Spawanie stopu alu-magnez, duraluminium. Zielona Góra

Spawalnictwo i obróbka cieplna

Autor tematu
lucaszz
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 3
Rejestracja: 24 lut 2007, 00:05
Lokalizacja: ziel gora

Spawanie stopu alu-magnez, duraluminium. Zielona Góra

#1

Post napisał: lucaszz » 24 maja 2008, 12:15

Cześć jestem z Zielonej Góry.

W silniku motocyklowym wykonanym prawdopodobnie z stopu magnez-alu, bądź duraluminium-magnez, nastąpiło pęknięcie. Co ciekawe miejsce to było już kiedyś spawane.
Chciałem sie poradzić czy taki stop nadaje sie do spawania? Pytam na tym forum bo kiedyś radziliście w sprawie spawania amora rowerowego. Wiem że na pewno takie stopy sie spawa.... Tylko nie każdy potrafi to dobrze zrobić....

Jak ktoś jest z okolic ZG to bym prosił o konkretny namiar... W sumie na tym najbardziej mi zależy nie chce iść w ciemno do jakiegoś partacza...

Pękniecie jest naprawdę małe, ale leci przez nie olej i chcę je pospawać by zapobiec dalszemu rozszerzaniu sie jego.
Zamieszczam foty:

FOTY:
http://bikepics.com/pictures/1297591/
http://bikepics.com/pictures/1297593/
http://bikepics.com/pictures/1297598/
http://bikepics.com/pictures/1297595/

Ilość wolnego miejsca, bez wyciągania silnika:



Tagi:

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#2

Post napisał: ALZ » 24 maja 2008, 14:13

Skontaktuj się z instytutem spawalnictwa w Gliwicach, oni znają większość firm które się zajmują spawaniem takich rzeczy.


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 7643
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#3

Post napisał: pukury » 24 maja 2008, 16:06

witam !
po pierwsze - zapomnij o spawaniu bez wyciągania silnika !
miejsce spawania musi być dokładnie oczyszczone - żadnych olejów itp.