Carbon radełkowanie/moletowanie

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce tworzyw sztucznych ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
zoom2
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 1
Posty: 14
Rejestracja: 18 maja 2018, 15:44

Carbon radełkowanie/moletowanie

#1

Post napisał: zoom2 » 11 wrz 2022, 15:54

Czy można wykonać radełkowanie na rurze carbonowej fi 50 mm, ścianka 3 mm?
Czy też struktura tworzywa uniemożliwia takie operacje?



Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 10821
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

Re: Carbon radełkowanie/moletowanie

#2

Post napisał: RomanJ4 » 11 wrz 2022, 22:02

zoom2 pisze:Czy też struktura tworzywa uniemożliwia takie operacje?

no raczej, rura to nawinięte skośnie na siebie pasma włókien węglowych nasączone żywicą. Jeśli radełko poprzecina te włókna w wierzchniej warstwie to wytrzymałość na tym ucierpi, a skruszona żywica może odpadać. Taki wzorek musiałby być ewentualnie robiony jeszcze na "mokrej" żywicy..
pozdrawiam,
Roman

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka tworzyw sztucznych”