Inventor - realistyczny model 3D
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 278
- Rejestracja: 01 sty 1970, 01:00
- Lokalizacja: Mazowsze
Inventor - realistyczny model 3D
Witam,
Poszukuję tutorial'u, strony www, itd. gdzie będę miał możliwość prześledzenia wykonywania realistycznych modeli 3D.
Ewentualnie (jeżeli jest taka możliwość w Inventorze) mogę przesłać plik .ipt osobie, która by wykonała mi realistyczny wygląd, a następnie odesłała do mnie. Może wtedy bym coś "skumał".
Będę wdzięczny za wszystkie sugestie i porady
Ewentualnie proszę pisać na PW.
Pozdro ...
Poszukuję tutorial'u, strony www, itd. gdzie będę miał możliwość prześledzenia wykonywania realistycznych modeli 3D.
Ewentualnie (jeżeli jest taka możliwość w Inventorze) mogę przesłać plik .ipt osobie, która by wykonała mi realistyczny wygląd, a następnie odesłała do mnie. Może wtedy bym coś "skumał".
Będę wdzięczny za wszystkie sugestie i porady
Ewentualnie proszę pisać na PW.
Pozdro ...
Kiedyś Haas SL10, Haas SL20, Haas SL30, Doosan LYNX220. Obecnie Haas SL20.
Tagi:
-
- Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 34
- Rejestracja: 10 lip 2013, 19:02
- Lokalizacja: Luton - UK
-
- Znawca tematu (min. 80)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 89
- Rejestracja: 06 sie 2010, 14:36
- Lokalizacja: wrocław
- Kontakt:
Realistyczny model - Inventor
Masz 4 możliwości:
1. W samym Inventorze - zakładka Widok
Możesz ustawić styl wizualny, odbicia, cienie, płaszczyznę podstawy, itp, W opcjach aplikacji możesz zmienić tło Inventora, możesz wstawić zdjęcie lub dowolny obrazek, wtedy na tym tel będzie twój obiekt
Jest możliwości ustawienia świateł, ale słaba
2. Inventor Studio - tu możesz przypisać tekstury, faktury do obiektów, odbicia, nierówności, rodzaje światła, ilość świateł , rodzaj cienia, podłoże, odbicie na podłożu, itp. Po ustawieniu sceny następuje render sceny.
Możesz tu zrobić pojedynczy obrazek lub firm w którym każda klatka będzie renderowana, ruch i inne efekty ustawia się na osi czasu.
3. Showcase - program zawarty w pakietach Autodesk Product Design Suite. Bardzo łatwy i prosty w obsłudze, program do uzyskania realistycznych wizualizacji. Są predefiniowane środowiska i sceny. Modele z Inventora są zaczytywane bezpośrednio bez konieczności konwersji. Bardzo fajnie się zmienia kolor, fakturę, czy środowisko. Program do renderingu wykorzystuje kartę graficzną.
4. 3ds max - największe i najlepsze możliwości wizualizacji i animacji, ale też największy czas na przygotowanie. Modele z Inventora są zaczytywane bezpośrednio bez konieczności konwersji.
Do wszystkich programów znajdziesz tutoriale i filmiki na youtube, na kanale Autodesk lub podobnych
Dużą zaletą programów Autodesk jest wspólna baza materiałów, tekstur i wyglądów. Robiąc model w Inventorze i przypisując materiały, te same materiały są w maxie, czy Showcase i materiał wygląda tak samo.
1. W samym Inventorze - zakładka Widok
Możesz ustawić styl wizualny, odbicia, cienie, płaszczyznę podstawy, itp, W opcjach aplikacji możesz zmienić tło Inventora, możesz wstawić zdjęcie lub dowolny obrazek, wtedy na tym tel będzie twój obiekt
Jest możliwości ustawienia świateł, ale słaba
2. Inventor Studio - tu możesz przypisać tekstury, faktury do obiektów, odbicia, nierówności, rodzaje światła, ilość świateł , rodzaj cienia, podłoże, odbicie na podłożu, itp. Po ustawieniu sceny następuje render sceny.
Możesz tu zrobić pojedynczy obrazek lub firm w którym każda klatka będzie renderowana, ruch i inne efekty ustawia się na osi czasu.
