"Ukryło się" w sprawności. Pisałem przecież o najgorszym znalezionym przypadku, czyli 20%, skąd wyszło 12,5NmAreo84 pisze:
a gdzie się podziało tarcie ?
Śruba trapezowa - dobór napędu
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 10
- Posty: 991
- Rejestracja: 26 gru 2009, 09:33
- Lokalizacja: ...
Wyważanie otwartych drzwi
https://www.ebmia.pl/mechanika-dzwignik ... _1870.html
popatrz ile mają fabryczne podnośniki o zbliżonym do Twojego udźwigu
Myślisz że producent mocno przesadził z napędami tych podnośników?
40Nm na wyjściu reduktora powinno wystarczyć .
A o mocy silnika będzie decydować też żądana prędkość podnoszenia.
https://www.ebmia.pl/mechanika-dzwignik ... _1870.html
popatrz ile mają fabryczne podnośniki o zbliżonym do Twojego udźwigu
Myślisz że producent mocno przesadził z napędami tych podnośników?
40Nm na wyjściu reduktora powinno wystarczyć .
A o mocy silnika będzie decydować też żądana prędkość podnoszenia.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 5562
- Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
- Lokalizacja: Gliwice
jeśli nie potrafisz wyliczyć wyznacz doświadczalnie na ramieniu np. 1m przyłóż siłę (powieś coś o danej wadze) i już wiesz ile Nm (siła razy ramię)
sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk)
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 10
- Posty: 991
- Rejestracja: 26 gru 2009, 09:33
- Lokalizacja: ...
dla kulowej można policzyć tak:
M= F *s / (2*Π*η)
F= siła [N]
s- skok sruby [m[
η-sprawnosc ( można przyjąć 0,9)
wychodzi w okolicach 3 Nm. Czyli pewnie z 5Nm robiłoby już robotę.
Ze względu na wspomniany brak samohamowności trzeba by wrzucić jakiś hamulec elektromagnetyczny luzowany w chwili załączenia napędu. Koszty tego wszystkiego wyjdą spore.
M= F *s / (2*Π*η)
F= siła [N]
s- skok sruby [m[
η-sprawnosc ( można przyjąć 0,9)
wychodzi w okolicach 3 Nm. Czyli pewnie z 5Nm robiłoby już robotę.
Ze względu na wspomniany brak samohamowności trzeba by wrzucić jakiś hamulec elektromagnetyczny luzowany w chwili załączenia napędu. Koszty tego wszystkiego wyjdą spore.