Jak przenieść napęd z silnika o wałku 5mm na zębatkę 6mm

Dyskusje na temat elementów przeniesienia napędu oraz przekładni


Autor tematu
marijuz
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 8
Rejestracja: 17 maja 2012, 23:15
Lokalizacja: Zasiedmiogórogrodzie

Jak przenieść napęd z silnika o wałku 5mm na zębatkę 6mm

#1

Post napisał: marijuz » 09 sie 2013, 15:01

Jak w temacie - większość silników, które mnie interesują mają silnik o wałku 5mm, a zębatki do listwy zębatej, w oficjalnym sklepie forum zaczynają się od tych z otworami 6mm - jak to zamocować?

Pozdrawiam, marijuz



Tagi:


diodas1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 2788
Rejestracja: 15 sty 2006, 18:34
Lokalizacja: Wrocław

#2

Post napisał: diodas1 » 09 sie 2013, 15:43

Trzeba otwór pocienkować albo ośkę pogrubasić.

Awatar użytkownika

noel20
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1395
Rejestracja: 02 lip 2010, 07:15
Lokalizacja: Białystok

#3

Post napisał: noel20 » 09 sie 2013, 17:12

Albo dorobić tulejkę z mosiądzu na przykład. Wytoczyć się znaczy.
Może posmarować odpowiednim kwasem, otwór zalutowć i wywiercić 4,9mm?

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 11589
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#4

Post napisał: RomanJ4 » 09 sie 2013, 23:06

Albo roztoczyć otwór w kółku na 7-8mm, i wtedy tulejkę dotoczyć na wcisk. O ile średnica kółka pozwoli.
pozdrawiam,
Roman


InzSpawalnik
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1693
Rejestracja: 28 gru 2012, 01:04
Lokalizacja: Galaktyka

#5

Post napisał: InzSpawalnik » 10 sie 2013, 10:18

Zdecydowanie napawac wal(ek) silnika !
:mrgreen: :lol: :lol:


Autor tematu
marijuz
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 8
Rejestracja: 17 maja 2012, 23:15
Lokalizacja: Zasiedmiogórogrodzie

#6

Post napisał: marijuz » 10 sie 2013, 12:49

są też zębatki bez otworu, ale czy zwykłą wiertarką uda mi się rozwiercić to równo i w osi? Te bez otworów mają chociaż jakiś otwór pomocniczy, prowadzący przy wierceniu?

Awatar użytkownika

adam Fx
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 5562
Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
Lokalizacja: Gliwice

#7

Post napisał: adam Fx » 10 sie 2013, 12:59

to musiał byś komuś na tokarkę dać aby tulejować otwór lub zrobić go pd podstaw bo wiertarką to raczej się to nie uda połowa forum ma Nutool to może znajdziesz kogoś w swojej okolicy :wink:
sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk) :?
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos

Awatar użytkownika

noel20
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1395
Rejestracja: 02 lip 2010, 07:15
Lokalizacja: Białystok

#8

Post napisał: noel20 » 10 sie 2013, 15:06

Zdecydowanie napawac wal(ek) silnika !
I później co? Jak silnik ma jednostronną oś to bez rozbierania go jak chcesz to przetoczyć?
marijuz pisze:są też zębatki bez otworu, ale czy zwykłą wiertarką uda mi się rozwiercić to równo i w osi? Te bez otworów mają chociaż jakiś otwór pomocniczy, prowadzący przy wierceniu?
Ręczą wiertarką nawet nie próbuj


diodas1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 2788
Rejestracja: 15 sty 2006, 18:34
Lokalizacja: Wrocław

#9

Post napisał: diodas1 » 10 sie 2013, 15:40

noel20 pisze: Ręczą wiertarką nawet nie próbuj
Ojtam ojtam.
Ludzie zrobili się teraz tacy wygodni że kiedy mają potrzebę wyciąć cokolwiek z deski to od razu szukają FIRMY która dysponuje maszynami cnc. Liczenie obowiązkowo z użyciem kalkulatora, do narysowania szkicu pomysłu koniecznie jakaś aplikacja komputerowa... A przecież nie od razu Kraków zbudowano. Zanim powstały jakiekolwiek udogodnienia techniczne wszystko było dłubane ręcznie tym co było w zasięgu. Trzeba ruszyć konceptem a na wszystko znajdzie się sposób. Te wszystkie podpowiedzi w kolejnych postach tego wątku to raczej żarty niż rady bo samo tytułowe pytanie nie jest poważne. Bez elementarnego wyczucia spraw technicznych nie da się nic zrobić samodzielnie, chyba że wyznaje się ideę- żadnej pracy się nie boję, tylko dajcie mi ludzi.

Awatar użytkownika

noel20
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1395
Rejestracja: 02 lip 2010, 07:15
Lokalizacja: Białystok

#10

Post napisał: noel20 » 10 sie 2013, 16:01

Jakby dobrze pokombinować to jako tako wyjdzie. Ja swoje koła wierciłem tokarką bo mam dostęp. Ale otwory mocno rozbiła bo koń krzywo siedzi. Później zabawa z punktakiem i czujnikiem zegarowym, aż osiągnąłem to, że koło na wałek nachodzi ciasno i nie ma bicia przy kręceniu. A dalej na klej.
Da się więc, ale niedawno jakiś tu chciał zapłacić, żeby ktoś mu kółka pasowe zdjął z silników, więc poziom kreatywności u ludzi jest różny.
Poza tym skoro autor pyta o coś takiego to nie powiem mu jak z tego co ma w garażu ma wykombinować zamocowanie tych kółek. A skoro z kreatywnością cienko to pozostają inni mający pomysły i sprzęt.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Przeniesienie napędu, Przekładnie Pasowe, Przekładnie Zębate, Listwy zębate”