obniżenie napięcia z 24 do 12V jak?
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 112
- Rejestracja: 25 paź 2005, 23:21
- Lokalizacja: RzeszĂłw
Rozwiazanie może proste ale "niedobre" dla akumulatorów bo wprowadza asymetrię ten z ktorego pobierasz 12v będzie bardzej rozładowywany i jezeli nie ładujesz ich odzielnienumerek pisze: skoro w sztaplarce są 2 akumulatory 12 V włożyłem przekaźnik 16 A sterowany napięciem 24 V i podłączyłem 12 V do silnika - działa
proste skuteczne i chyba niezawodne
to ładująć 24v prostownikem jeden będzie niedoładowany a drugi przeładownywny.
-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 1555
- Rejestracja: 01 wrz 2005, 00:23
- Lokalizacja: trójmiasto
to co piszesz to logiczne - ostatnio nawet musiałem wymienić aku bo się zużyły
ale to chyba nie z tego powodu - po prostu miały już 5 lat
to w takim razie - co robić co robić ?
nie uśmiecha mi się wydawać tyle kasy - szukałem na szrotach silników od ciężarówek i nie ma 24 voltowych wszystkie ciężarówki są 12 V
ale to chyba nie z tego powodu - po prostu miały już 5 lat
to w takim razie - co robić co robić ?
nie uśmiecha mi się wydawać tyle kasy - szukałem na szrotach silników od ciężarówek i nie ma 24 voltowych wszystkie ciężarówki są 12 V
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 112
- Rejestracja: 25 paź 2005, 23:21
- Lokalizacja: RzeszĂłw
Dobrze było by wiedzieć jakie mocy ten wntylator np zmierzyc ile amper pobiera może przetwornica 24/12v od tira by wystarczyła są 10-20A ale zawsze to jakiś koszt.numerek pisze:to co piszesz to logiczne - ostatnio nawet musiałem wymienić aku bo się zużyły
ale to chyba nie z tego powodu - po prostu miały już 5 lat
to w takim razie - co robić co robić ?
nie uśmiecha mi się wydawać tyle kasy - szukałem na szrotach silników od ciężarówek i nie ma 24 voltowych wszystkie ciężarówki są 12 V
Ja bym dał regulator obrotow tzw PWM gotowy lub z wkrętarki akumulatorowej na jak najwyższe napięcie 18V-24V może te 27v wytrzyma.