Mad Cam zamienia gładką powierzchnię na połamane wieloboki

Rhino 3D

Autor tematu
pol6455
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 9
Rejestracja: 07 gru 2009, 13:29
Lokalizacja: Gliwice

Mad Cam zamienia gładką powierzchnię na połamane wieloboki

#1

Post napisał: pol6455 » 08 lis 2010, 14:56

Witam serdecznie wszystkich! (temat dotyczy programu MadCam 4.2)

Mam poważny problem z którym nie mogę sobie poradzić. Grzebałem w opcjach programów ale nic nie osiągnąłem.

opis problemu:

Zrobiłem w programie Rhinoceros 4.0 bryły które ma wyfrezować moja maszyna CNC. Są one idelanie gładkie co pokazuje symulacja z innego programu

Obrazek

Owa bryła składa się z ogromnej ilości współrzędnych, bardzo gęsto ułożonych (widać że dużo jest kresek)

Obrazek

Tak przygotowaną bryłę przetwarzam dodatkiem do programu Rhinoceros o nazwie MadCam 4.2 w kod maszynowy. I CO MAM? BEZNADZIEJNĄ POŁAMANĄ POWIERZCHNIĘ ZA NIC NIE PRZYPOMINAJĄCĄ MOJEJ PIĘKNEJ GŁADKIEJ ))))))))-:

Obrazek

Nie wiem czemu tak. Dlaczego???

Takie mam ustawienia Mad Cama
- zdefiniowane narzędzie

Obrazek

Kolejne parametry frezowania wykańczającego. Przestwiałem różne wielkości ustawienia w zakładce "Traverse" o nazwach Ramp Depth i Ramp Angle. Nie bardzo wiem o co tu chodzi ale niewiele to dało.

Obrazek

Wiecie w czym może tkwić problem? To napewno nie jest "jakość wyświetlana" w symulacji Mad Cama bo frezarka robi mi w realu takie załamania.
Może trzeba coś w Rhino przestwaić? Ale gdzie?
BŁAGAM POMOCY!
Przypuszczam że może w ustawieniach rhino trzeba coś przestwaić, może tu... Ale jak? Co powpisywać?

Obrazek

[ Dodano: 2010-11-13, 00:45 ]
producent programu mi pomógł:

Hello,

The problem was the mesh settings in Rhino
Even if the model looks smooth in Rhino, it can be a rough mesh if using
the default settings.

1) Check the render mesh settings in Rhino.
Click this button in Rhino.


Set custom / Maximum distance edge to surface = 0.01mm
Make sure that the model is shaded when you select it for madCAM.

2) Also check the tolerance with the saved cutter tool in madCAM


Set the tolerance to the same as the mesh tolerance in Rhino.

I have attached you model with a sample toolpath.
If you still are having trouble, please let me know.

Best Regards,
Joakim



Tagi:

Awatar użytkownika

literka
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 2
Rejestracja: 24 lut 2010, 11:46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#2

Post napisał: literka » 22 gru 2010, 20:26

Sęk w tym, że choć Rhino działa na NURBSach, które mogą być idealnie gładkie, na potrzeby wyświetlania (renderingu), CAM, szybkiego prototypowania itp. zamienia NURBS na siatkę mesh, która składa się z wielokątów. Jednak o ile jeszcze na cele renderingu siatka mesh jest wygładzana, o tyle programy CAM, jak madCAM, widzą już mesh niewygładzony. Więc po pierwsze ważne jest, abyśmy tę siatkę ustawili wystarczająco gęsto (o tym pisał Joakim), a po drugie dobrze, abyśmy sami zobaczyli, jak CAM będzie ją widział. Do wyłączenia wygładzania służy opcja i polecenie w Rhino: _FlatShade (w polskiej wersji można też wpisać PłaskieCieniowanie). Nota bene pasek narzędzi z ikonką FlatShade i innymi przydatnymi przy pracy na siatkach mesh jest do pobrania tutaj: http://www.rhinoblog.pl/2010/09/pasek-n ... erka2.html
Literka | www.literka.com.pl | www.rhinoblog.pl
Rhino 3d - Autoryzowane Centrum Szkoleniowe
Druk 3d w technologii FDM
Ramiona pomiarowe Baces3d

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Rhino 3D”