Koło pasowe czy w tym przypadku można to zrobić z aluminium

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
Marek19887
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 8
Posty: 8
Rejestracja: 22 gru 2011, 10:56
Lokalizacja: Zamość

Koło pasowe czy w tym przypadku można to zrobić z aluminium

#1

Post napisał: Marek19887 » 22 gru 2011, 12:02

Witam mam pytanie odnośnie koła pasowego do samochodu .
Chcę wytoczyć nowe koło pasowe na wał owe koło pasowe wchodzi w dolną część bloku i jest mocowane do wału po części która wchodzi w blok chodzi gumowy uszczelniacz.
I tu jest problem nie mogę dostać materiału na to koło i pomyślałem o aluminium gdyż w mojej okolicy znalazłem sklep w którym można dostać taki kawałek aluminium . Problem dotyczący aluminium to taki czy uszczelniacz nie wytrze rowka w miejscy po którym ma styk z kołem ?


http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/534 ... f2639.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5ed ... e7cf3.html

Dodam jeszcze że do tego koła będzie przykręcone kolejne które będzie mocowane na 3 śrubach . W miejscu gdzie jest śruba mocujące będzie zostawione więcej materiału tak aby wywiercić 3 otwory i je nagwintować



Tagi:

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 11624
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#2

Post napisał: RomanJ4 » 22 gru 2011, 12:08

Marek19887 pisze:czy uszczelniacz nie wytrze rowka w miejscy po którym ma styk z kołem
Możesz w tym miejscu gdzie będzie uszczelniacz obrobić wstępnie i na aluminium nabić pierścień stalowy, następnie obrobić razem z kołem aby nie było bicia.
pozdrawiam,
Roman


Autor tematu
Marek19887
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 8
Posty: 8
Rejestracja: 22 gru 2011, 10:56
Lokalizacja: Zamość

#3

Post napisał: Marek19887 » 22 gru 2011, 12:19

Pomysł dobry mam tylko nadzieje ze olej nie przeciśnie się miedzy tymi dwoma częściami ( nabitą tuleją i kołem)

Ale sądzę ze może się to udać pozostaje kolejna sprawa czy koło wytrzyma jak do tego koła dokręcę kolejne które będzie miało ok 175mm i szerokości ok 3 cm

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 11624
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#4

Post napisał: RomanJ4 » 22 gru 2011, 13:50

Pierścień możesz kolego dodatkowo wkleić, a co do tego czy wytrzyma, no myślę że tak, ale tak na wyobraźnię ciężko coś wykoncypować.. :neutral: Można też dla pewności dać więcej śrub (jeśli jest taka możliwość).
pozdrawiam,
Roman


Autor tematu
Marek19887
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 8
Posty: 8
Rejestracja: 22 gru 2011, 10:56
Lokalizacja: Zamość

#5

Post napisał: Marek19887 » 22 gru 2011, 15:54

Oto kilka zdjęć , koło pasowe 7 pk oczywiście będzie większe to na zdjęciu ma ok 90 mm a ma mieć ok 175mm. Koła będą połączone ze sobą śrubami (3 szt).ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


qqaz
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2166
Rejestracja: 28 sty 2007, 16:12
Lokalizacja: Łódź

#6

Post napisał: qqaz » 22 gru 2011, 19:57

Zrób stalowe bo z aluminium na takim wysięgu wywalcuje Ci się twór piasty - to chyba koło pasowe takie jak od malucha. Boczne obciążenie od pasa jest dość duże.


rynio_di
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1494
Rejestracja: 03 gru 2005, 23:44
Lokalizacja: lublin

#7

Post napisał: rynio_di » 22 gru 2011, 20:09

Daj sobie spokój z poprawianiem konstruktorów/inżynierów. Ten króciec jest szlifowany ,utwardzany i dokładnie ustawiony bez bicia promieniowego z wałem. Wizualnie zrobił ładnie , jak nie utwardzisz symering szybko wytrze ci rowek ,a olej szybko znajdzie tam ujście. Kup koło nowe , szrot ale bez oznak zużycia , i kłopot z głowy.


Autor tematu
Marek19887
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 8
Posty: 8
Rejestracja: 22 gru 2011, 10:56
Lokalizacja: Zamość

#8

Post napisał: Marek19887 » 22 gru 2011, 20:29

Nie wszyscy mnie zrozumieli mam 2 takie koła oba są w stanie dobrym i nie ma przecieków przez pierścień gumowy . Problem polega na tym że montuje kompressor i napęd ma być od wału wiec jakoś muszę połączyć oba koła . Więc pomyślałem że pierwsze wytoczę od nowa tyle ze zostawię więcej materiału od czoła aby można było zrobić 3 otwory i je nagwintować .





Wcześniej napęd był od wspomagania ale łożyska na pompie nie są tak wytrzymałe no i nie zmieści się takie kolo pod maską wiec robię napęd od wału .

Może macie jakieś inne rozwiązanie tego problemu ?


rynio_di
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1494
Rejestracja: 03 gru 2005, 23:44
Lokalizacja: lublin

#9

Post napisał: rynio_di » 22 gru 2011, 20:37

Ta wypowiedź zmieniła moje spojrzenie na problem. Nie wiem jakie to auto ale popatrz na koła Audi VW, te które mają klimę . Tam zdaje mi się że jest tak łączone jak ty sobie to zaplanowałeś . Tylko centrowanie pierwszego jest na mini flanszy . Robiłem rozrząd w jakimś aucie i na 100% tak były łączone koła.


Autor tematu
Marek19887
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 8
Posty: 8
Rejestracja: 22 gru 2011, 10:56
Lokalizacja: Zamość

#10

Post napisał: Marek19887 » 22 gru 2011, 20:45

Zgadza się podobne rozwiązanie jest w audi ale tam oba koła są stalowe i odlane .
A ja muszę je w jakiś sposób połączyć albo gdzieś znaleźć taki kawałek stali i pierwsze wytoczyć stalowe a drugie koło które będzie przykręcone do pierwszego zrobić aluminiowe.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”