Witam moja przygoda z CNC dopiero sie zaczyna i mam pytanie. Mam sterownik SSK-B01.Można wybrać tryb pracy dwufazowe lub jednifazowe , dwa sterowniki są ustawione na prace dwufazową a jeden na pracę jednofazową czy tak powinno być jesli chciałbym podłączyć silniki bipolarne z 6 wyprowadzeniami.
Z góry dziekuje za zainteresowanie się moim dylematem MiH
SSK-B01 tryb pracy ??
-
- Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 29
- Rejestracja: 31 sie 2006, 19:00
- Lokalizacja: PL/AT
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2
- Rejestracja: 12 maja 2007, 14:05
- Lokalizacja: Myślenice
W punkcie 5 instrukcji jest opisany wybór trybu pracy
"Pola lutownicze zaznaczone na schemacie J3 pozwalają na wybranie trybu
pracy dwufazowej (zwarcie cyną do masy) lub jednofazowej (zwarcie do +
5V). UWAGA!!! Połączenie pola środkowego z plusemzasilania lub
pozostawienie niezwartego uniemożliwia kontrole prądu
potencjometremco może doprowadzić do uszkodzenia sterownika lub
silnika krokowego." Jeden z trzech sterowników jest w taki sposób połączony (do +5V)
Czy tak powinno być?
"Pola lutownicze zaznaczone na schemacie J3 pozwalają na wybranie trybu
pracy dwufazowej (zwarcie cyną do masy) lub jednofazowej (zwarcie do +
5V). UWAGA!!! Połączenie pola środkowego z plusemzasilania lub
pozostawienie niezwartego uniemożliwia kontrole prądu
potencjometremco może doprowadzić do uszkodzenia sterownika lub
silnika krokowego." Jeden z trzech sterowników jest w taki sposób połączony (do +5V)
Czy tak powinno być?
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1243
- Rejestracja: 28 lip 2006, 19:14
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontakt:
...koledze chodzi raczej o przełącznik 1 1/2 kroku..przełlącznik jest na płycie głównej i sprowadza się tylko do tego, że 5V jest podane w na odpowiedni pin 297 lub nie..nieważne...
zwora na sterowniku oznacza , że sterownik pracuje jako "master lub slave" - sygnał
zawsze jeden ze sterowników musi byc przełonczony na master, inaczej nie bedzie kontroli prądu na mostku l298.. ( a to z sprawą oscylatora l297 )w najlepszym przypadku wywali bezpiecznik i nic sie nie stanie.
jeśli jeden jest master, reszta slave, należy podpiąc do pozostałch sterownikó sygnał sync.
zwora ne mo że pozostac nie podłonczona podczas uruchamiania sterownika. przed pierwszym uruchomieniem , skontroluj zwory. jeden sterownik na master, ine na slave, i przewód oscylatora ( zreztą orginalnie powinno byc wszystko zmontowane poprawnie...sprawdź tylko)
co do trybów pracy, owszem, sterowniki mogą pracowac w róznych rozdzielczościach, niezależnie od siebie.
silni 6 przewodowy to silnik unipolarny, dwufazowy .
unipolarny oznacza stałosckierunku przepływu pradu podczas pracy w tym samym kierunku.
sterownik bipolarny, oznacza zmjienną biegunowśc podczas pracy w tym samym kierunku ( przy pracy w drugim kierunku, to logiczne, że biegunu muszą się zmienic )
aby podpiąc silnik unipolarny do steronika, należy:
1. zlokalizowac z 6 przewodów 2 pary po 3
2. w każdej z par tych trójek przewodów, dwa to początki i konce cewek.
3. weź miernik- omomierz do reki, i zmierz przewody , każdy z każdym....przewody tej samej cewki będą miały opornośc między sobą...w pozostałch przypadkach nie...w ten sposób zlokalizujesz pary , trójek przewodów.
