Sanyo Denki 103H7823-10D1 czym to się je?

Dyskusje na temat silników krokowych i sterowników silników krokowych.

Autor tematu
studzin
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 5
Posty: 6
Rejestracja: 27 gru 2006, 13:08
Lokalizacja: Tczew

Sanyo Denki 103H7823-10D1 czym to się je?

#1

Post napisał: studzin » 26 lis 2009, 22:48

Wpadły mi w ręce silniki
StepSyn
Type 103H7823-10D1
5A 1,8DEG
Sanyo Denki

wym. korpusu 85x60x60mm

Obrazek
Obrazek
Dostałem też do nich sterowniki
16k48362
pwba-rotary mk3

Obrazek
Obrazek

Z tego co udało mi się wyczytać w radzieckiej części internetu zestaw ten pochodzi z jakiegoś plotera. Za diabła nie mogę dopaść danych(momentu i napięcia) silników. Usiłowałem, też na zasadzie analogi rozszyfrować oznaczenia na podstawia innych modeli z tej rodziny i niestety nic mi z tego nie wyszło.

Sterowniki pewnie polecą na części, bo wątpię, żeby to dało się jakoś wysterować.

I teraz seria pytań do:
Jakie parametry mogą mieć te silniki i czy mogę podać na nie dowolne napięcie zasilania?
Jakie sterowniki najlepiej do nich zastosować? Generalnie chciał bym, żeby to było jakieś DIY bo nie chcę się pchać w wielkie koszta. Myślałem, żeby na początek dać SSK-B02 bo mocniejszych nie ma w "kitach".
Co to za czarne plastikowe koło z tyłu silnika? Jakiś miernik obrotów czy koło pasowe?



Tagi:


Leoo
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 6
Posty: 4017
Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#2

Post napisał: Leoo » 27 lis 2009, 08:31

Silnik będzie miał około 1Nm, może trochę więcej. Napięcie 2,5V ale to bez znaczenia. Można użyć sterownika SSK-B02 ale trzeba liczyć się z nieco mniejszym momentem trzymającym. Koło na osi silnika to tłumik drgań skrętnych, zmniejsza ryzyko utraty kroku dla określonych (krytycznych) prędkości obrotowych. Czasem producent umieszcza je na wykresie momentu.
Proszę odczytać i podać oznaczenia układów scalonych ze sterownika, może da się użyć klasycznych sygnałów STEP i DIR?


Autor tematu
studzin
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 5
Posty: 6
Rejestracja: 27 gru 2006, 13:08
Lokalizacja: Tczew

#3

Post napisał: studzin » 27 lis 2009, 09:49

Z scalaków mamy:
Nec

C494G
9934H302
szt. 2

358
93
szt. 1

Motorola
MC14584B
847TR
szt. 1

Motorola
MC14081B
916CH
szt. 1

Motorola
MC14013B
922QN
szt. 1

Myślisz, że ma taki słaby moment? Z tego co czytałem to można silniki pi razy okno porównać wymiarami, a na tej podstawie można mu wróżyć ok. 5Nm.

Awatar użytkownika

zacharius
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 2560
Rejestracja: 04 paź 2007, 01:32
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#4

Post napisał: zacharius » 27 lis 2009, 12:41

tez mi sie wydaje że gdzieś to widziałem i w parametrach albo 3Nm albo 4,2 cos takiego.
bo prąd 5A to troche spory jak na 1Nm
Nie otrzymasz koni wyścigowych krzyżując dwa osły


Leoo
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 6
Posty: 4017
Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#5

Post napisał: Leoo » 27 lis 2009, 12:54

5Nm nie będzie miał, moment podobnych to 2,1Nm, może 2,7.
http://pdf.directindustry.com/pdf/sanyo ... 7-_42.html

Wracając do sterownika: użycie dwóch układów 494 może sugerować zastosowanie choppera do stabilizacji prądu fazowego. Reszta kości to zwykłe bramki i przerzutniki. Może Kolega zrobić dobrą fotkę (makro) złącza sterującego i okolic?

