Tonnrud...
Wez miedziana balszke i szlifuj powierzchnie jak Ci sie forma nie podoba
Albo mocno sie skup, poczuj moc i na pewno samo sie zrobi.
Wykonanie otworu w walku - aluminium - ew zlece wykonanie
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 708
- Rejestracja: 17 paź 2009, 13:45
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Kontakt:
PA38 to jest glina zapomni o powierzchni gładkiej i ładnej.
Jeśli chcesz w taki sposób to PA6 ale i tak gładkiej powierzchni nie uzyskasz.
Jeśli wytaczak to na frezarkę ustawić wytaczadło na wymiar 25H7 i jechać na posuwie i pionowym.
ps
Myślę ze znajdzie się mało osób które podejmą szlifowania AL jeszcze wewnętrznego otworu.
Jeśli chcesz w taki sposób to PA6 ale i tak gładkiej powierzchni nie uzyskasz.
Jeśli wytaczak to na frezarkę ustawić wytaczadło na wymiar 25H7 i jechać na posuwie i pionowym.
ps
Myślę ze znajdzie się mało osób które podejmą szlifowania AL jeszcze wewnętrznego otworu.
Ostatnio zmieniony 22 sie 2010, 21:27 przez tomolc, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 1168
- Rejestracja: 23 kwie 2008, 20:56
- Lokalizacja: bydgoszcz
Ojej od razu trzeba było podać gatunek,
Skoro mówisz, że ma w tym otworku przemieszczać się tłok to szkoda Twojej pracy. W tym gatunku to nic za długo nie pochodzi , tak jak kolega wyżej wspomniał, jest to glina czyli miękki stop. Podczas prób szlifowania tego, ściernica od razu zaklei się . Może dało by się faktycznie to tulejować. Albo zamień ten materiał na stal.
Skoro mówisz, że ma w tym otworku przemieszczać się tłok to szkoda Twojej pracy. W tym gatunku to nic za długo nie pochodzi , tak jak kolega wyżej wspomniał, jest to glina czyli miękki stop. Podczas prób szlifowania tego, ściernica od razu zaklei się . Może dało by się faktycznie to tulejować. Albo zamień ten materiał na stal.
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 259
- Rejestracja: 31 gru 2006, 12:14
- Lokalizacja: Kielce/Kraków
Czy tlok jest dodatkowo uszczelniony ?
H7 to przesadzona tolerancja, dla pneumatyki stosuje sie 5-6 klase dokladnosci
A jak ktos mowi ze sie nie da to znaczy ze nie umie a nie sie nie da.
Robilem takie elementy w partiach po 2000 sztuk, wiertlo, wytaczak z trzonkiem weglikowym i zero problemow.
Jedyne na co trzeba zwrocic uwage to duze cisnienie chlodziwa zeby usunac wiory i zapobiec szorowaniu o obrobiona powierzchnie.
Zadnego szlifowania w alu, zwlaszcza na tej dlugosci przy tej srednicy.
Tulejowanie tez odpada bo to co kolega chce zrobic to walsnie slepa tuleja.
Inna sprawa ze trzeba sie powaznie zastanowic nad konstrukcja tego elementu - co ma robic i po co i czy nie ma dostepnego gotowego elementu ktory spelni wymagania.
H7 to przesadzona tolerancja, dla pneumatyki stosuje sie 5-6 klase dokladnosci
A jak ktos mowi ze sie nie da to znaczy ze nie umie a nie sie nie da.
Robilem takie elementy w partiach po 2000 sztuk, wiertlo, wytaczak z trzonkiem weglikowym i zero problemow.
Jedyne na co trzeba zwrocic uwage to duze cisnienie chlodziwa zeby usunac wiory i zapobiec szorowaniu o obrobiona powierzchnie.
Zadnego szlifowania w alu, zwlaszcza na tej dlugosci przy tej srednicy.
Tulejowanie tez odpada bo to co kolega chce zrobic to walsnie slepa tuleja.
Inna sprawa ze trzeba sie powaznie zastanowic nad konstrukcja tego elementu - co ma robic i po co i czy nie ma dostepnego gotowego elementu ktory spelni wymagania.