Skrzynia biegów - utwardzanie, ulepszanie?
-
- Posty w temacie: 1
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1255
- Rejestracja: 08 cze 2010, 23:37
- Lokalizacja: Piastów
Wpisz w googla obróbka kół zębatych i pojedź do najbliższego zakładu w twojej okolicy. Tam ci wyjaśnią co i jak. Z twojego opisu wywnioskowałem, że początkowo skrzynia biegów w każdym motocyklu chodziła dobrze, koła zazębiają się prawidłowo itd, a jest problem z trwałością. Czyli obróbka skrawaniem była prawidłowa, natomiast źle dobrano stal lub obróbkę cieplną, być może co by było taniej. Ze zdjęcia nie umiem ocenić. Taj jak pisałem, weź koło w łapę i daj do obejrzenia w najbliższym zakładzie gdzie wykonują koła zębate.
Niestety wykonanie jednostkowe koła zębatego (jednej lub kilku sztuk) może być drogie.
Niestety wykonanie jednostkowe koła zębatego (jednej lub kilku sztuk) może być drogie.
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 1
- Posty: 5
- Rejestracja: 03 lip 2015, 14:31
- Lokalizacja: Jarocin
Witaj.
Trochę siedzę w kołach zębatych i jeśli chodzi o koła skrzyni biegów (wałki skrzynii z reguły inaczej) to generalnie dajemy materiał 17HNM (18CrNiMo7-6). Nawęglanie (głębokość zależnie od modułu itd.) i hartowanie 58-60 HRC. Często się nam zdarza, że w różnych chińskich przekładniach np. do quadów psują się koła po roku, dwóch bo są wykonane tanio z niewiadomych materiałów i twardości max 40 HRC. Możesz wysłać prv.
Pozdr
Trochę siedzę w kołach zębatych i jeśli chodzi o koła skrzyni biegów (wałki skrzynii z reguły inaczej) to generalnie dajemy materiał 17HNM (18CrNiMo7-6). Nawęglanie (głębokość zależnie od modułu itd.) i hartowanie 58-60 HRC. Często się nam zdarza, że w różnych chińskich przekładniach np. do quadów psują się koła po roku, dwóch bo są wykonane tanio z niewiadomych materiałów i twardości max 40 HRC. Możesz wysłać prv.
Pozdr