Forma i żywica przezroczysta.

Dyskusje na tematy związane z przygotowywaniem form.

Autor tematu
Permik
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 23 sie 2018, 22:11

Forma i żywica przezroczysta.

#1

Post napisał: Permik » 23 sie 2018, 22:19

Witam serdecznie jestem nowy na forum.
W sumie nawet nie wiem czy to odpowiedni dział dla tego zapytania. Ale spróbuję, w razie czego proszę przesłać w dobry dział.

Więc mam problem. Mam szklany element o grubości bodajże 6mm taka jest grubość szkła. Jest jednolite.
Chciałbym skopiować ten Element. Próbowałem już formować plekse na powierzchni tego szkła jednak w piekarniku nie rozłożyło się to prawidłowo i pomimo wielu prób i błędów nie udało się uzyskać dobrego powtarzalnego efektu.

Pomyślałem teraz żeby zrobić formę z gipsu tego elementu a następnie w zamknięta formę wlać żywice przezroczysta np. http://www.modelarnia24.pl/strona-glown ... a-1kg.html

I. Teraz pytanie dla was. Czy to się sprawdzi?
Chodzi o uzyskanie elementu który przejrzystościa będzie podobny do szkła lub pleksi. Formę z gipsu można by chyba wygladzic bardzo drobnym papierem aby uzyskać formę bez żadnych skaz i żeby. Gotowy element nie musiał być bardzo szlifowany. Co myślicie.
Druga sprawa to chodzi o to jaka będzie trwałość elementu? Nie chodzi aby był jakiś mega twardy. Jeśli trwałością byłby zbliżony do pleksi to byłbym w 200% zadowolony

Przepraszam jeśli to nie to forum - ale nie wiem już gdzie udać się z tym problemem




rdarek
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 2114
Rejestracja: 04 sty 2013, 23:30
Lokalizacja: 3miasto

Re: Forma i żywica przezroczysta.

#2

Post napisał: rdarek » 24 sie 2018, 09:24

Permik pisze:
23 sie 2018, 22:19
Chciałbym skopiować ten Element. Próbowałem już formować plekse na powierzchni tego szkła jednak w piekarniku nie rozłożyło się to prawidłowo i pomimo wielu prób i błędów nie udało się uzyskać dobrego powtarzalnego efektu.
W piekarniku podgrzewałeś razem pleksę i szkło?
Stosowałeś podciśnienie?
Zerknij na to:

Jest wiele innych filmików o tym


Autor tematu
Permik
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 23 sie 2018, 22:11

Re: Forma i żywica przezroczysta.

#3

Post napisał: Permik » 24 sie 2018, 20:43

Witam

Niestety nie mam pompy do robienia próżni. Pewnie od biedy wystarczył by kompresor z lodówki bo jakieś tam podciśnienie zrobi.

Próby z pleksi robiłem w różne sposoby.
Min. Rozgrzanie szkła wraz z pleksi w piekarniku do Xxx temperatury i pleksi sama siadala w idealnym stanie na elemencie. Jednak jego budowa tego elementu dyskwalifikuje odwzorowanie 1:1 dlatego też szukam czegoś co mi pozwoli bardziej wielokrotnie robić kopie elementu.

Spróbuję jutro zrobić formę z gipsu tego elementu składana z dwóch części. Gips będę próbował wyrównać jak najdokładniej i następnie po wyrównaniu go aby forma była bardzo gładka i dokładna myślałem pokryć ja czymś od strony gdzie będzie żywica. Tak aby nie przywieralo nic do formy. Tylko nie wiem czym
Wiem że można woskiem dużo posmarować i nie powinno trzymać


rdarek
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 2114
Rejestracja: 04 sty 2013, 23:30
Lokalizacja: 3miasto

Re: Forma i żywica przezroczysta.

#4

Post napisał: rdarek » 24 sie 2018, 21:01

Permik pisze:
24 sie 2018, 20:43
Niestety nie mam pompy do robienia próżni.
Nie wiem co chcesz kopiować - jak skomplikowany kształt- jednak jak byś obejrzał filmiki to zwróciłbyś uwagę, że w wielu wypadkach wystarczy odkurzacz.
Podgrzewasz samo tworzywo. Testy możesz zrobić z workiem do pakowania próżniowego + mata np. silikonowa lub gruba folia na rozgrzane tworzywo aby nie przykleiło/uszkodziło worka
https://www.google.pl/search?biw=1235&b ... gJeqSHWhpM
co prawda kosztuje grosze ale....


voltorb
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 1
Posty: 16
Rejestracja: 26 lis 2017, 15:02

Re: Forma i żywica przezroczysta.

#5

Post napisał: voltorb » 24 paź 2022, 13:00

Żywica mogłaby tu nawet zadziałać

Awatar użytkownika

rockykon
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 896
Rejestracja: 13 maja 2005, 22:24
Lokalizacja: Wawa

Re: Forma i żywica przezroczysta.

#6

Post napisał: rockykon » 24 paź 2022, 17:49

Odlew nie z gipsu, a silikonu formierskiego się robi. Ale odlanie żywicy też proste nie jest. Ja bym próbował termoformowania jak koledzy radzą.
Kompresor od lodówki musiałaby mieć jakiś zbiornik buforowy ale sam odkurzacz na początek na pewno też dobrze się sprawdzi.

Dodane 2 minuty 24 sekundy:
Odlew nie z gipsu, a silikonu formierskiego się robi. Ale odlanie żywicy też proste nie jest. Ja bym próbował termoformowania jak koledzy radzą.
Kompresor od lodówki musiałaby mieć jakiś zbiornik buforowy ale sam odkurzacz na początek na pewno też dobrze się sprawdzi.


jasiu...
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 4778
Rejestracja: 14 lip 2007, 19:02
Lokalizacja: Westfalia

Re: Forma i żywica przezroczysta.

#7

Post napisał: jasiu... » 25 paź 2022, 16:44

Pytanie, ile sztuk tego potrzeba? Bo jeśli produkcja seryjna, to może opłaci się prosta forma na wtryskarkę i wtrysk poliwęglanu. A jeśli potrzebna jedna sztuka, to może po prostu takie coś da się zwyczajnie z kostki obrobić?

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Wytwarzanie Form”