duzy diesel

Dyskusje dotyczące budowy i działania modeli silników
Awatar użytkownika

bartuss1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 8458
Rejestracja: 05 kwie 2006, 17:37
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Kontakt:

#11

Post napisał: bartuss1 » 07 cze 2006, 21:19

i potem zalali cały polder morzem chyba, było cos takiego, nie ma sie co widzić, tego malenstwa chyba nie ma czym podnieść, tylko woda :)


https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

Tagi:


Autor tematu
ERNEST KUCZEK
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1121
Rejestracja: 13 kwie 2006, 02:59
Lokalizacja: planeta ziemia

#12

Post napisał: ERNEST KUCZEK » 08 cze 2006, 00:33

dla tych co ogladneli same obrazki
silnik w wersji 14 cylindrow
ma moc do 109 000 koni mech przy 102 obr/min. wazy 2300 ton a sam wal korbowy wazy 300 ton.
sprawnosc ciepla ok. 50% co jest duzo w porownaniu do malych silnikow lotniczych gdzie sprawnosc jest 25-30%
zuzycie paliwa 6275 l/godz.
zeby bylo ciekawiej to jest dwusuw.

p.s.
moznaby zbudowac np. jedno albo dwu cylinrowki i polaczyc razem. wieksza masa pare tysiecy ton :grin: ale mozna by zrobic na mniejszych maszynach, poza tym laczenie modulowe zapewnialoby wiekasza elastycznosc wykozystania.
POZDRAWIAM

Awatar użytkownika

chomikaaa
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 988
Rejestracja: 19 cze 2004, 23:22
Lokalizacja: lodz

#13

Post napisał: chomikaaa » 08 cze 2006, 10:04

zuzycie paliwa jest male w stosunku do gabarytow porownujac transport jakiejs tam ilosci ladunku droga lotnicza i morska ta druga wychodzi znacznie taniej odniesione do tej samej masy tylko czas inny

Awatar użytkownika

bartuss1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 8458
Rejestracja: 05 kwie 2006, 17:37
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Kontakt:

#14

Post napisał: bartuss1 » 08 cze 2006, 22:08

ciekawe zatem jakiej wielkości jest śrubka
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

Awatar użytkownika

metalex
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 1
Posty: 63
Rejestracja: 23 wrz 2005, 21:19
Lokalizacja: Wielkopolska

#15

Post napisał: metalex » 18 cze 2006, 21:06

silniki Sulzer'a były produkowane kiedyś w HCP Poznań nie wiem jak jest dzisiaj


Autor tematu
ERNEST KUCZEK
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1121
Rejestracja: 13 kwie 2006, 02:59
Lokalizacja: planeta ziemia

#16

Post napisał: ERNEST KUCZEK » 18 cze 2006, 21:26

w calosci czy podzespoly?
POZDRAWIAM

Awatar użytkownika

chomikaaa
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 988
Rejestracja: 19 cze 2004, 23:22
Lokalizacja: lodz

#17

Post napisał: chomikaaa » 19 cze 2006, 01:29

znajomy mi wspominal o swoim koledze ktory pracowal na platformie przy odwiertach to klucz czesto wazyl po 100kg i dzwigali go we 2 -3 rozmiar 70 i wiecej :)


bogus105
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 418
Rejestracja: 24 gru 2005, 12:59
Lokalizacja: Bielsko-Biała

#18

Post napisał: bogus105 » 22 paź 2006, 19:59

klucze do skrecania kolejnch odcinkow przewodu wiertniczego spokojnie moga wazyc 250kg ale wtedy wisza na linach na wciagarkach pneumatycznych. zapina sie je recznie i sa do srednic np 30cali


Autor tematu
ERNEST KUCZEK
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1121
Rejestracja: 13 kwie 2006, 02:59
Lokalizacja: planeta ziemia

#19

Post napisał: ERNEST KUCZEK » 23 paź 2006, 01:35

to przynajmniej nie trzeba sie martwic ze ktos podprowadzi taki kluczyk, chyba ze na zlom :wink:
POZDRAWIAM


bartek_iw
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 314
Rejestracja: 20 paź 2005, 17:45
Lokalizacja: cz?uchĂłw

#20

Post napisał: bartek_iw » 23 gru 2006, 09:45

takie rzeczy wlasnie robia na mnie wrazenie
zrobmy taki duzy ploterek by takie silniki obrabiac :mrgreen: :wink:
kosela & kosela - wyrób pomidorów :)
http://www.cnc.info.pl/topics60/cnc-vt1302,180.htm

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Silniki Parowe / Styrlinga / Odrzutowe”