szlifowanie rurki

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
jaoperator
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 102
Rejestracja: 08 lis 2009, 15:20
Lokalizacja: kraków

szlifowanie rurki

#1

Post napisał: jaoperator » 11 gru 2009, 20:40

Witam
W zawodzie jestem już parę lat i coś tam wiem o obróbce metali ale ostatnio poległem w tym temacie
Mam do zrobienia rurkę średnica zewnętrzna 30mm środek 28.6 długość 250 mm w dodatku powierzchnia w środku jak i na zewnątrz ma być bardzo ładna
Nawet nie próbowałem roztaczać z całego wałka tylko załatwiłem rurkę o podobnych wymiarach i zacząłem zabawę
Z zewnątrz do wzięcia był milimetr od środka 0.4mm acha zapomniałem dodać że całość miała być chromowana a na końcach od środka na odcinku 15mm miał być nacięty gwint
Pierwsze kroki skierowałem do tokarza naciął gwint coś pomruczał że to dziadostwo bo gwint metryczny razy jeden a ścianki mało i trzeba było zrobić sporo płytszy jednak fachowcem jest więc dał radę
Potem udałem się na honowanie środka obróbka wyszła idealna i zostało tylko wyszlifować zewnątrz i tu zaczęły się schody
Wymyśliłem to tak że dam na szlifowanie potem pójdę na chromowanie i z powrotem na szlifowanie

I moje pytanie czy jest możliwość szlifowania tak cienkiej rurki jeśli tak to na jakiej maszynie czym i jakim sposobem Zaznaczam że ja próbowałem na szlifierce kłowej i bezkłowej efekt zawsze ten sam rurka błyskawicznie się nagrzewa zaczyna drgać no cuda się dzieją
A może macie pomysł jak zrobić ładną obróbkę nie koniecznie szlifując
Pozdrawiam



Tagi:


noname79
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 2
Posty: 87
Rejestracja: 07 lis 2009, 22:43
Lokalizacja: Toruń

#2

Post napisał: noname79 » 11 gru 2009, 20:45

A w jakim stanie jest powierzchnia tej rurki? Czy dużo trzeba zebrać aby była ładnie wyszlifowana? Nie ma głębokich rys? Bo jeżeli nie to warto popróbować kilka operacji szlifowania z szybkim posuwem i średnie obroty szlifu. Zacząć od płótna 400, później 600. Pod chrom wystarczy. No i na mokro. Nie ma prawa się przegrzać.


marcin francus
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 115
Rejestracja: 10 lut 2009, 15:39
Lokalizacja: oostrozebeke

#3

Post napisał: marcin francus » 11 gru 2009, 22:08

poszukac firmy ktora chromuje szpeje do motocykli
np. kierownice, lagi zawieszenia
przed chromowaniem tych elementow pokrywa je sie miedzia zeby rysy i inne
zgagi zamaskowac a pozniej chrom i wychodzi gladkie i swiecace jak psie jajka
w okolicach wroclawia jest gdzies dobra firma od tego
ktos w klubie motocyklowym Apanonar z polibudy powinien dac namiary
pozdro


Autor tematu
jaoperator
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 102
Rejestracja: 08 lis 2009, 15:20
Lokalizacja: kraków

#4

Post napisał: jaoperator » 11 gru 2009, 22:32

Marcin nie wiem czy miedz przy chromowaniu jest po to żeby wyrównać powierzchnię z tego co mówili mi goście z chromowni to raczej chodzi o estetykę ale tego nie jestem pewien i dowiedziałem się przy okazji że takie rzeczy jak kierownice to chromują od strzała ale kiedyś chciałem dać im rury wydechowe od motoru to nie za bardzo mieli ochotę z nimi się bawić mówili coś że jak jest temperatura to chrom może żółknąć i że za flaszkę tego nie zrobią :lol:
Ale do rzeczy chrom to nie problem ważne jest żeby obrobić rurkę

Noname to co ty proponujesz może miało by sens przy zabieleniu ale tu trzeba zebrać 2mm ze średnicy i zostawić ściankę 0.7 mm więc trochę jednak trzeba docisnąć

