Deckel MAHO DMG, DMU 50 M

Deckel MAHO DMG, DMU 50 M czy dwie chińskie maszyny

Dyskusje o frezarkach typu Deckel
Awatar użytkownika

Yarec
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2115
Rejestracja: 14 lis 2015, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Re: Deckel MAHO DMG, DMU 50 M

#11

Post napisał: Yarec » 25 sie 2018, 17:29

I po co duplikujesz temat ? ( DMG )


Ale ja to się na niczym nie znam, czytać też nie bardzo - Art Tech Design

Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 7974
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

Re: Deckel MAHO DMG, DMU 50 M

#12

Post napisał: WZÓR » 25 sie 2018, 20:48

Yarec pisze:
25 sie 2018, 17:29
I po co duplikujesz temat ? ( DMG )
Już ten temat pogoniłem.

Mariusz.
Pomagam w:
HAAS - frezarki, tokarki

Awatar użytkownika

Petroholic
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 2688
Rejestracja: 08 gru 2015, 12:23
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Deckel MAHO DMG, DMU 50 M

#13

Post napisał: Petroholic » 25 sie 2018, 21:46

jefrey137261 pisze:na wymądrzaniu się i naśmiewaniu z planowanej przeze mnie inwestycji No cóż wiedzę że korzystasz z forum w celu podniesienia swojego ego i znalezienia poklasku
Po pierwsze to mam daleko w poważaniu takie wypowiedzi bo tu spudłowałeś kompletnie ale wiadomo racje każdy ma swoją i cześć...

Po drugie to raczej nigdy nie sprowadzałeś nic większego z Chin jak widać ale OK zrobisz jak chcesz tylko potem nie płacz dobrze?


dance1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 3094
Rejestracja: 11 mar 2007, 22:42
Lokalizacja: G-G

Re: Deckel MAHO DMG, DMU 50 M

#14

Post napisał: dance1 » 26 sie 2018, 12:11

jefrey137261 pisze:Ofertę na maszyny mam "CIF Gdynia"

Kolego nie wiesz o czym piszesz i do tego atakujesz jak ktoś Tobie próbuje coś podpowiedzieć. Ściągałem z Chin kilka maszyn, przyjaciel mój ciągnie tego na tony od kilkunastu lat i to co podajesz daleko ma do prawdy, przeczytaj to np. lub dopytaj ludzi którzy mają doświadczenie.
"Bardzo często bywa, iż producent proponuje dostawę na warunkach CIF, która tylko z pozoru wygląda bardzo atrakcyjnie. Koszty lokalne po jego stronie oraz koszty frachtu są niskie z tego powodu, że producent przerzuca częśc kosztów na stronę polską, nie informując o tym fakcie najczęściej nieświadomego klienta. Warunki CIF nie obejmują również kosztów lokalnych w porcie rozładunku (takich jak np. THC – Terminal handling charge / koszty przeładunku na terminalu). Podsumowując wszystkie koszty (koszty lokalne po stronie producenta, fracht oraz koszty lokalne w Polsce) oferta staje się bardzo nieatrakcyjna, w porównaniu z ofertą przygotowaną na warunkach FOB. Jeżeli producent nie oferuje sprzedaży swojego produktu na warunkach FOB, najczęściej proponuję w zamian sprzedaż na warunkach EXW, gdzie wszystkie koszty przechodzą na odbiorcę. Producent odpowiedzialny jest za przygotowanie oraz wystawienie ładunku w magazynie skąd pobierany jest ładunek i na tym kończy się jego odpowiedzialność."
I don't like principles, I prefer prejudices

Awatar użytkownika

Petroholic
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 2688
Rejestracja: 08 gru 2015, 12:23
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Deckel MAHO DMG, DMU 50 M

#15

Post napisał: Petroholic » 26 sie 2018, 12:52

CIF i EXW są całkowicie nieopłacalne... Wyjątkiem jest jeśli masz znajomą firmę spedycyjną na terminalu i nie policzą ci "normalnych kosztów"...

Dla przykładu mogę podać przykład jednej z ofert firm z Gdyni... (nazwę pominę bo tu nie o tym)

Oferta na transport kontenera 20t na trasie Chiny->Polska (kwoty z palca tylko dla przykładu jak to liczą)

Transport całego kontenera twojego towaru CHN->PL = 25.000$ (w tym część opłat portowych)
Transport 1/2 kontenera CHN->PL = 15.000$
Transport 1/4 kontenera CHN->PL = 10.000$ itd aż do najmniejszej objętości bodajże 1m3 w kontenerze...

