FREZ palcowy fi10- technologia wytwarzania

Dyskusje na temat stosowania i doboru narzędzi, głównie skrawających

Autor tematu
dawid13110
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 2
Posty: 11
Rejestracja: 02 paź 2013, 08:52
Lokalizacja: Z internetu

FREZ palcowy fi10- technologia wytwarzania

#1

Post napisał: dawid13110 » 04 sty 2015, 17:15

Witam,
Jestem studentem MIBM, na przedmiot Zasady doboru materiałów inżynierskich muszę dobrać materiał na freza palcowego fi 10. Problem jest w tym, że szukam już któryś dzień i nigdzie nie mogę znaleźć szczegółowych informacji.
Potrzebuję:
- technologię wytwarzania freza HSS, HSSE, oraz węglikowego- to najważniejsze.
Jeśli ktoś ma jakieś pdfy, informacje, bądź ktoś robił już coś takiego, ze szczegółowymi informacjami bardzo proszę o podanie linka, wysłanie mi na maila. Nie chcę nic za darmo, za konkrety zapłacę.
Prezentacja ma polegać na dobraniu materiału na freza palcowego fi 10. Muszę sobie założyć do czego on ma być stosowany, jakie koszty obróbki (czyli duże parametry, szybka obróbka CNC- dobieramy węglik, obróbka na maszynie konwencjonalnej- HSS itp)

Pozdrawiam



Tagi:


zdzicho
Posty w temacie: 1

#2

Post napisał: zdzicho » 04 sty 2015, 19:22

Nigdzie powiadasz,a,,Poradnik narzędziowca"- czytał? W bibliotece powinien być -papierowy.
Tak w skrócie HSS ,się rznie ,się toczy ,się frezuje , hartuje,się szlifuje ,się podcina ,się opuszcza ,się ostrzy,się konserwuje ,się pakuje ,się sprzedaje ,się frezuje. HSSE tak samo+ ewentualne pokrycie powłokami . Węglik jak HSSE,bez toczenia ,frezowania i hartowania. a zamiast podcinania wykonanie rowka wiórowego szlifowaniem.Resztę pewnie dośpiewasz sobie.


Pneumokok
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 928
Rejestracja: 28 gru 2009, 15:56
Lokalizacja: Miasto nieudaczników

#3

Post napisał: Pneumokok » 04 sty 2015, 19:49