4. teraz weź jedną taką trójke, i zmierz znów omomierzem każdy z każdym, w dwóch przypadkach opornośc będzie mniejsza, w jednym większa!! i w tym przypadku masz tutaj koniec i początek jednej cewki!! to jest to
tak samo z drugą cewką...
pozostał przewód to przewód wyprowadzony z połowy uzwojenia, weź go zaizoluje ( 2 przewody)
pamiętaj o podłonczeniu do zasików silnika par początek- koniec jednej cewki A- B ( czasem oznaczone A A' ...i w drugim przypadku początek- koniec drugiej cewki C-D ( B B')
tryb pólkrokowy zmniejsza oscylacje i poprawia prace silnika. Im większa rozdzielczosc tym lepiej.
jak podepniesz silnik, sprawdź jeszcze raz na zasiskch sterownika opornosci i rób tak zawsze! kiedy podpinasz silnik do jakiegokolwiek sterownika. Brak obciazenia stopnia mocy w skutek chociażby braku styku, czy przerwania przewodu, słąbego lutu...i wielu innych, doprowadzi do uszkodzenia stopnia mocy.
należy pamiętac o sposobie podawania prądu na sterowi. pierwsze musi zostac zasilona ligika 5V, potem prąd roboczy na mosterk l298, lub równocześnie, nigdy odwrotnie!!!!!
odwrotnie jest przy wyłanczaniu...pierwsze power off ( ...+40V), potem logika 5V.
należy pamietac o kolejnosci. ja zawsze załanczałem równocześnie i nic sie nie działo złego...
pozdrawiam
zwora na sterowniku oznacza , że sterownik pracuje jako "master lub slave" - sygnał
zawsze jeden ze sterowników musi byc przełonczony na master, inaczej nie bedzie kontroli prądu na mostku l298.. ( a to z sprawą oscylatora l297 )w najlepszym przypadku wywali bezpiecznik i nic sie nie stanie.
jeśli jeden jest master, reszta slave, należy podpiąc do pozostałch sterownikó sygnał sync.
zwora ne mo że pozostac nie podłonczona podczas uruchamiania sterownika. przed pierwszym uruchomieniem , skontroluj zwory. jeden sterownik na master, ine na slave, i przewód oscylatora ( zreztą orginalnie powinno byc wszystko zmontowane poprawnie...sprawdź tylko)
co do trybów pracy, owszem, sterowniki mogą pracowac w róznych rozdzielczościach, niezależnie od siebie.
silni 6 przewodowy to silnik unipolarny, dwufazowy .
unipolarny oznacza stałosckierunku przepływu pradu podczas pracy w tym samym kierunku.
sterownik bipolarny, oznacza zmjienną biegunowśc podczas pracy w tym samym kierunku ( przy pracy w drugim kierunku, to logiczne, że biegunu muszą się zmienic )
aby podpiąc silnik unipolarny do steronika, należy:
1. zlokalizowac z 6 przewodów 2 pary po 3
2. w każdej z par tych trójek przewodów, dwa to początki i konce cewek.
3. weź miernik- omomierz do reki, i zmierz przewody , każdy z każdym....przewody tej samej cewki będą miały opornośc między sobą...w pozostałch przypadkach nie...w ten sposób zlokalizujesz pary , trójek przewodów.
4. teraz weź jedną taką trójke, i zmierz znów omomierzem każdy z każdym, w dwóch przypadkach opornośc będzie mniejsza, w jednym większa!! i w tym przypadku masz tutaj koniec i początek jednej cewki!! to jest to
tak samo z drugą cewką...
pozostał przewód to przewód wyprowadzony z połowy uzwojenia, weź go zaizoluje ( 2 przewody)
pamiętaj o podłonczeniu do zasików silnika par początek- koniec jednej cewki A- B ( czasem oznaczone A A' ...i w drugim przypadku początek- koniec drugiej cewki C-D ( B B')
tryb pólkrokowy zmniejsza oscylacje i poprawia prace silnika. Im większa rozdzielczosc tym lepiej.
jak podepniesz silnik, sprawdź jeszcze raz na zasiskch sterownika opornosci i rób tak zawsze! kiedy podpinasz silnik do jakiegokolwiek sterownika. Brak obciazenia stopnia mocy w skutek chociażby braku styku, czy przerwania przewodu, słąbego lutu...i wielu innych, doprowadzi do uszkodzenia stopnia mocy.
należy pamiętac o sposobie podawania prądu na sterowi. pierwsze musi zostac zasilona ligika 5V, potem prąd roboczy na mosterk l298, lub równocześnie, nigdy odwrotnie!!!!!
odwrotnie jest przy wyłanczaniu...pierwsze power off ( ...+40V), potem logika 5V.
należy pamietac o kolejnosci. ja zawsze załanczałem równocześnie i nic sie nie działo złego...
pozdrawiam