Oczywiście waga idzie proporcjonalnie z objętością czyli cały = 20t, pół to max 10 ton, ćwierć to max 5 ton itd...
Pakowanie kontenera w CHN - ileśtam na twój koszt
Rozładowanie kontenera w PL - ileśtam też na twój koszt
Wypakowanie kontenera w PL - ileśtam też na twój koszt (jeśli nie cały kontener)
Obsługa celna w PL - ileśtam
Następnie jeśli odbierasz sam to koszt magazynowania = stawka dobowa za daną objętość x ilość dni od zejścia z pokładu
Jeśli zlecasz dowóz to opłata magazynowa za przetrzymanie + załadunek i stawka za dowóz liczona w obie strony po stawkach mocno zachodnich typu 5pln/netto za km z całym kontenerem...


Autor tematu
jefrey137261
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 7
Posty: 13
Rejestracja: 13 mar 2013, 16:17
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Deckel MAHO DMG, DMU 50 M

#16

Post napisał: jefrey137261 » 26 sie 2018, 15:28

Czy prawdą jest iż najkorzystniej dla mnie było by poprosić dostawcę o warunki dostawy: DDP (DELIVERED DUTY PAID) wg Incoterms 2000?
jefrey137261

Awatar użytkownika

Petroholic
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 2688
Rejestracja: 08 gru 2015, 12:23
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Deckel MAHO DMG, DMU 50 M

#17

Post napisał: Petroholic » 26 sie 2018, 17:13

Najkorzystniej owszem ale żaden chińczyk nie zrobi ci DDP (bez spedycji) na coś co jest duże, ciężkie i idzie statkiem :( A tym, bardziej słowo "CŁO" to dla nich zaklęcie odpychające :(

DDP to owszem chińczyk ci zaoferuje ale za pośrenictwem DHL czy innej firmy zewnętrznej i wtedy koszty idą w tysiące $ tak jak pisałem wcześniej :(


Autor tematu
jefrey137261
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 7
Posty: 13
Rejestracja: 13 mar 2013, 16:17
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Deckel MAHO DMG, DMU 50 M

#18

Post napisał: jefrey137261 » 28 sie 2018, 19:44

Trochę poszperałem w Internecie i zdobyłem tam jakąś wiedzę, przynajmniej cząstkową... Kolego "Petroholic" chciałbym Cię przeprosić, bo faktycznie miałeś rację i sporo mi pomogłeś:)
Doszedłem do wniosku, że najlepiej by było abym zamówił cały kontener 20'DV
https://kontener.pl/
plus transport drogowy Koszty są dość znośne, o ile mają coś wspólnego z rzeczywistością (screen w poniżej)
Fracht kontener 20DV.jpg
Zastanawiam się tylko jakie muszę mieć warunki dostawy od sprzedającego, aby to stworzyło bezpieczną całość Proszę o informację jeśli masz jakąś wiedzę w tym zagadnieniu

Pozdrawiam
Przemek
jefrey137261

Awatar użytkownika

Petroholic
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 2688
Rejestracja: 08 gru 2015, 12:23
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Deckel MAHO DMG, DMU 50 M

#19

Post napisał: Petroholic » 28 sie 2018, 21:50

jefrey137261 pisze:Kolego "Petroholic" chciałbym Cię przeprosić, bo faktycznie miałeś rację i sporo mi pomogłeś:)
Ja tam łatwo się nie obrażam także luz :)

Co do tematu to najlepiej zrób dwie rzeczy:
- wyślij zapytanie do chińczyka o transport w opcji FOB i jego koszty
- wyślij zapytanie do spedytora na dalszy fracht i jego szacunkowy MAKSYMALNY koszt

Uwagi:

1. Sprawdz dokładnie wymiary tokarek W SKRZYNI - 20CV to 6.1mbx2.4mbx2.6mb Przy dużym szczęsciu wejdą 2 sztuki do środka na styk...
2. Spedytora spytaj o koszty MAKSYMALNE jakie mogą wystąpić. Oni często mówią kwotę swoją plus opłaty jakieśtam, których nie pobierają oni tylko dodatkowo armator lub porty... Niech podadzą kwotę za wszystko...


FTW
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 710
Rejestracja: 16 gru 2016, 10:44
Lokalizacja: śląsk

Re: Deckel MAHO DMG, DMU 50 M

#20

Post napisał: FTW » 29 sie 2018, 09:07

Tak z ciekawości - opłaca się brać takie cuda z Chin? Osobiście bym nie ryzykował swojej kasy na coś takiego. Zakładam, że potrzebujesz to od razu do pracy, a nie żeby to poprawiać.

Czy nie lepiej przerobić jakieś stare Maho chociażby pod CSMIO i strugać? Albo dozbierać do najtańszego Haasa.

Ogólnie za te pieniądze to ciężko coś wybrać. Niby dużo, a się potem okazuje, ze jednak za mało na coś lepszego.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Frezarki Deckel, Maho, Aciera, Abene ”