Jaki silnik do sterownika ssk-b02

Rozmowy na temat układów elektronicznych sterowania obrabiarek CNC

Autor tematu
snajper007
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 144
Rejestracja: 03 lis 2011, 16:48
Lokalizacja: grodzisko Górne

Jaki silnik do sterownika ssk-b02

#1

Post napisał: snajper007 » 03 lis 2011, 19:37

Jaki będzie odpowiedni silnik do tego sterownika i jak go podłączyć?
silnik 1
silnik 2



Tagi:


gras107
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 297
Rejestracja: 09 wrz 2011, 14:37
Lokalizacja: Zagorzyce

#2

Post napisał: gras107 » 03 lis 2011, 20:12

Sterownik obsługuje max 4A.

Jak dla mnie wyższa prędkość:

1

Wyższy moment (te same parametry zasilania, ta sama konfiguracja): :cool:


2

Sam jestem ciekaw czy dobrze rozumuję; czekam na odpowiedź bardziej doświadczonego.


dj_ramu
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 1
Posty: 18
Rejestracja: 15 sty 2009, 11:46
Lokalizacja: St-ce

#3

Post napisał: dj_ramu » 03 lis 2011, 20:20

Silnik z pierwszej aukcji trzeba łączyć szeregowo. Szybciej Ci się zakręci przy stałym ale zmniejszonym momencie

Silnik z drugiej aukcji można połączyć szeregowo i równolegle. Przy połączeniu szeregowym j.w. Przy połączeniu równoległym będziesz mógł wycisnąć maksymalny moment z tego silnika ale pogorszą się osiągi prędkości przy akceptowalnym momencie.

Sam musisz zdecydować na czym Ci bardziej zależy; na prędkości czy sile.

p.s. do tych sterowników spokojnie można podpiąć np. http://allegro.pl/silnik-krokowy-6-8nm- ... 43530.html ;););)


Autor tematu
snajper007
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 144
Rejestracja: 03 lis 2011, 16:48
Lokalizacja: grodzisko Górne

#4

Post napisał: snajper007 » 03 lis 2011, 20:44

A w połączeniu szeregowym to jakie będą różnice w prędkości i momencie obu silników?

Awatar użytkownika

ursus_arctos
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2083
Rejestracja: 11 cze 2011, 18:29
Lokalizacja: Warszawa / Lublin

#5

Post napisał: ursus_arctos » 03 lis 2011, 21:08

@dj_ramu: coś pokręciłeś

Jeżeli driver jest w stanie zapewnić pełny prąd do obydwu typów połączeń to:
a) moment jest taki sam (liczy się prąd w każdym z uzwojeń - silnika nie interesuje, jak się go połączyło)
b) prędkość w połączeniu równoległym jest 2x wyższa przy takim samym napięciu drivera

Wynika to z faktu, że w połączeniu szeregowym do uzwojenia jest połączona połowa napięcia (napięcie dzieli się po równo na uzwojeniach) a w równoległym każde uzwojenie ma pełne napięcie.

Natomiast przy połączeniu równoległym driver musi dawać 2x większy prąd, więc będzie się 4x bardziej grzał.


jacek-1210
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 5
Posty: 1027
Rejestracja: 25 mar 2011, 20:16
Lokalizacja: Radomsko

#6

Post napisał: jacek-1210 » 03 lis 2011, 21:56

ursus_arctos pisze:Natomiast przy połączeniu równoległym driver musi dawać 2x większy prąd, więc będzie się 4x bardziej grzał.
Driver nie może dać prądu większego niż maksymalny dla niego przewidziany, w tym przypadku 4A, więc nie będzie się 4x bardziej grzał. Aby więc utrzymać moment przy połączeniu równoległym silników, trzeba połączyć szeregowo uzwojenia każdego z silników. Jak to wpływa na obroty itp. kolega już wcześniej opisał. Z dwojga złego wolę już połączenie szeregowe silników przy uzwojeniach silników połączonych równolegle, bo to mi przynajmniej zapewnia, że przy rozrzucie produkcyjnym silników, wypadkowy prąd płynący przez każdy z silników będzie taki sam, więc i momenty nie powinny się różnić. Tak też właśnie planuję rozwiązać obustronny napęd bramy w swoim urządzonku.
Jeśli moja rada Ci nie zaszkodziła, to może trochę POMOGŁa ? :wink:


Leoo
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 4017
Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#7

Post napisał: Leoo » 04 lis 2011, 17:37

jacek-1210 pisze:Z dwojga złego wolę już połączenie szeregowe silników przy uzwojeniach silników połączonych równolegle, bo to mi przynajmniej zapewnia, że przy rozrzucie produkcyjnym silników, wypadkowy prąd płynący przez każdy z silników będzie taki sam, więc i momenty nie powinny się różnić. Tak też właśnie planuję rozwiązać obustronny napęd bramy w swoim urządzonku.
Czyli jeden sterownik i dwa silniki połączone w szereg a w każdym z nich fazy włączone równolegle?
Dobrze zrozumiałem intencję Kolegi?


jacek-1210
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 5
Posty: 1027
Rejestracja: 25 mar 2011, 20:16
Lokalizacja: Radomsko

#8

Post napisał: jacek-1210 » 04 lis 2011, 22:15

Dokładnie tak. Ja to przetestuję dopiero za jaaaaakiś czas - może Kolega zrobi to szybciej :smile:
Jeśli moja rada Ci nie zaszkodziła, to może trochę POMOGŁa ? :wink:


Leoo
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 4017
Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#9

Post napisał: Leoo » 05 lis 2011, 15:01

jacek-1210 pisze:Dokładnie tak.
Tu nie ma co testować.
Trzeba się jednak liczyć ze zmniejszeniem prędkości maksymalnej ze względu na zmniejszenie napięcia zasilającego silniki.
Warunek powodzenia takiego napędu to mechaniczne sprzężenie osi silników.


jacek-1210
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 5
Posty: 1027
Rejestracja: 25 mar 2011, 20:16
Lokalizacja: Radomsko

#10

Post napisał: jacek-1210 » 07 lis 2011, 21:54

Jeśli nie bedziesz patrzył na napiecie zasilające silniki, tylko na napięcie zasilające poszczególne cewki silnika, to może się okazać że różnicy w tych połączeniach nie ma żadnych oprócz tego, że "moje" zapewnia wyrównanie prądu w obu silnikach. A gwarantem uzyskania właściwego momentu jest nie tyle napięcie co prąd płynący przez cewki silnika :wink:
Jeśli moja rada Ci nie zaszkodziła, to może trochę POMOGŁa ? :wink:

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Elektronika CNC”