Moment trzymający nie bierze się w linii prostej z wartości prądu. Wynika bardziej z iloczynu prądu i napięcia. Silnik 1A/5V będzie miał zbliżony moment do silnika 5A/1V ale ich osiągi prędkościowe będą zupełnie inne.

Awatar użytkownika

zacharius
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 2560
Rejestracja: 04 paź 2007, 01:32
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#6

Post napisał: zacharius » 27 lis 2009, 18:07

Leoo to który z dwóch będzie szybszy?

PS te silniki to 4 fazówki

u kolegi Piotrjub na allegro cosik podobnego wisi tylko z koncówka 1741 i jest 3Nm i ma tylko 4A prądu

http://allegro.pl/item829439555_silnik_ ... _0_nm.html
Nie otrzymasz koni wyścigowych krzyżując dwa osły


Leoo
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 6
Posty: 4017
Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#7

Post napisał: Leoo » 27 lis 2009, 18:41

Silniki kolegi Piotra to nowa produkcja, poza tym są bipolarne. W opisie aukcji wkradł się błąd, że można je włączyć unipolarnie, tymczasem dostępna jest jedynie opcja "V".
Proszę sprawdzić kartę katalogową dowolnego silnika uniwersalnego (8 przewodów). Po włączeniu unipolarnym moment zawsze jest mniejszy.
Prównując dwa silniki o podobnych momentach, większe obroty osiągnie ten o większym prądzie fazowym. Zwyczajnie jego indukcyjność jest mniejsza, dzięki czemu prąd może narastać w krótszym czasie.

Cały problem rozwiąże podłączenie silnika do sterownika i pomiar momentu trzymającego.


Autor tematu
studzin
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 5
Posty: 6
Rejestracja: 27 gru 2006, 13:08
Lokalizacja: Tczew

#8

Post napisał: studzin » 27 lis 2009, 20:47

Oj z zdjęciem może być problem, bo swój aparat zostawiłem u dziewczyny (200km dalej), może uda mi się strzelić fotkę w poniedziałek. Ewentualnie mogę przemierzyć płytkę i narysować schemat. Który blok najwięcej Wam da informacji, co by nie rysować całego? Chyba, że stwierdzicie, że sterownik może być ciekawy to mogę przygotować schematy do zrobienia kopi.


Co do tych silników z aukcji to ta sama seria co moje H7823 różnią się tylko końcowym oznaczeniem, które u mnie jest 10D1.

Jeszcze jedno, według tego co wyczytałem na forum i po przemierzeniu mojego silnika pasuje on do schematu

Obrazek

I teraz jeśli dobrze rozumiem to mogę go podłączyć bipolarnie i unipolarnie tak?

I jak to teraz jest mogę go podłączyć


Leoo
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 6
Posty: 4017
Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#9

Post napisał: Leoo » 27 lis 2009, 21:06

studzin pisze:I teraz jeśli dobrze rozumiem to mogę go podłączyć bipolarnie i unipolarnie tak?
Unipolarnie włączysz go do fabrycznego sterownika.
Bipolarnie do SSK-B02 pinami 2-3 i 4-5 (pełna cewka) albo 2-1 i 5-6 (pół cewki).


Autor tematu
studzin
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 5
Posty: 6
Rejestracja: 27 gru 2006, 13:08
Lokalizacja: Tczew

#10

Post napisał: studzin » 31 sty 2010, 22:34

Niestety finanse zmusiły mnie do zawieszenia projektu, ale dostałem w prezencie troche elementów mechanicznych i sprawa znowu wraca na tapetę.

Leoo tutaj są zdjęcia o które prosiłeś. Mam wielką nadzieję, że uda się coś z tego rozszyfrować.

P3 wyjście na silnik
P2 zakładam, że to sterowanie(4 piny)
P1 zakładam, że zasilanie.






Jeżeli trzeba będzie przemierzyć jakieś elementy to nie ma problem.
Jeżeli trzeba zrobić schemat jakiegoś bloku to też nie ma problemu.


W helmutowie znalazłem silnik o zbliżonych oznaczeniach i identycznych wymiarach.
klik

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Silniki Krokowe / Sterowniki Silników Krokowych”