Określenie położenia wózka na płaszczyźnie X-Y

Tu możemy porozmawiać na temat podstaw budowy amatorskich maszyn CNC

Autor tematu
Olewcz
Posty w temacie: 7

Określenie położenia wózka na płaszczyźnie X-Y

#1

Post napisał: Olewcz » 25 lis 2013, 16:02

Cześć,

jestem tu nowy i bardzo zielony. Próbuję zrobić ramę zamontowaną do ściany, której konstrukcja pozwoli na precyzyjne ustawienie wózka w przestrzeni dwuwymiarowej(płaszczyźnie ściany).

Poziomo zamontowałem wałki 20mm o długości 200cm. Na wałkach umieściłem łożyska liniowe, a do nich przyczepiłem dwa pionowe wałki 12mm o długości 120cm. Po pionowych wałkach poruszają się dwa równolegle połączone łożyskach, do których mam zamontowany wózek.

Zależy mi na jak najdokładniejszym odczytywaniu położenia łożyska na wałku poziomym i pionowym, co jednoznacznie określałoby położenie wózka na płaszczyźnie X-Y. Przeglądam teorię, zawartość sklepów z akcesoriami CNC - CMM i nie mogę wpaść na nic rozsądnego.

Nie chcę wydać za dużo, które rozwiązania będące możliwie najekonomiczniejsze przychodzą Wam do głowy? Pomóżcie proszę.



Tagi:


DanAmigo
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 7
Posty: 142
Rejestracja: 13 lis 2006, 13:32
Lokalizacja: Z Beskidów

#2

Post napisał: DanAmigo » 25 lis 2013, 16:39

Zdefiniuj "precyzyjnie" bardziej precyzyjnie :razz:
3-osie FADAL
Sinumeryk 810 i 840 tokarka
automaty krzywkowe aż do cnc
Kliknięcie pomógł jeszcze nikgo nie zabiło.
Chcesz potanić produkcję ( płacisz za efekty ) niedrogo pomogę!


Autor tematu
Olewcz
Posty w temacie: 7

#3

Post napisał: Olewcz » 25 lis 2013, 16:50

Precyzyjnie: dokładność +-0,1mm :smile:


DanAmigo
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 7
Posty: 142
Rejestracja: 13 lis 2006, 13:32
Lokalizacja: Z Beskidów

#4

Post napisał: DanAmigo » 25 lis 2013, 18:16

Olewcz pisze:Precyzyjnie: dokładność +-0,1mm :smile: