Zawór zwrotny w kompresorze

Linie produkcyjne, automaty, roboty nie tylko CNC. Przeróbki, modernizacje oraz konstrukcje własne.

Autor tematu
kyjo
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 6
Posty: 125
Rejestracja: 27 wrz 2011, 16:51
Lokalizacja: Warszawa Pd

Zawór zwrotny w kompresorze

#1

Post napisał: kyjo » 27 wrz 2011, 17:06

Witam wszystkich.
Mam pytanie zrobiłem sobie kompresor silnik 2,2 kV 2800obr/min sprężarka HS11 przełożenie ok 1:1 po nabiciu 2 Bar już nie da rady silnik wystartować więc zamontowałem zawór zwrotny ( na zdj) lecz nadaj jest to samo w sklepie powiedziano że może taki być ale nadaj złysze że powietrze wraca poprzez odpowietrzenie wału sprężarki i filtr przy sprężarce. Podrzuci ktoś link jaki mozna by było tu wkomponować zawór na złącze 1/2"?

Obrazek
Obrazek



Tagi:

Awatar użytkownika

pasierbo
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 638
Rejestracja: 03 lut 2008, 23:24
Lokalizacja: Lublin

#2

Post napisał: pasierbo » 27 wrz 2011, 17:23

możesz przed zaworem zwrotnym dodać elektrozawór który będzie się na chwile otwierał po wyłączeniu silnika i wypuści on powietrze z cylindra.


Mariuszczs
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 2382
Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
Lokalizacja: Sulmierzyce

#3

Post napisał: Mariuszczs » 27 wrz 2011, 17:24

Prawdopodobnie nic to nie da przy takim małym silniku i tych obrotach nawet jak zawór zwrotny będzie trzymać. Daj elektrozawór który spuszcza powietrze między sprężarką a zaworem zwrotnym w czasie rozruchu silnika.


Autor tematu
kyjo
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 6
Posty: 125
Rejestracja: 27 wrz 2011, 16:51
Lokalizacja: Warszawa Pd

#4

Post napisał: kyjo » 27 wrz 2011, 18:23

a powiedzcie mi, czy wogóle ten zawór może być zastosowany do powietrza? Do wody napewno tylko mnie to dziwi że po jego zastosowaniu praktycznie nie widze żadnej różnicy a nawet powiedziałbym że po dobiciu do 2 Atm coś nie chciał dalej być.


Mariuszczs
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 2382
Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
Lokalizacja: Sulmierzyce

#5

Post napisał: Mariuszczs » 27 wrz 2011, 20:57

czy ci przepuszcza to sprawdź odkręcając węża przy kompresorze przy ciśnieniu w butli

za słaby silnik żeby pokonać te 2 bary- możesz przełożenie zmienić


Bbuli
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 869
Rejestracja: 10 mar 2007, 19:43
Lokalizacja: Rumia

#6

Post napisał: Bbuli » 27 wrz 2011, 21:08

No bo to jest do wody. Uszczelka z twardej fibry,brak sprężynki.Do powietrza zawór wygląda trochę inaczej i ma gumkę popychaną sprężynką.Zresztą gumka potrafi wrednie stanąć bokiem i jest kłopot.No i ma wyjście na odprężnik-weżyk łączący go z presostatem-takim,który ma tą funkcję.Czyli wydasz jeszcze stówkę na alledrogo i wszystko zagra.
A jak się pobawisz to na presostacie zmnienisz zakres działania.Jest to niebezpieczne tak jak niebezpieczne jest sprężone powietrze.Mam nadzieję,że to wiesz.


Autor tematu
kyjo
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 6
Posty: 125
Rejestracja: 27 wrz 2011, 16:51
Lokalizacja: Warszawa Pd

#7

Post napisał: kyjo » 27 wrz 2011, 21:50

Dzięki. :wink:
Tak myslałem że tak sie to skończy. Włącznik cisnienia mam od hydroforu więc mysle że jak kupie zawór np taki http://allegro.pl/zawor-zwrotny-sprezar ... 64809.html i bedzie działać, Z presostatem narazie nie bede kombinował raczej.

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 4264
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#8

Post napisał: BYDGOST » 28 wrz 2011, 00:22

Sprężarkę mam podobnej wielkości, ale od Jelcza (chyba). Silnik mam 700W 1500 obr., ale przełożenie między silnikiem a sprężarką ok 1:2. Zamontowałem na wyjściu ze sprężarki zbiorniczek odwadniający z zaworem zwrotnym od jakiegoś samochodu ciężarowego. Wszystko ładnie działa, ale coś było nie tak już na samym początku. Zajrzałem do zaworu zwrotnego i okazało się, ze nie ma tam grzybka ani sprężyny czyli sam zbiorniczek. Mimo wszystko sprężarka startuje bez zająknięcia a grzybek mam dorobić i go wstawić, ale nadal go nie ma. Kiedyś będzie! Ciśnienie sprężania mam ustawione na ok. 8 bar. Ten zawór, który chcesz wstawić jest dosyć drogi i w Twoim układzie niewiele pomoże jeśli nie będzie tam tego zaworu do spuszczania powietrza po zakończeniu cyklu pracy sprężarki. Jak widać w moim przypadku odpowiednie przełożenie uprościło sprawę.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.


Autor tematu
kyjo
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 6
Posty: 125
Rejestracja: 27 wrz 2011, 16:51
Lokalizacja: Warszawa Pd

#9

Post napisał: kyjo » 28 wrz 2011, 10:17

Na początku myślałem że z wiekszymi obrotami bedzie lepiej bo szybciej mi dobije powietrza a chłodzenie w razie czego by sie dorobiło. Zacząłem robić to 2 lata temu szkoda że przez te 2 lata zmieniłbym diametralnie całą konstrukcje najpierw zamontuje zawór zwrotny jak faktycznie nie pomoże to zobacze co tniej wyjdzie elektro zawór czy mniejsze koło pasowena silniku choć patrzac po wielkości i tak niżej nie zejde jak jakies1000 obr

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 4264
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#10

Post napisał: BYDGOST » 28 wrz 2011, 10:52

Dobrze byłoby sprawdzić na jakich obrotach ta sprężarka normalnie pracuje. Ta od Jelcza ma łożysko toczne w stopie korbowodu to znosi spore obroty. Mam też taką sama jak Twoja, ale stoi nie podłączona i jeszcze do niej nie zaglądałem.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „INNE MASZYNY i URZĄDZENIA”