jak przetestować śruby kulowe

Dyskusje dotyczące śrub kulowych i trapezowych.

Autor tematu
malutki69
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 3
Posty: 54
Rejestracja: 06 lip 2013, 16:39
Lokalizacja: Edinburgh

jak przetestować śruby kulowe

#1

Post napisał: malutki69 » 28 paź 2013, 13:58

Witam ...mam wątpliwości co do moich śrub we frezarce Boxford 190vcm. Czy sa jakieś soposoby które pozwalają na sprawdzenie śrub. co trzeba zrobić żeby sie upewnić ze śruby nie sa zużyte.

[ Dodano: 2013-10-28, 19:40 ]
Hej ktoś ma coś do powiedzenia w tej kwestii??



Tagi:


Ciowiec
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 315
Rejestracja: 03 wrz 2006, 13:50
Lokalizacja: polska

#2

Post napisał: Ciowiec » 29 paź 2013, 07:32

Odgłosy pracy, płynność ruchu i przede wszystkim luz nawrotny ;D
A potem demontaż, dokładne mycie, oglądnięcie pod kątem wykruszeń, złuszczeń, wgnieceń, przytarć, itp. warto też wydmuchać dokładnie smar z nakrętki, nasmarować rzadkim olejem i wtedy "w rękach" sprawdzić płynnośc ruchu i dokładnie osłuchać ;p

zostaje jeszcze pomiar dokładności skoku i przemieszczeń, ale to już trzeba mieć konkretny sprzęt pomiarowy ;p


Autor tematu
malutki69
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 3
Posty: 54
Rejestracja: 06 lip 2013, 16:39
Lokalizacja: Edinburgh

#3

Post napisał: malutki69 » 31 paź 2013, 21:23

Ciowiec pisze:Odgłosy pracy, płynność ruchu i przede wszystkim luz nawrotny ;D
A potem demontaż, dokładne mycie, oglądnięcie pod kątem wykruszeń, złuszczeń, wgnieceń, przytarć, itp. warto też wydmuchać dokładnie smar z nakrętki, nasmarować rzadkim olejem i wtedy "w rękach" sprawdzić płynnośc ruchu i dokładnie osłuchać ;p

zostaje jeszcze pomiar dokładności skoku i przemieszczeń, ale to już trzeba mieć konkretny sprzęt pomiarowy ;p
Ok...dzięki za pomoc ale jak sprawdzić ten luz nawrotny, możesz coś więcej powiedzieć??


Dudi1203
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1350
Rejestracja: 07 sty 2009, 18:42
Lokalizacja: Pabianice

#4

Post napisał: Dudi1203 » 03 lis 2013, 22:29

Najeżdzasz na czujnik zegarowy, jedziesz dyche w tą strone w którą najechałeś na czujnik (aby upewnić sie, że zadana dycha jest wartością prawdziwą), potem dyche w drugą i patrzysz ile brakuje do teoretycznej dychy. Na srubach z luzem nawrotnym powiedzmy 0,02mm będzie to wyglądać tak, że w pierwszym ruchu wskazówka czujnika przesunie sie o 0,1mm a w drugim (nawrotnym) o 0,08mm.


Autor tematu
malutki69
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 3
Posty: 54
Rejestracja: 06 lip 2013, 16:39
Lokalizacja: Edinburgh

#5

Post napisał: malutki69 » 04 lis 2013, 00:08

OK....ma to sens dzięki...ale mam pytanie czy ta metoda się sprawdzi gdy luzy będą na łożysku????. Pytam dlatego ze wczoraj rozkręciłem maszynkę i wyjolem śruby i sa w dobrym stanie i nie widać na nich żadnych uszkodzeń i przetarć.. Sprawdziłem na zegarze i kręcąc w prawo i w lewo i wskazówka reagowała przy najmniejszym przekręceniu....ale to było bez oparzenia wiec możne dlatego taki sposób sprawdzania nie daje pewności.

na zdjęciu jest budowa i mocowanie śrub...możne coś ci przyjdzie jeszcze do głowy co możne stwarzać problemy. Obrazek

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Śruby Kulowe / Śruby Trapezowe”