Sterowanie impulsowe Zamiast Choppera w silnikach krokowych?

Dyskusje na temat silników krokowych i sterowników silników krokowych.

Autor tematu
tdx
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 3
Posty: 85
Rejestracja: 11 wrz 2013, 22:32
Lokalizacja: Szczecin

Sterowanie impulsowe Zamiast Choppera w silnikach krokowych?

#1

Post napisał: tdx » 11 sie 2015, 00:48

Witam
Otóż czytałem dość sporo odnośnie sterowania silników krokowych wyższym napięciem i wiązało się to nieubłaganie z koniecznością stosowania Chopper-a w układach, jednak czy jest możliwość po prostu podawania wyższego napięcia w krótszym czasie np.: 2ms?
O silniku krokowym mam wiele informacji.
Czy potrzebna do obliczeń była by informacja o impedancji cewek silnika?
Pozdrawiam



Tagi:


mc2kwacz
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 2920
Rejestracja: 27 maja 2013, 22:18
Lokalizacja: gdzieś

#2

Post napisał: mc2kwacz » 11 sie 2015, 18:41

Przede wszystkim musisz zrozumieć jakie ma właściwości elektryczne cewka z rdzeniem magnetycznym. Kiedy to zrozumiesz, nie będziesz zadawał takich pytań i wszystko będzie jasne.


Autor tematu
tdx
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 3
Posty: 85
Rejestracja: 11 wrz 2013, 22:32
Lokalizacja: Szczecin

#3

Post napisał: tdx » 11 sie 2015, 19:53

Budowę i zasadę działania cewki to ja znam, tylko chcę się dla pewności upewnić czy dobrze rozumuje.
Niestety na moją niekorzyść jest to iż nie posiadam impedancji silnika tylko rezystancję, która wynosi 5,5Ω.
Czy mogę przy wyższym napięciu dobrać doświadczalnie czas załączenia cewki?
Oraz poza tematem. Mam układ A4988 i jest coś wspomniane o tym że ma automatyczny chopper, tylko nie wiem czy mogę to wykorzystać przy podawaniu wyższego napięcia?

Niestety w tych sprawach jestem początkujący, dlatego się o to pytam.


mc2kwacz
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 2920
Rejestracja: 27 maja 2013, 22:18
Lokalizacja: gdzieś

#4

Post napisał: mc2kwacz » 13 sie 2015, 01:44

tdx pisze:Budowę i zasadę działania cewki to ja znam
Bardzo szczerze wątpię. A pytania tego dowodzą.


Autor tematu
tdx
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 3
Posty: 85
Rejestracja: 11 wrz 2013, 22:32
Lokalizacja: Szczecin

#5

Post napisał: tdx » 13 sie 2015, 07:10

To nie mój problem że użytkownik wątpi.
Jeśli użytkownik mc2kwacz może pomóc to niech pomoże, albo nie zaśmieca tematu zbędnymi wypowiedziami nic nie wnoszącymi do tematu.


251mz
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 4440
Rejestracja: 27 sie 2004, 21:59
Lokalizacja: Polska

#6

Post napisał: 251mz » 13 sie 2015, 07:28

tdx pisze:Czy potrzebna do obliczeń była by informacja o impedancji cewek silnika?
Prędkość narastania prądu w cewce zależy od jej INDUKCYJNOŚCI.

Czoper jest swego rodzaju ogranicznikiem prądowym .
Stosunek prądów w jednej cewce do drugiej będzie odpowiadał wartości kątowej mikrokroku.

Podając impuls o zadanym czasie tak na prawdę nie jesteś w stanie sterować wartością mikrokroku.

Oczywiście da radę to zrobić tak jak Ty chcesz ale po pierwsze będzie to rzeźba a po drugie nie nada się do zastosowania profesjonalnego.
mc2kwacz pisze: Bardzo szczerze wątpię. A pytania tego dowodzą.
Tu muszę się poniekąd zgodzić...
tdx pisze:Czy mogę przy wyższym napięciu dobrać doświadczalnie czas załączenia cewki?
Tak jak pisałem będzie to rzeźbienie w g* jakiego świat nie widział...
Testy mogą się udać na biurku ale sterownika z tego nie sklecisz...

Awatar użytkownika

ursus_arctos
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2083
Rejestracja: 11 cze 2011, 18:29
Lokalizacja: Warszawa / Lublin

#7

Post napisał: ursus_arctos » 17 sie 2015, 10:25

Silnikiem krokowym można sterować napięciowo (albo wypełnieniowo) - tyle, że każdy praktyczny (i bezpieczny) system sterowania silnikiem krokowym musi mieć pomiar prądu w uzwojeniu lub napięcia indukowanego na nim na skutek ruchu obrotowego. Bez tego układ (lub silnik) spali się przy pierwszym wypadnięciu z synchronizmu.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Silniki Krokowe / Sterowniki Silników Krokowych”