Podzielnica- kasowanie luzów w podzielnicy.

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
HeniekL
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 150
Rejestracja: 03 sie 2009, 12:50
Lokalizacja: Opolskie

Podzielnica- kasowanie luzów w podzielnicy.

#1

Post napisał: HeniekL » 29 lis 2009, 12:45

Witam!
Mam pytanie dotyczące kasowania luzu w podzielnicy uniwersalnej (tarczkowej). Jestem posiadaczem małej amatorskiej podzielnicy, takiej samej, jaka była sprzedawana na tej aukcji Allegro: http://www.allegro.pl/show_item.php?item=765428282
Mój egzemplarz podzielnicy posiada niewielki, aczkolwiek istotny luz prawdopodobnie na przekładni ślimakowej. Urządzenie od nowości nie było praktycznie używane, więc wykluczam jakieś znaczące zużycie. W grę wchodzi jedynie niedokładność wykonania lub konieczność regulacji. I tu moje pytanie. Czy w tak małych podzielnicach istnieje możliwośc kasowania luzu, który objawia się tym, że po zablokowaniu korbki mozliwe jest nieznaczne obrócenie uchwytem? Jak kasuje się tego rodzaju luzy? Oczywiście podzielnica posiada z boku moletowaną śrubę służącą do blokowania wrzeciona, ale nie zapobiega ona niedokładnościom, jakie powstają podczas obrotu. Czekam na sugestie.



Tagi:


tuptus59
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 199
Rejestracja: 08 wrz 2009, 21:26
Lokalizacja: kraków

podzielnica

#2

Post napisał: tuptus59 » 29 lis 2009, 13:04

w wiekszosci podzielnic i stołów obrotowych z jakimi mam stycznosc i okazje pracowac na nich bez względu na wielkosc jest regulacja odłegłosci między slimakiem a slimacznicą , twoja podzielnica ze wzgłedu jak piszesz jest dawno nieużywana może byc zabrudzona,sprubój ją wymyc i dokładnie ogładnąc napisz jaki to typ podzielnicy, jak jest oryginalna to ma jakies oznaczenia na tabliczce,daj odpowidz czy sie udało
tuptus


mrozanski
Specjalista poziom 3 (min. 600)