Witam.
Wejdź w parametry.
Kod 95148
Później szukaj MP 1510. 0-os X.
Zmniejsz wzmocnienie serwa. .zapisz oryginalny parametr.
Zmniejszaj o 0.1 do osiągnięcia zadowalajacego efektu.
Jeśli przyniesie efekt pozytywny to śruba osi X jest do wymiany/regeneracji.
Krzywizna stołu 0.4mm sprawdzona czujnikiem??
Ewidentnie był dzwon i odskoczyl na wózkach.
Byc może wystarczy go popuscic i wróci.
Jeśli nie to szlifowanie podkładek Cię czekam.
Czas naprawy 3 do 10 godzin.
DMU-80T drgania w osi X
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 302
- Rejestracja: 20 lut 2009, 20:17
- Lokalizacja: -;)
Re: DMU-80T drgania w osi X
Dzięki za wszystkie sugestie ...
Zmieniałem parametr MP 1510.0 z początkowego 4 aż do wyeliminowania drgań w osi X-
Drgania ustały w przejeździe X- przy wartości 3.1
Ale za to podczas przejazdu spowrotem w kierunku X+ maszyna chce wyjsć z warsztatu na spacer . Drgania o wiele większe niz poprzednio .
Jaka jest u Ciebie wartość tego parametru ?
Śruba wizualnie wyglada dobrze , jest też odpowiednio nasmarowana , prowadnice też.
Pasek wydaje się być mocno naciągnięty ...
Zmieniałem parametr MP 1510.0 z początkowego 4 aż do wyeliminowania drgań w osi X-
Drgania ustały w przejeździe X- przy wartości 3.1
Ale za to podczas przejazdu spowrotem w kierunku X+ maszyna chce wyjsć z warsztatu na spacer . Drgania o wiele większe niz poprzednio .
Jaka jest u Ciebie wartość tego parametru ?
Śruba wizualnie wyglada dobrze , jest też odpowiednio nasmarowana , prowadnice też.
Pasek wydaje się być mocno naciągnięty ...
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 272
- Rejestracja: 25 mar 2014, 17:12
- Lokalizacja: Warszawa
Re: DMU-80T drgania w osi X
szukaj drugiego silnika, bądź zamień ze sobą z innej osi np. z osi Y, ale wpierw sprawdź czy mają one takie same parametry, wówczas bedziesz mógł wykluczyć uszkodzenie silnika
-
- Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 42
- Rejestracja: 11 gru 2012, 08:48
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: DMU-80T drgania w osi X
U mnie parametr ma wartość 5.
To jest właściwy parametr dla sprawnej śruby.
Sproboj jeszcze zejść z tym parametrem w dół śmiało do 0.5
Jak ucichnie sprawdź czujnikiem ruchu osi.
Przystaw czujnik do kostki lub łapki
Ręczny/krok do/ wykonaj krok 0.1 lub 0.2mm prawo lewo
Jeśli po wykonaniu ruchu czujnik czujnik pokaże więcej ale się od razu cofnie delikatnym ruchem
To wartość w parametrze zbyt niska.
Ewentualnie zmień na 5.
Odnośnie silnika mozesz zamienić X z Y to są te same silniki.
Uwaga jest taka że na tych maszynach są sruby w klasie C1 czyli szlifowane.
Wytrzymuja około 20.000 do 25.000 tysięcy godzin.
Prowadnice w X nie są skorodowane??
Mozesz rowniez zmienic naped.
Szukaj w szafie UM 121B
Powino być tam 2 takie.
Jeden od X Y oraz B C.
Mozesz zamienić X z Y -
Przpenij miejscami przewody UVW i zamień taśmy
Na tym napędzie X101 z X102.
Napisz na priv tel. To zadzwonię.
Dodane 1 minuta 26 sekundy:
Wizualnie sruby nie sprawdzisz.
Zostaw tel.
Podpowiem jak sprawdzić śrubę
To jest właściwy parametr dla sprawnej śruby.
Sproboj jeszcze zejść z tym parametrem w dół śmiało do 0.5
Jak ucichnie sprawdź czujnikiem ruchu osi.
Przystaw czujnik do kostki lub łapki
Ręczny/krok do/ wykonaj krok 0.1 lub 0.2mm prawo lewo
Jeśli po wykonaniu ruchu czujnik czujnik pokaże więcej ale się od razu cofnie delikatnym ruchem
To wartość w parametrze zbyt niska.
Ewentualnie zmień na 5.
Odnośnie silnika mozesz zamienić X z Y to są te same silniki.
Uwaga jest taka że na tych maszynach są sruby w klasie C1 czyli szlifowane.
Wytrzymuja około 20.000 do 25.000 tysięcy godzin.
Prowadnice w X nie są skorodowane??
Mozesz rowniez zmienic naped.
Szukaj w szafie UM 121B
Powino być tam 2 takie.
Jeden od X Y oraz B C.
Mozesz zamienić X z Y -
Przpenij miejscami przewody UVW i zamień taśmy
Na tym napędzie X101 z X102.
Napisz na priv tel. To zadzwonię.
Dodane 1 minuta 26 sekundy:
Wizualnie sruby nie sprawdzisz.
Zostaw tel.
Podpowiem jak sprawdzić śrubę