Mi kupili v akcesoria.cnc komplekt elektroniki - kontrolori ME742, platu materinskuju ssk-mb, transformatori 12 i 40 Volt. Vsjo sojedenili i vklucili. Esli zapuskajetsa nas xp to zagarajutsa krasnije diodi na materinskoj plate i kontrolori otklucajutsa jesli kompjuter ne rabotajet ili LPT provod ne vklucon to krasnije lampocki ne gorjat motori tormozjatsa. Vsjo vrodi rabotajet bez LPT.
Gde mozed bits problema?
Vinovat li LPT port?
[ Dodano: 2008-09-08, 16:35 ]
Vsjo zarabotalo!
Problema bila v konfiguraciji porta.
Vopros nr.2
Kak opredeljajut max oboroti dvigatelja? (RMP max silnika)
ssk-mb
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 2
- Posty: 4
- Rejestracja: 23 lip 2008, 13:15
- Lokalizacja: Turek
Jeśli kolega z Litwy nie dysponuje charakterystykami silników, bądź są to silniki "no name" gdzie niema możliwości odczytania danych producenta pozostaje opcja doświadczalna.
Przy aktualnej konfiguracji (rodzaj sterowników, podział kroków, napięcie zasilania itp. )
robimy przejazdy zwiększając po każdym przejeździe częstotliwość impulsów, dopóki nie zaobserwujemy utraty kroków...
Tym sposobem mamy maksymalną częstotliwość.
Jeżeli wiemy chociaż ile kroków przypada na jeden obrót, biorąc pod uwagę ustawiony podział kroku możemy wyliczyć prędkość...
Metoda może nie jest bardzo dokładna ale prosta i daje ogólny pogląd...
If a friend from Lithuania does not have the characteristics of engines or motors are "no name" where it is not the possibility to read the manufacturer remains experimental option.
In the current configuration (type of drivers, the division of steps, voltage, etc.)
we do rides after each passage increasing frequency pulses, until they see a loss of steps ...
In this way, we have a maximum frequency.
If we know how many steps even though they account for a turnover, taking into account the set-step breakdown can calculate the speed ...
It is not very accurate but simple and gives a general view ...
Przy aktualnej konfiguracji (rodzaj sterowników, podział kroków, napięcie zasilania itp. )
robimy przejazdy zwiększając po każdym przejeździe częstotliwość impulsów, dopóki nie zaobserwujemy utraty kroków...
Tym sposobem mamy maksymalną częstotliwość.
Jeżeli wiemy chociaż ile kroków przypada na jeden obrót, biorąc pod uwagę ustawiony podział kroku możemy wyliczyć prędkość...
Metoda może nie jest bardzo dokładna ale prosta i daje ogólny pogląd...
If a friend from Lithuania does not have the characteristics of engines or motors are "no name" where it is not the possibility to read the manufacturer remains experimental option.
In the current configuration (type of drivers, the division of steps, voltage, etc.)
we do rides after each passage increasing frequency pulses, until they see a loss of steps ...
In this way, we have a maximum frequency.
If we know how many steps even though they account for a turnover, taking into account the set-step breakdown can calculate the speed ...
It is not very accurate but simple and gives a general view ...