Zapomniałem dodać rurka jest z mosiądzu


noname79
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 2
Posty: 87
Rejestracja: 07 lis 2009, 22:43
Lokalizacja: Toruń

#5

Post napisał: noname79 » 11 gru 2009, 22:54

To w takim razie, jeżeli trzeba zebrać 2 mm, o jest dość sporo proponuję grubsze pótno, sam nie wiem jakie, ale w okolicach 240. niżej bym nie schodził, trudo to później doprowadzić do stanu pod chrom i wykonać kilka takich operacji. ale zasada jest ta sama, szybki posów oraz na mokro (jeżeli uzyjesz zimnej wody w dośc dużych ilościach to rurę normalnie mozna dotknąć, nie będzie parzyć) . Pózniej wracasz do 400 i 600 żeby mieć kontrole na grubością ścianki.

Co do miedziowania, to ma dwa różne przyczyny stosowania. Pierwszy - wygładzanie, na to idzie nikiel i dopiero chrom. Powłoka jest dużo gładsza. Druga, to w sytuacji gdy masz coś pospawane. dziury itp. Miedziujesz, szlifujesz. Znowu miedziujesz i szlifujesz. Aż wyjdzie gładka powierzchnia.


rykun
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 1
Posty: 76
Rejestracja: 10 lip 2008, 14:55
Lokalizacja: Sochaczew

#6

Post napisał: rykun » 12 gru 2009, 17:23

Jakby spróbować szlifować tą rurę osadzoną na trzpieniu? Zapobiegłoby to deformacji.


tomken
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 157
Rejestracja: 02 wrz 2009, 18:49
Lokalizacja: gniezno

#7

Post napisał: tomken » 12 gru 2009, 18:51

kolesie u mnie w firmie, mocują takie cuda na trzpieniu, najpierw przetaczają a dopiero później szlifują na kłowej, tyle, że otwór jest już precyzyjny, tzn zbierają tylko z góry, nie wiem jak jest u Ciebie


numerek
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1555
Rejestracja: 01 wrz 2005, 00:23
Lokalizacja: trójmiasto

#8

Post napisał: numerek » 12 gru 2009, 22:14

że tak zapytam..
co jest ważne w tej rurze ?
chodzi mi o to że kombinujesz na szlifierkach a to znaczy że zależy ci na równej powierzchni .. tak ?

jeśli tak to nie pomogę

jesli zależy ci na gładkiej powierzchni tylko dla efektu - to jak kolega napisał znajdź galwanizernie która robi renowacje motocykli -tam sobie z tym poradzą w około 10 minut

szkoda że daleko mieszkasz wyszlifowałbym ci to .....

Awatar użytkownika

zundapp600
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 1
Posty: 51
Rejestracja: 30 paź 2007, 18:21
Lokalizacja: BIŁGORAJ
Kontakt:

#9

Post napisał: zundapp600 » 12 gru 2009, 23:26

A dlaczego tego nie można zrobić na szlifierce kłowej ??????????????????
Następnie polerka i galwanizerka .
Jeżeli przyjąć środek rury za bazę lub też ten nacięty gwint to chyba nie jest to problemem .
Zgrubnie można zebrać na tokarce , reszta szlifierka . Wiadomo ze na średnicy nie bardzo poszalejesz , ale powoli z pewnością da się radę . A może bardziej doświadczeni w branży obalą moja teorię . :cry:
www.zundapp.pl
To co lubię i to co robię


Autor tematu
jaoperator
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 102
Rejestracja: 08 lis 2009, 15:20
Lokalizacja: kraków

#10

Post napisał: jaoperator » 13 gru 2009, 00:17

U mnie w firmie jest galwanizernia i z położeniem chromu nie będzie problemu wszystko rozbija się o wcześniejszą obróbkę
Tak jak pisałem trzeba zebrać z zewnątrz 2 mm i zostawić ściankę 0.7 mm to musi być zachowane
Tomken i Ryku chyba wasze propozycje są najlepsze trzeba dorobić dokładnego trzpienia i na kłową tak też mi się wydawało ale miałem nadzieję że to obejdę wiecie jednostkowa produkcja

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”