasilanie od strony BR? Jak to teraz podłączyć najlepiej? Zasilić BR ciągle tak jak było wcześniej albo załączać BR i BR1 bezpośrednio z falownika.
Mam nadzieję że pytanie jest w miarę zrozumiałe