Przewalifikowanie Ślusarz -operator CNC

Tu możemy porozmawiać na temat podstaw budowy amatorskich maszyn CNC

Autor tematu
Radek111
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 9
Posty: 9
Rejestracja: 14 paź 2012, 21:09
Lokalizacja: Aleksandrów Ł

Przewalifikowanie Ślusarz -operator CNC

#1

Post napisał: Radek111 » 14 paź 2012, 21:52

Witam wszystkich !
Z zawodu jestem ślusarzem, kilka lat po szkole pracowałem w wyuczonym zawodzie. Później przez wiele lat pracowałem w innych branżach. Do pracy w zawodzie ślusarza powróciłem pracując za granicą. Miałem wtedy okazję popracować na giętarkach AMADA, w pobliżu pracowały inne maszyny sterowane numerycznie np. wykrawarki młoteczkowe. Pracując w agencjach pracy czasowej za granicą, w zawodzie ślusarza trafiały mi się różne zlecenia, np. praca na wysokości, montaż konstrukcji stalowych zimą na zewnątrz itd. Dobiegam 50-tki i szukam pracy na dłużej i w lepszych warunkach. Praca przy obrabiarkach CNC byłby dla mnie szansą na stabilizację zawodową. Czytając wypowiedzi na forum jestem jednak pełen obaw, o to czy sobie poradzę. Nigdy nie byłem mocny z matematyki(z geometrii było lepiej)
Dużo czasu spędzam przy komputerze i mam jakieś podstawy zawodowe, ale nie uczę się już tak szybko jak kiedyś. Muszę utrzymywać rodzinę i dlatego jakieś długie szkolenia nie wchodzą w grę. Znalazłem takie http://startcnc.pl/kursy/lodz czy ktoś mógłby coś na temat tego szkolenia napisać, a może w Łodzi jest jakieś inne sprawdzone i warte uwagi.
Mam świadomość że takie szkolenie jest jak nauka alfabetu, jak już się go nauczę to mogę zacząć czytać, ale do pisania (programów)droga daleka !
Mam nadzieję że nadal będzie brakować ludzi do pracy przy CNC i może znajdę gdzieś pracę przy produkcji długich serii, nie wymagającą wielkiej wiedzy i praktyki. Jeżeli na kursie uznam że sobie nie poradzę to trudno zrezygnuje.
A może napisze ktoś kto ,,późno'' tak jak ja próbował się przekwalifikować !