Pytanie o przekładnie pasowe

Dyskusje na temat elementów przeniesienia napędu oraz przekładni


Autor tematu
ciekawski
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 28 gru 2009, 09:48
Lokalizacja: wa-wa

Pytanie o przekładnie pasowe

#1

Post napisał: ciekawski » 28 gru 2009, 10:11

Witam,

Pytania może banalne ale prośba o łopatologiczne wyjasnienie zasady działania.

Dlaczego w przekładniach pasowych z pasami płaskimi koła pasowe mają kształt
baryłkowaty ?. Jaka siła fizyczna sprawia, że pas na takich kołach ma tendencję
do " wdrapywania się " na wierzchołki baryłkowatych kół zapobiegając tym samym
zsuwaniu z przekładni ???

Pytanie kolejne dotyczy również przekładni ale wykorzystującej pasek zębaty.
Co sprawia, że pasek nie spada z kół zębatych ( przecież nie da się idealnie
ustawić 2 kół zebatych w jednej płaszczyźnie, zawsze jest jakaś odchyłka )
Czy w tym przypadku pomaga zewnętrzne "zfazowanie" zębów kół i wówczas
również mamy do czynienia z uproszczonym kształtem baryłkowatym ?

Pozdrawiam

ciekawski



Tagi:


Szymon LP
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 209
Rejestracja: 06 sie 2009, 00:45
Lokalizacja: Warszawa

#2

Post napisał: Szymon LP » 14 sty 2010, 01:22

Pytania może banalne ale prośba o łopatologiczne wyjasnienie zasady działania.

Dlaczego w przekładniach pasowych z pasami płaskimi koła pasowe mają kształt
baryłkowaty ?. Jaka siła fizyczna sprawia, że pas na takich kołach ma tendencję
do " wdrapywania się " na wierzchołki baryłkowatych kół zapobiegając tym samym
zsuwaniu z przekładni ???
Ten sam efekt, który sprawia, że pochylając się rowerem zaczynasz skręcać pomimo, że kierownice masz prosto ;) . "Baryłkowość" o którą pytasz, sprawia, że obwód w zależności od odległości od środka jest różny.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Przeniesienie napędu, Przekładnie Pasowe, Przekładnie Zębate, Listwy zębate”