obniżenie napięcia z 24 do 12V jak?

Na tym forum rozmawiamy o elektronice nie związanej bezpośrednio z tematem CNC

mc2kwacz
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 2920
Rejestracja: 27 maja 2013, 22:18
Lokalizacja: gdzieś

#11

Post napisał: mc2kwacz » 19 maja 2014, 16:41

W moim autku dmuchawa na najwyższych obrotach bierze 30A. I regulator działa bez radiatora i wymuszonego chłodzenia. Tylko trzeba wiedzieć jak go zrobić :) I to kosztuje :lol:



Tagi:


powgreg
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 112
Rejestracja: 25 paź 2005, 23:21
Lokalizacja: RzeszĂłw

#12

Post napisał: powgreg » 20 maja 2014, 20:48

numerek pisze: skoro w sztaplarce są 2 akumulatory 12 V włożyłem przekaźnik 16 A sterowany napięciem 24 V i podłączyłem 12 V do silnika - działa

proste skuteczne i chyba niezawodne :)
Rozwiazanie może proste ale "niedobre" dla akumulatorów bo wprowadza asymetrię ten z ktorego pobierasz 12v będzie bardzej rozładowywany i jezeli nie ładujesz ich odzielnie
to ładująć 24v prostownikem jeden będzie niedoładowany a drugi przeładownywny.


Autor tematu
numerek
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1555
Rejestracja: 01 wrz 2005, 00:23
Lokalizacja: trójmiasto

#13

Post napisał: numerek » 20 maja 2014, 20:58

to co piszesz to logiczne - ostatnio nawet musiałem wymienić aku bo się zużyły
ale to chyba nie z tego powodu - po prostu miały już 5 lat

to w takim razie - co robić co robić ?

nie uśmiecha mi się wydawać tyle kasy - szukałem na szrotach silników od ciężarówek i nie ma 24 voltowych wszystkie ciężarówki są 12 V


mc2kwacz
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 2920
Rejestracja: 27 maja 2013, 22:18
Lokalizacja: gdzieś

#14

Post napisał: mc2kwacz » 20 maja 2014, 22:09

Najprościej załóż układ czasowy sterujący przekaźnikiem z podwójnymi przełączanymi stykami, który np raz na 15 minut będzie przełączał wentylator raz na jeden raz na drugi akumulator. Każdy inny układ będzie droższy albo będzie się grzał.


powgreg
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 112
Rejestracja: 25 paź 2005, 23:21
Lokalizacja: RzeszĂłw

#15

Post napisał: powgreg » 21 maja 2014, 00:13

numerek pisze:to co piszesz to logiczne - ostatnio nawet musiałem wymienić aku bo się zużyły
ale to chyba nie z tego powodu - po prostu miały już 5 lat

to w takim razie - co robić co robić ?

nie uśmiecha mi się wydawać tyle kasy - szukałem na szrotach silników od ciężarówek i nie ma 24 voltowych wszystkie ciężarówki są 12 V
Dobrze było by wiedzieć jakie mocy ten wntylator np zmierzyc ile amper pobiera może przetwornica 24/12v od tira by wystarczyła są 10-20A ale zawsze to jakiś koszt.
Ja bym dał regulator obrotow tzw PWM gotowy lub z wkrętarki akumulatorowej na jak najwyższe napięcie 18V-24V może te 27v wytrzyma.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Elektronika ogólna”