Agregat pradotworczy ZSE-2,5/230

Planujesz zakup sprzętu do warsztatu, masz problem z maszyną tu możesz o tym porozmawiać - nie tylko maszyny CNC
Awatar użytkownika

Autor tematu
Yogi_
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 6
Posty: 759
Rejestracja: 13 sty 2010, 08:07
Lokalizacja: Braniewo

Agregat pradotworczy ZSE-2,5/230

#1

Post napisał: Yogi_ » 10 lip 2012, 19:08

Witam :smile:
Mam możliwość dostania agregatu jak wyżej. Niestety jest w nim uszkodzony iskrownik a jednocześnie po podłączeniu akumulatora agregat działa. Wygląda na uszkodzenie cewki napięciowej.
Ma ktoś może namiary na instrukcję od tego agregatu?
I czy ktoś mógłby nakierować gdzie szukać takiego iskrownika? Tym bardziej, ze już ktoś zdążył zastosować jako cewkę WN, cewkę od Żuka.
I w ogóle czy warto się interesować tym agregatem?



Obrazek


Pozdrawiam
Krzysiek

Tagi:


yacht
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 374
Rejestracja: 18 kwie 2012, 07:50

Re: Agregat pradotworczy ZSE-2,5/230

#2

Post napisał: yacht » 10 lip 2012, 21:54

Yogi pisze:Mam możliwość dostania agregatu ... czy warto się interesować tym agregatem?
:!: Oczywiście..."darowanemu koniowi w zęby się nie zagląda!" :mrgreen:

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#3

Post napisał: ALZ » 11 lip 2012, 08:24

Pokaż fotkę iskrownika , może to taki jak w PAB?

Awatar użytkownika

Autor tematu
Yogi_
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 6
Posty: 759
Rejestracja: 13 sty 2010, 08:07
Lokalizacja: Braniewo

#4

Post napisał: Yogi_ » 11 lip 2012, 18:11

Już (w miarę) doszedłem co i jak:
Opis części silnikowej agregatu jest tu:
Link, silnik S101M.

Niestety obecna firma KARELMA nie ma nic wspólnego z firmą,która produkowała te agregaty, poza nazwą. I adresem.

Nie zrobiłem zdjęcia "tablicy" rozdzielczej, jest tam włącznik, przycisk wzbudzenia, gniazdo 230V (podwójne, ale może to być radosna twórczość pracowników), lampka kontrolna i to chyba wszystko. Żadnych elementów regulacyjnych i kontrolnych. Ale kolega twierdzi, że jest to jedna z pierwszych wersji PAB-2, hmm...
A iskrownik, cewka (wynaleziona na allegro):

Obrazek

i przerywacz:
Obrazek

[ Dodano: 2012-07-11, 18:17 ]
Napisałem tutaj, mają zapłon elektroniczny do tego silnika. Mam nadzieję, że to iż z reguły siedzę przy czytaniu forum okaże się niepotrzebne :-)
Pozdrawiam
Krzysiek

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#5

Post napisał: ALZ » 11 lip 2012, 18:23

Silnik taki jak w PAB, może różnica polega tylko na tym że PAB był dla wojska?
Miałem namiar na faceta który miał nowe częśvi do tych urzadzeń i np. cewka zapłonowa kosztowała 30 zł (nówka) . Jeśli Cię interesuje to poszukam.

Awatar użytkownika

Autor tematu
Yogi_
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 6
Posty: 759
Rejestracja: 13 sty 2010, 08:07
Lokalizacja: Braniewo

#6

Post napisał: Yogi_ » 11 lip 2012, 21:29

Poproszę :-)
Pozdrawiam
Krzysiek

Awatar użytkownika

Autor tematu
Yogi_
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 6
Posty: 759
Rejestracja: 13 sty 2010, 08:07
Lokalizacja: Braniewo

#7

Post napisał: Yogi_ » 12 lip 2012, 23:47

Dzięki za namiary :-)
Za moduł elektroniczny chce firma 650 brutto. Będę sprawdzał nowa cewkę WN (jak uda mi się wycyganić agregat).
Popatrzę też za modułami do skuterów i silników zaburtowych - może akurat coś się uda dopasować.
a agregat wygląda tak:
Obrazek
Obrazek
Pozdrawiam
Krzysiek

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#8

Post napisał: ALZ » 12 lip 2012, 23:57

W dość nieciekawym stanie, ale jesli za friko to OK. Zważając na stan agregatu problemem moze być przewód wysokiego napiecia (ten do świecy). proponuje go wymienic na coś konkretnego. A zbiornika paliwa też nie ma?


bst
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 114
Rejestracja: 17 sty 2011, 15:11
Lokalizacja: Warszawa

#9

Post napisał: bst » 13 lip 2012, 10:25

Ten silnik i pradnica sa niezajebliwe.
ja mam PAB'a wyrwanego za 250zl, ciagnal migomat 180A pracujac na rozpuszczalniku.
Wal silnika na lozyskach nie na panewkach.
zaplon powinien dac sie dopasowac od jakiegos starego motocykla.

Awatar użytkownika

Autor tematu
Yogi_
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 6
Posty: 759
Rejestracja: 13 sty 2010, 08:07
Lokalizacja: Braniewo

#10

Post napisał: Yogi_ » 13 lip 2012, 11:56

ALZ pisze:A zbiornika paliwa też nie ma?
Jest :-) Na górnym zdjęciu kawałeczek widać w lewym górnym rogu. Ale kranik zaje... znaczy nie ma. Pasuje (znaczy taki sam) od Junaka.
Ciekawe od czego pasuje filtr powietrza?
Cewka pewnie też od junaka będzie pasować ;-)
Pozdrawiam
Krzysiek

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „WARSZTAT”