3. Showcase - program zawarty w pakietach Autodesk Product Design Suite. Bardzo łatwy i prosty w obsłudze, program do uzyskania realistycznych wizualizacji. Są predefiniowane środowiska i sceny. Modele z Inventora są zaczytywane bezpośrednio bez konieczności konwersji. Bardzo fajnie się zmienia kolor, fakturę, czy środowisko. Program do renderingu wykorzystuje kartę graficzną.
4. 3ds max - największe i najlepsze możliwości wizualizacji i animacji, ale też największy czas na przygotowanie. Modele z Inventora są zaczytywane bezpośrednio bez konieczności konwersji.
Do wszystkich programów znajdziesz tutoriale i filmiki na youtube, na kanale Autodesk lub podobnych
Dużą zaletą programów Autodesk jest wspólna baza materiałów, tekstur i wyglądów. Robiąc model w Inventorze i przypisując materiały, te same materiały są w maxie, czy Showcase i materiał wygląda tak samo.
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 120
- Rejestracja: 07 cze 2008, 12:45
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Witam,
podepnę się pod temat.
Wersja Inventora 2017 professional.
Jest jedna rzecz jaka mnie denerwuje - bo zasłania mi detal. Mianowicie chodzi o odbijające się tło na detalu. Mam srebrny detal i... wszystko się na nim odbija (odbicie od strony monitora - jesli mogę to tak opisać). Widać tam samochody, motocyklistę itp itd... Zasłania mi to kontury jakie na detalu występują.
Moje pytanie dotyczy tego - jak to (odbicie, refleksy) wyłączyć?
Próbowałem strukturami wł/wył, w widoku grzebałem i nigdzie nie widzę opcji wyłączenia tego odbicia.
Uprzedzam pytania i podpowiedzi o zmianę materiału - nie mogę tego zrobić bo chcę wysłać detal taki jak będzie wyglądał w rzeczywitości. Będę wysyłał m.in screeny.
No i co ważne - te odbicia występują na złożeniu.
Przykład na zdjęciu poniżej:
podepnę się pod temat.
Wersja Inventora 2017 professional.
Jest jedna rzecz jaka mnie denerwuje - bo zasłania mi detal. Mianowicie chodzi o odbijające się tło na detalu. Mam srebrny detal i... wszystko się na nim odbija (odbicie od strony monitora - jesli mogę to tak opisać). Widać tam samochody, motocyklistę itp itd... Zasłania mi to kontury jakie na detalu występują.
Moje pytanie dotyczy tego - jak to (odbicie, refleksy) wyłączyć?
Próbowałem strukturami wł/wył, w widoku grzebałem i nigdzie nie widzę opcji wyłączenia tego odbicia.
Uprzedzam pytania i podpowiedzi o zmianę materiału - nie mogę tego zrobić bo chcę wysłać detal taki jak będzie wyglądał w rzeczywitości. Będę wysyłał m.in screeny.
No i co ważne - te odbicia występują na złożeniu.
Przykład na zdjęciu poniżej:
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 814
- Rejestracja: 21 maja 2009, 07:31
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Pewym rozwiązaniem jest przygotowanie sceny z czymś co się ma odbić w twoim srebrnym "polerowanym" elemencie - np. wycinek walca na który nałożysz obrazek pięknego nieba tako teksturę, na samym początku tak renderowałem w AutoCAD.
Inventor pomiędzy 2014 a 2017 (bo pracowałem na tych dwóch wersjach i są dla mnie jakimś punktem odniesienia) zepsuł swój silnik renderujący (studio). Osobiście wszystko renderuję w Keyshocie, nie do pobicia (możesz moje portfolio na fejsie obejrzeć).
Inventor pomiędzy 2014 a 2017 (bo pracowałem na tych dwóch wersjach i są dla mnie jakimś punktem odniesienia) zepsuł swój silnik renderujący (studio). Osobiście wszystko renderuję w Keyshocie, nie do pobicia (możesz moje portfolio na fejsie obejrzeć).
Śląsk - Nierdzewka, Alloy, Laser, Gięcie, Excel
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 120
- Rejestracja: 07 cze 2008, 12:45
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski