Forma do odlewów próżniowych

Odlewy metodą traconego wosku.

Dyskusje dotyczące odlewania.

Autor tematu
Mariuszijo
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 02 kwie 2015, 22:10
Lokalizacja: Biała Podlaska

Forma do odlewów próżniowych

#1

Post napisał: Mariuszijo » 01 sty 2024, 22:32

Witam wszystkich zainteresowanych moim tematem. Mam prośbę o pomoc w sprawie doboru odpowiedniego materiału na formę za pomocą której bedę odlewał detale z aluminium w komorze podciśnieniowej. Jak do tej pory udawało mi się odlewać tą metodą elementy z użyciem formy piaskowej która jest dość dobrze przepuszczalna. W chwili obecnej stanąłem przed bardziej skomplikowanym odlewem wymagającym użycia metody wosku traconego. Moje pytanie brzmi, czy ktoś z was ma jakiś patent, jakiej płynnej masy użyć aby po zastygnięciu i wypaleniu wosku była wystarczająco przepuszczalna aby wykonać odlew w komorze podciśnieniowej? Gdzieś w internecie natknąłem się na temat form szamotowych ale nie mam pewności czy to zadziała. Zaznaczę że próbowałem już z gipsem Gesso Rei ale ten nie przepuszcza powietrza.




grafmetal
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 127
Rejestracja: 22 lis 2020, 12:32
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Forma do odlewów próżniowych

#2

Post napisał: grafmetal » 03 sty 2024, 09:29

A czy wyprażyłeś ten gips po utwardzeniu a przed odlewaniem? Z tym konkretnym rodzajem się nie spotkałem, ale zwykły gips po wyprażeniu przepuszcza powietrze. Choć możliwe, że jak na Twoje zastosowanie, to i tak przepuszcza je zbyt wolno.

Przepuszczalną dla powietrza masą formierską jest piaskowa masa na rdzenie do form odlewniczych. Utwardza się, ale nie jest ciekła.

Nie myślałeś, żeby przeprojektować swoją formę? Ludzie z reguły radzą sobie bez podciśnienia odpowiednio dobierając wlew, jego wysokość i objętość, stosując przelewy itd.

Można też odlewać techniką wosku traconego bezpośrednio ze zwykłej formy piaskowej używając jako modeli kształtek z tworzyw spienionych. Wówczas ciekły metal wypala model w formie. Ze styrodurem idzie całkiem dobrze, ale wydaje mi się, że z modelarską pianką poliuretanową też byłyby szanse.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Odlewnictwo / Topienie Metali”