Wyliczenie momentu obortowego

Dyskusje na temat ogólnych konstrukcji i budowy maszyn oraz obliczeń mechanicznych

Autor tematu
Pionier88
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 29 sty 2013, 00:27
Lokalizacja: Częstochowa

Wyliczenie momentu obortowego

#1

Post napisał: Pionier88 » 29 sty 2013, 00:37

Witam, jestem studentem i mam taki mały problem może trochę śmieszny dla ekspertów ale mam, muszę wyznaczyć moment obrotowy potrzebny do ruszenie mojego układu nadążnego za słońcem(oś pionowa). Konstrukcja jeszcze nie istnieje bo tak wyznaczył bym to za pomocą sznurka i ciężarka :D i po problemie. Oś pionowa jest łożyskowana łożyskiem "SKF", jest to łożysko stożkowe o koncie pochylenia wałeczków 12 stopni. Średnica wewnętrzna 15 mm, wewnętrzna 42 mm. Nośność statyczną ma wystarczającą :D. Współczynnik tarcia 0,0018. Dodaje załącznik wizualizacji . Projekt jest jeszcze jak widać nie ukończony.
Dziękuje za wszelką pomoc :wink:

Obrazek



Tagi:

Awatar użytkownika

noel20
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1395
Rejestracja: 02 lip 2010, 07:15
Lokalizacja: Białystok

#2

Post napisał: noel20 » 29 sty 2013, 07:40

Witaj, a powiedz ten współczynnik tarcia to masz z katalogu skf? Bo jak wiesz wraz ze wzrostem obciążenia zmienia się tarcie w tym łożysku, więc i waga całości potrzebna, później trzeba wyznaczyć środek masy i inne pierdoły liczyć.
Pytanie czy jest sens.
Będzie to zapewne stało na zewnątrz, gdzie masz zmienny wiatr, padający deszcz i śnieg, który będzie bardzo, ale to bardzo zmieniał warunki począwszy od degradacji łożyska, więc i tak teoretyczna wartość, jest bezużyteczna.


Autor tematu
Pionier88
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 29 sty 2013, 00:27
Lokalizacja: Częstochowa

#3

Post napisał: Pionier88 » 29 sty 2013, 16:48