falownik 1 f a zasilanie slinika 400V

Dyskusje dotyczące silników elektrycznych i falowników.

Autor tematu
piromarek
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 7
Posty: 1341
Rejestracja: 08 maja 2007, 08:05
Lokalizacja: Chodzież

#11

Post napisał: piromarek » 28 cze 2013, 12:59

Aby było ciekawiej, po rozmowie z ENEA okazało się że w moim złączu kontrolno -pomiarowym (szafie ) i tak rejon zwarł zero z ziemią.

Czy potwierdzacie taka praktykę u siebie ?
Może ktoś pomierzyć u siebie napięcie pomiędzy zerem i ziemią z szafy ?



Tagi:


falowniki.com
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 3
Posty: 20
Rejestracja: 08 lis 2008, 14:01
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

#12

Post napisał: falowniki.com » 01 lip 2013, 22:14

Wszystko zależy od typu połączeń sieci, na przykład w TN-C mamy wspólne połączenie PE i N (PEN).

W sieciach które najczęściej obecnie występują, zawsze w pewnym miejscu mamy połączenie PE i N (np. w złączu kablowym). Proponuję zapoznać się z systemami sieci i rozpoznac jakie występują w miejscu instalacji obrabiarki.
W systemach napędowych ważne jest aby wszystkie urządzenia były skutecznie połączone z przewodem ochronnym PE lub PEN.


Autor tematu
piromarek
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 7
Posty: 1341
Rejestracja: 08 maja 2007, 08:05
Lokalizacja: Chodzież

#13

Post napisał: piromarek » 01 lip 2013, 23:09

Dziękuję za odpowiedź.

Niestety mam pewne braki w edukacji energetycznej i stąd moje zdziwienie, że przewód zerowy jest łączony z uziemieniem.
Jakoś tak zapamiętałem, że skoro prowadzi się osobno i zero i ziemię, to muszą być na innych potencjałach i musi występować między nimi napięcie.
Sugestię tę pogłębiał fakt, że kiedyś za dzieciaka, mierzyłem wartość napięcia pomiędzy zerowanym bolcem w gniazdku a kaloryferem.
Oczywiście przyjąłem, za pewnik ze rura wodociągowa jest zakopana w ziemi i jest na jej potencjale. Co wcale nie jet takie oczywiste i pewne.

pozdrawiam


Autor tematu
piromarek
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 7
Posty: 1341
Rejestracja: 08 maja 2007, 08:05
Lokalizacja: Chodzież

#14

Post napisał: piromarek » 05 lip 2013, 10:28

Witajcie.

Dla ciągłości wątku.
Mój nieprzełączalny w trójkąt silnik, podłączyłem bezpośrednio do falownika.
Falownik puściłem na autotunig. Przeszło bez błędów.
Silnik spokojnie ruszył i kręcił bez problemu. Na niskim biegu powierciłem testowo jakieś twarde alu 10 mm wiertłem fi20 mm. Jechałem jak w masło.

Jednak na najwyższym biegu (silnik nominalnie 1440 / 6 bieg 1600) niestety wiertarka staneła.


Kwalifikacja do wymiany silnika albo przyłącza na 3 f . Ale to dodatkowy 1000 pln.


pozdrawiam

Awatar użytkownika

clipper7
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 2379
Rejestracja: 06 sty 2007, 13:29
Lokalizacja: Poznań

#15

Post napisał: clipper7 » 05 lip 2013, 11:28

piromarek pisze: wiertarka staneła.
Jeżeli stanęła, to z jakim komunikatem błędu na falowniku ?
Stanęła przed osiągnięciem obrotów nominalnych, czy dopiero pod obciążeniem ?
Musisz mieć świadomość, że silnik podłączony w gwiazdę "widzi" mniejsze napięcie na uzwojeniu niż podłączony w trójkąt, zobacz wykres momentu w funkcji napięcia dla silnika indukcyjnego, zobaczysz, że charakterystyczną cechą jest utknięcie silnika przy dużym momencie i małym napięciu. Jest to powód, dla którego nie stosuje się w tym przypadku regulacji obrotów poprzez zmianę napięcia.
Jeżeli pomogłem - nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ


Autor tematu
piromarek
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 7
Posty: 1341
Rejestracja: 08 maja 2007, 08:05
Lokalizacja: Chodzież

#16

Post napisał: piromarek » 05 lip 2013, 11:51

Łe , spanikowałem i stop nacisnąłem na falowniku.

Może coś w historii alertów jest zapisane - zobaczę.

Zatrzymała się pod obciążeniem ( wiertło 10 w aluminium). Jak widzisz przełożenie większe niż obroty silnika. Ale już nie chciała ruszyć bez obciążenia. Musiałem zmienić przełożenie i porylać wrzecionem.

Nie wiem jak powinno być skalar czy wektor ustawiony.
Nie wiem co się zrobiło po autotuningu bo opis tego falownika jest mniej niż skromny.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Silniki Elektryczne / Falowniki”