Skrzynia biegów - utwardzanie, ulepszanie?

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

zdzicho
Posty w temacie: 1

#11

Post napisał: zdzicho » 16 cze 2015, 20:26

Sądząc ze zdjęcia, wygląda na to ,ze jest za twarde . Stąd odpryski. trzeba zmierzyć twardość .Czasem zmniejszenie twardości o 2-3 st HRC czyni cuda.



Tagi:


Majster70
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1255
Rejestracja: 08 cze 2010, 23:37
Lokalizacja: Piastów

#12

Post napisał: Majster70 » 17 cze 2015, 07:06

Wpisz w googla obróbka kół zębatych i pojedź do najbliższego zakładu w twojej okolicy. Tam ci wyjaśnią co i jak. Z twojego opisu wywnioskowałem, że początkowo skrzynia biegów w każdym motocyklu chodziła dobrze, koła zazębiają się prawidłowo itd, a jest problem z trwałością. Czyli obróbka skrawaniem była prawidłowa, natomiast źle dobrano stal lub obróbkę cieplną, być może co by było taniej. Ze zdjęcia nie umiem ocenić. Taj jak pisałem, weź koło w łapę i daj do obejrzenia w najbliższym zakładzie gdzie wykonują koła zębate.
Niestety wykonanie jednostkowe koła zębatego (jednej lub kilku sztuk) może być drogie.


mrpek
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 5
Rejestracja: 03 lip 2015, 14:31
Lokalizacja: Jarocin

#13

Post napisał: mrpek » 03 lip 2015, 14:45

Witaj.

Trochę siedzę w kołach zębatych i jeśli chodzi o koła skrzyni biegów (wałki skrzynii z reguły inaczej) to generalnie dajemy materiał 17HNM (18CrNiMo7-6). Nawęglanie (głębokość zależnie od modułu itd.) i hartowanie 58-60 HRC. Często się nam zdarza, że w różnych chińskich przekładniach np. do quadów psują się koła po roku, dwóch bo są wykonane tanio z niewiadomych materiałów i twardości max 40 HRC. Możesz wysłać prv.

Pozdr

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”