Frezarka do plytek drukowanych
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 14
- Posty: 19
- Rejestracja: 01 wrz 2017, 17:27
- Lokalizacja: Toledo
Dziekuje wszystkim za porady.
Plytki staram sie wykonywac metoda termiczna tj tzw prasowanke. Niestety nie wychodzi mi to za bardzo. W przyszlym tygodniu zabiore sie na nowo za ta metode. Dzieki kolegom z forum i ich poradom bede probowal na nowo ( bede mial tydzien wolnego i w moze w koncu sie uda hi , hi )
Teraz czekam na przesylke z materialami do wykonywania plytek metoda fotochemiczna. To bedzie nastepny etap wykonywania plytek , mam nadzieje ze w koncu wyjda tak jak ma byc.
Wracajac zas do frezarki to w dalszym ciagu mam ja w "glowie" i tutaj mam kilka pytan. Otoz podstawa to bedzie blyta bakelitowa 20 mm. Wymiary beda 450 x 350 mm choc tez moga byc 400x300 ( zalezy jaka plyte dostane ) Jako podstawe do wozka X mam zamiar zastosowac prety szlifowane ( na oski ) 10 mm i tutaj mam pytanie czy nie beda sie uginaly pod ciezarem reszty elementow , zastanawiam sie czy nie zastosowac 12 mm. Na os Y chce zastosowac prety 10 mm i na Z tez.
Na portalu znalazlem sruby do przeniesienia napedu 8 mm i tutaj chce zastosowac o dlug 400 mm na X , 300 mm na Y i 100 mm na Z ( te wymiary moga ulec zmianie w zaleznosci od rozmiarow podstawy ) Silniki to Nema 17 o pradzie 1,7 A
Chcialbym zastosowac ja do plytek pcb i moze tez do frezowania drewna. Takie sa zamiary , na razie wszystko to mam w glowie i po trochu na papierze ( obliczam koszty )
Wrzeciono , tego jeszcze nie mam w glowie choc mam cos podobnego do Dremel tylko nie markowy
Pozdrawiam
Plytki staram sie wykonywac metoda termiczna tj tzw prasowanke. Niestety nie wychodzi mi to za bardzo. W przyszlym tygodniu zabiore sie na nowo za ta metode. Dzieki kolegom z forum i ich poradom bede probowal na nowo ( bede mial tydzien wolnego i w moze w koncu sie uda hi , hi )
Teraz czekam na przesylke z materialami do wykonywania plytek metoda fotochemiczna. To bedzie nastepny etap wykonywania plytek , mam nadzieje ze w koncu wyjda tak jak ma byc.
Wracajac zas do frezarki to w dalszym ciagu mam ja w "glowie" i tutaj mam kilka pytan. Otoz podstawa to bedzie blyta bakelitowa 20 mm. Wymiary beda 450 x 350 mm choc tez moga byc 400x300 ( zalezy jaka plyte dostane ) Jako podstawe do wozka X mam zamiar zastosowac prety szlifowane ( na oski ) 10 mm i tutaj mam pytanie czy nie beda sie uginaly pod ciezarem reszty elementow , zastanawiam sie czy nie zastosowac 12 mm. Na os Y chce zastosowac prety 10 mm i na Z tez.
Na portalu znalazlem sruby do przeniesienia napedu 8 mm i tutaj chce zastosowac o dlug 400 mm na X , 300 mm na Y i 100 mm na Z ( te wymiary moga ulec zmianie w zaleznosci od rozmiarow podstawy ) Silniki to Nema 17 o pradzie 1,7 A
Chcialbym zastosowac ja do plytek pcb i moze tez do frezowania drewna. Takie sa zamiary , na razie wszystko to mam w glowie i po trochu na papierze ( obliczam koszty )
Wrzeciono , tego jeszcze nie mam w glowie choc mam cos podobnego do Dremel tylko nie markowy
Pozdrawiam
Tagi:
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 189
- Rejestracja: 21 sty 2016, 11:35
- Lokalizacja: Rzeszów
Witam
Moja zabawka z Chin ma wałki 10mm i reklamowana jest między innymi do frezowania PCB.
Przy polu roboczym rzędu 20cm x 30cm sprawuje się to całkiem stabilnie, o ile pamiętam warstwa miedzi na płytce jest rzędu 0,15mm i odsłonienie frezem tak cienkiej warstwy nie powinno generować zbyt wielkich sił na wałkach.
Czytałem przed zakupem opinie pod katem frezowania PCB na mojej maszynce i wszyscy są zaskoczeni jakością wykonanych płytek.
Przy pracach z PCB ważniejsze będzie idealne splanowanie powierzchni stolika lub frezowanie z korekcją do przebadanej powierzchni.
Nie mam jak sprawdzić frezowania PCB, bo jestem na etapie modyfikacji elektroniki w mojej frezarce, jak skończę to spróbuję wyfrezować płytkę Arduino Uno, bo mam pliki z takim projektem ( ze względu na metalizowane przelotki pomiędzy warstwami cel zupełnie dydaktyczny, nie przymierzam się do lutowania ).
Pozdrawiam
Moja zabawka z Chin ma wałki 10mm i reklamowana jest między innymi do frezowania PCB.
Przy polu roboczym rzędu 20cm x 30cm sprawuje się to całkiem stabilnie, o ile pamiętam warstwa miedzi na płytce jest rzędu 0,15mm i odsłonienie frezem tak cienkiej warstwy nie powinno generować zbyt wielkich sił na wałkach.
Czytałem przed zakupem opinie pod katem frezowania PCB na mojej maszynce i wszyscy są zaskoczeni jakością wykonanych płytek.
Przy pracach z PCB ważniejsze będzie idealne splanowanie powierzchni stolika lub frezowanie z korekcją do przebadanej powierzchni.
Nie mam jak sprawdzić frezowania PCB, bo jestem na etapie modyfikacji elektroniki w mojej frezarce, jak skończę to spróbuję wyfrezować płytkę Arduino Uno, bo mam pliki z takim projektem ( ze względu na metalizowane przelotki pomiędzy warstwami cel zupełnie dydaktyczny, nie przymierzam się do lutowania ).
Pozdrawiam
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 189
- Rejestracja: 21 sty 2016, 11:35
- Lokalizacja: Rzeszów
Witam
Próbowałem wycinać małe płytki frezem 2mm, szło bez problemu na małym posuwie, robiłem wiercenia z plików Gerber i to szło błyskawicznie. Chwilowo maszyna w kawałkach, więc nie chcę z głowy mówić jakie konkretnie to były prędkości.
Największy problem mam z plexi, tego mimo zmian frezów i prędkości nie udało mi się opanować, a laser bezbarwnej plexy mi nie łapie, może po zmianie lasera na 5,5W coś się uda zrobić.
Pozdrawiam
Próbowałem wycinać małe płytki frezem 2mm, szło bez problemu na małym posuwie, robiłem wiercenia z plików Gerber i to szło błyskawicznie. Chwilowo maszyna w kawałkach, więc nie chcę z głowy mówić jakie konkretnie to były prędkości.
Największy problem mam z plexi, tego mimo zmian frezów i prędkości nie udało mi się opanować, a laser bezbarwnej plexy mi nie łapie, może po zmianie lasera na 5,5W coś się uda zrobić.
Pozdrawiam
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 14
- Posty: 19
- Rejestracja: 01 wrz 2017, 17:27
- Lokalizacja: Toledo
Witam
Dalej ciągnę ten temat , oski będą 12 mm bo tylko takie mam do dyspozycji. Jako śruby pociągowe będą śruby 8 mm . Stol chce zrobić ruchomy zaś wspornik ( bramkę X ) stalą. Jak nie wyjdzie z tego frezarka to możne na plotter starczy.
Silniki , początkowo miały być NEMA 17 , ale wpadły mi w ręce , póki co dwa silniki rozmiaru NEMA 23 . I tutaj mam pytanie odnośnie sterownika , w tej chwili mam Arduino UNO z płytka CNC Sheld i drivery A4988. Z tego co sie dowiedziałem z internetu , to te drivery są wystarczające do silników NEMA 17 , ale do 23 chyba są za słabe. Dlatego tez dalej szukając w internecie , znalazłem inne inne . Pierwszy to TB6600 i drugi , z tego co piszą to jego mocniejszy zamiennik M5256.
Gdybym wybrał , któryś z tych dwóch , jak je można sterować z Arduino ? Widziałem , ze z płytki Shield podpina się przewody na wejścia sterujące tych sterowników , oczywiście bez zamontowanych modułów na płytce Shield
Pozdrawiam
Dalej ciągnę ten temat , oski będą 12 mm bo tylko takie mam do dyspozycji. Jako śruby pociągowe będą śruby 8 mm . Stol chce zrobić ruchomy zaś wspornik ( bramkę X ) stalą. Jak nie wyjdzie z tego frezarka to możne na plotter starczy.
Silniki , początkowo miały być NEMA 17 , ale wpadły mi w ręce , póki co dwa silniki rozmiaru NEMA 23 . I tutaj mam pytanie odnośnie sterownika , w tej chwili mam Arduino UNO z płytka CNC Sheld i drivery A4988. Z tego co sie dowiedziałem z internetu , to te drivery są wystarczające do silników NEMA 17 , ale do 23 chyba są za słabe. Dlatego tez dalej szukając w internecie , znalazłem inne inne . Pierwszy to TB6600 i drugi , z tego co piszą to jego mocniejszy zamiennik M5256.
Gdybym wybrał , któryś z tych dwóch , jak je można sterować z Arduino ? Widziałem , ze z płytki Shield podpina się przewody na wejścia sterujące tych sterowników , oczywiście bez zamontowanych modułów na płytce Shield
Pozdrawiam
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 189
- Rejestracja: 21 sty 2016, 11:35
- Lokalizacja: Rzeszów
Witam
Odnośnie sterowników silników to ważny jest prąd jaki zamierzasz wtłoczyć do silnika.
NEMA23 wszystkiego nie mówi, zobacz dodatkowe literki na silniku i sprawdź w katalogu na jaki prąd przystosowany jest dany silnik.
A4988 może sterować silnikiem do około 2A i nigdzie nie jest powiedziane że na silnik musisz dać aż taki prąd, szczególnie jak maszyna nie będzie musiała pokonywać dużych sił.
Dla NEMA17 miałem w rękach silniki na prąd maksymalny 0,8A jak i 1,7A, podobnie może być z NEMA23.
Co do śruby pociągowej to zwróć uwagę, by była ona podparta z obu końców i połączona do silnika elastycznym sprzęgłem, w mojej zabawce z jednej strony jest podparta łożyskiem ( z możliwością ruchu w osi śruby ) z drugiej strony śruba wisi na silniku za pośrednictwem sztywnego sprzęgła. Zauważyłem że jeśli śruba pcha karetkę i natrafia na opór to śruba potrafi się lekko wyginać! Tak znaczne siły uzyskiwane są przy posuwach rzędu 300mm/min pomimo że silnik zasilany jest tylko z 24V ( silniki 12V , 0,8A skok 2mm/obrót ).
Na mój gust to starczą Ci najsłabsze drivery, mają ograniczenie prądowe więc ich nie zepsujesz jak ustawisz prąd, a jeśli uda Ci się je zniszczyć to łatwiej zaakceptować stratę kilku złotych niż kilkudziesięciu.
Pozdrawiam
Odnośnie sterowników silników to ważny jest prąd jaki zamierzasz wtłoczyć do silnika.
NEMA23 wszystkiego nie mówi, zobacz dodatkowe literki na silniku i sprawdź w katalogu na jaki prąd przystosowany jest dany silnik.
A4988 może sterować silnikiem do około 2A i nigdzie nie jest powiedziane że na silnik musisz dać aż taki prąd, szczególnie jak maszyna nie będzie musiała pokonywać dużych sił.
Dla NEMA17 miałem w rękach silniki na prąd maksymalny 0,8A jak i 1,7A, podobnie może być z NEMA23.
Co do śruby pociągowej to zwróć uwagę, by była ona podparta z obu końców i połączona do silnika elastycznym sprzęgłem, w mojej zabawce z jednej strony jest podparta łożyskiem ( z możliwością ruchu w osi śruby ) z drugiej strony śruba wisi na silniku za pośrednictwem sztywnego sprzęgła. Zauważyłem że jeśli śruba pcha karetkę i natrafia na opór to śruba potrafi się lekko wyginać! Tak znaczne siły uzyskiwane są przy posuwach rzędu 300mm/min pomimo że silnik zasilany jest tylko z 24V ( silniki 12V , 0,8A skok 2mm/obrót ).
Na mój gust to starczą Ci najsłabsze drivery, mają ograniczenie prądowe więc ich nie zepsujesz jak ustawisz prąd, a jeśli uda Ci się je zniszczyć to łatwiej zaakceptować stratę kilku złotych niż kilkudziesięciu.
Pozdrawiam