Falownik Mikromaster

Szukasz informacji o silniku, scalaku czy innym elemencie to podaj symbol, i inne oznaczenia a moze ktos coś ci znajdzie
Awatar użytkownika

Autor tematu
Jaszuk88
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 3
Posty: 724
Rejestracja: 14 gru 2007, 19:54
Lokalizacja: nasza galaktyka
Kontakt:

Falownik Mikromaster

#1

Post napisał: Jaszuk88 » 19 sty 2008, 09:50

Witam
potrzebuję odpowiedzi na pytanie:
czy falownik Simens Mikromaster 420
6SE6420-2AB12-5AA1
może zasilać silnik jednofazowy ( z kondensatorem).
Ten falownik, osoby które pytałem, określają jako jednofazowy, ale to dotyczy zasilania.
Nie otrzymałem jednoznacznej odpowiedzi czy mogę podłączyć silnik jednofazowy
i do których zacisków.
Dołączam link do opisu sterownika:

http://www.impol-1.pl/siemens/MM420_DTR_pl.pdf

Może należy odłączyć kondensator od silnika?
Proszę o podpowiedź.



Tagi:


paulg
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 790
Rejestracja: 28 paź 2005, 19:59
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

#2

Post napisał: paulg » 19 sty 2008, 10:37

Witam.
Falowniki służą głównie do zasilania silników 3-fazowych lub czasami w specjalnym wykonaniu do silników 2-fazowych.
Do zmiany obrotów silnika 1-fazowego stosuje się rozwiązania podobne do tych stosowanych np w wiertarkach itp.
Falownik może być zasilany napięciem 1-fazowym a na wyjściu otrzymujemy zasilanie silnika 3-fazowe.
Pozdrawiam
"Tak naprawdę, to nie rozumiesz jakiegoś zagadnienia, dopóki nie potrafisz go wytłumaczyć swojej babci."
Albert Einstein

Awatar użytkownika

Autor tematu
Jaszuk88
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 3
Posty: 724
Rejestracja: 14 gru 2007, 19:54
Lokalizacja: nasza galaktyka
Kontakt:

#3

Post napisał: Jaszuk88 » 19 sty 2008, 13:20

Dzięki za odpowiedź.
W jaki sposób regulować obroty silnika jednofazowego z kondensatorem, czy to jest możliwe?


numerek
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1555
Rejestracja: 01 wrz 2005, 00:23
Lokalizacja: trójmiasto

#4

Post napisał: numerek » 19 sty 2008, 13:56

paulg pisze:Witam.
Falowniki służą głównie do zasilania silników 3-fazowych lub czasami w specjalnym wykonaniu do silników 2-fazowych.
Do zmiany obrotów silnika 1-fazowego stosuje się rozwiązania podobne do tych stosowanych np w wiertarkach itp.
Falownik może być zasilany napięciem 1-fazowym a na wyjściu otrzymujemy zasilanie silnika 3-fazowe.
Pozdrawiam
hmmm dziwne rzeczy piszesz .............
regulacja silnika jednofazowego indukcyjnego możliwa jest wyłącznie falownikiem
rozumiem że pisząc o wiertarkach masz na myśli silniki komutatorowe ? bo tylko takie można regulować inaczej jak falownikiem
falownik z powodzeniem może regulować silnik jednofazowy bo przecież można podłaczyć 1 fazę - z tym że nie wszystkie falowniki mają taka opcję

co do sedna to proponuje najpierw zaprogramowac falownik z panelu BOP i jesli falownik nie wywali błedów to mozna podłaczać
zresztą sprawdź forum elektrody ten temat był tam wałkowany dziesiątki razy i poszukaj w archiwum
ja nie podłaczałem jednofazowego do tego falownika więc nie jestem pewien moich wypowiedzi to i nie piszę co by diabła nie narobić :)


paulg
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 790
Rejestracja: 28 paź 2005, 19:59
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

#5

Post napisał: paulg » 19 sty 2008, 14:07

Witam.
Jeżeli falowniki mogą pracować z podłączoną tylko 1 fazą na wyjściu - to ok - nie znałem takiego rozwiązania :wink:
Jak do tej pory miałem w rękach tylko falowniki z "wyjściem" 3-fazowym - że są z 2 to wiem ... ehhhhh
Czyli idąc dalej - skoro można do falownika podłączyć tylko 1 fazę to 2 też powinno się dać ?? - jeżeli tak to problem doboru falownika do wrzecion np typu Precise rozwiązany :wink:
Przejrzałem tak na szybko pdf-a z linku - i nie doczytałem żeby można było do tych falowników podłączyć silnik inny niż 3-fazowy :neutral:
Pozdrawiam


qqaz
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2166
Rejestracja: 28 sty 2007, 16:12
Lokalizacja: Łódź

#6

Post napisał: qqaz » 19 sty 2008, 23:07

Koledzy zwrócą uwagę ze silniki indukcyjne przeznaczone do zasilania jednofazowego są tak naprawdę silnikiem dwufazowym, tylko ta druga faza otrzymywana jest za pomocą kondensatora. I dodatkowo ta kondensatorowa faza nie jest taka sama jak faza głowna - tu więc będzie problem niejednakowaego obciażenia faz falownika- próby skończą na niczym bo falownik zobaczy jedną fazę/prąd/ o pełnym obciązeniu, drugą w części a trzeciej wcale nie będzie - jak w wierszyku tylko tam błąd nie był wyrzucany :wink:

Awatar użytkownika

Autor tematu
Jaszuk88
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 3
Posty: 724
Rejestracja: 14 gru 2007, 19:54
Lokalizacja: nasza galaktyka
Kontakt:

#7

Post napisał: Jaszuk88 » 03 lut 2008, 23:44

Dziękuję za podpowiedzi. Problem o tyle mi się wyjaśnił, że falownik zakupiony na allegro był wadliwy. Allegrowicz okazał się uczciwy i przyjął go z powrotem.
A ja swój napęd rozwiąże mechanicznie - jeszcze jedna przkładnia łańcuchowa i powinno wystarczyć. Nie chcę wymieniać silnika na trójfazowy - koszty. Pozdrawiam

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Informacji na temat...”