TUM35 luz na suporcie

Planujesz zakup sprzętu do warsztatu, masz problem z maszyną tu możesz o tym porozmawiać - nie tylko maszyny CNC

Autor tematu
lumo
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 2
Posty: 67
Rejestracja: 21 gru 2008, 20:13
Lokalizacja: Łapy

TUM35 luz na suporcie

#1

Post napisał: lumo » 19 kwie 2015, 11:46

Panowie
Jestem mniej lub bardziej szczęśliwym posiadaczem tokarki TUM35. Niestety tokarka jest dość mocno wysłuzona tzn. ma strasznie wyślizgane łoże... stwierdzam to po fakcie jak się zachowuje podczas pracy, w czasie toczenia nóż potrafi wjechać ok 0,2~0,5 mm w obrabiany materiał. Próby kasowania luzu za pomoca śrub na suporcie na niewiele się zdaja ponieważ jesli uda się zminimalizować luz w okolicy wrzeciona nie da się przesunąć suportu w strone konika w połowie łoża sie blokuje... przy ustawieniu luzu na takim poziomie żeby suport przemieszczał sie płynnie po całym łozu jest w sposób RĘCZNY wyczuwalny luz... Jak dla mnie świadczy to o wyrobieniu łoża/suportu. I teraz Panowie pytanie jak do tego podejśc,czy jest jakis sposób na wykasowanie luzu o którym nie wiem, jakiś sprawdzony patent czy pozostaje tylko remont.

I teraz tak:
Jaki może być koszt szlifowania łoża + dopasowanie suportu do niego ??
Jak po szlifowaniu łoża ustawia się konik względem wrzeciona (konik oczywiście pójdzie w dół) dodaje sie jakaś podkładkę dystansową ??
Co z śrubami pociągowymi, napędem suporty poprzecznego jak szlifowanie wpłynie na wyboczenie śrub (suport również pójdzie w dół) ??
Ktoś słyszał o jakiejś firmie w woj podlaskim, mazowieckim która zajmuje się remontami maszyn tzn szlifowanie łoża itp.
Rozumiem że w przypadku modelu tum 35 da sie "bez problemu" wyciągnac łoze i wraz z suportem przewieść do zakładu na przeszlifowanie (byłby to duży plus ze względów logistycznych)

Proszę o wyrozumie i cierpliwość dla amatora i jednocześnie miłośnika tego typu maszyn !!!!



Tagi:


kajpa
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 210
Rejestracja: 26 cze 2013, 17:04
Lokalizacja: Częstochowa

#2

Post napisał: kajpa » 20 kwie 2015, 09:36

Temat był poruszany wielokrotnie. Nawet aktualnie kolega einstein opisuje proces remontu takiej tokarki, a wcześniej robił to kolega gabe.
Jaki może być koszt szlifowania łoża + dopasowanie suportu do niego ??
Generalnie koszt szlifu to 100zł/100mm szlifu, więc przy TUM35x1000 będzie to około 2200zł. Nie wiem dokładnie ile może kosztować dopasowanie suportu
ale same materiały do podklejania trzeba dać ok 600zł.
Jak po szlifowaniu łoża ustawia się konik względem wrzeciona (konik oczywiście pójdzie w dół) dodaje sie jakaś podkładkę dystansową ??
Podstawę konika doskrobuje się do prowadnic, a wysokość ustala się szlifowaną podkładką wkładaną pomiędzy podstawę, a wieżyczkę.
Co z śrubami pociągowymi, napędem suporty poprzecznego jak szlifowanie wpłynie na wyboczenie śrub (suport również pójdzie w dół) ??
Grubość podkładek pod suport dobiera się tak żeby nie było tego problemu.
Rozumiem że w przypadku modelu tum 35 da sie "bez problemu" wyciągnac łoze i wraz z suportem przewieść do zakładu na przeszlifowanie (byłby to duży plus ze względów logistycznych)
Dobrze rozumiesz nie ma problemu z wyciągnięciem łoża, jednak wymaga to czasu i muisz mieć jakiś sprzęt typu wózek widłowy, podnośnik, albo kilku ludzi.


Autor tematu
lumo
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 2
Posty: 67
Rejestracja: 21 gru 2008, 20:13
Lokalizacja: Łapy

#3

Post napisał: lumo » 20 kwie 2015, 20:57

O ludzie jaka pierdoła ze mnie :mrgreen: dzięki za naprowadzenie watek mozan wywalic do kosza !!!!

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „WARSZTAT”