Luz na osiach Bystronic

Wycinarki i grawerki laserowe oraz ogólne dyskusje dotyczące laserów

Autor tematu
Orzel666
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 8
Posty: 259
Rejestracja: 31 gru 2006, 12:14
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Luz na osiach Bystronic

#1

Post napisał: Orzel666 » 26 mar 2011, 16:27

Przymierzam sie do kasowania luzów w układzie napędowym w laserze Bysprint. Rok produkcji 1998. Luz powoduje zaokraglanie kątów i pofalowanie w okolicach zakrętów, zwlaszcza w osi wzdłużnej(bezwładnośc pcha stół dalej niz powinien jechac).
Ktos to robił, wie jak, ma jakies doswiadczenie ?
Jeszcze do maszyny nie zagladalem ale wydaje mi sie ze most smiga po listwach zebatych. Moze zebatki sa do wymiany a moze wymaga to jakiejs regulacji.
Kto poradzi na co patrzec i jak sie do tego brac ?



Tagi:


Sylwek Byliński
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 6
Posty: 103
Rejestracja: 01 mar 2009, 17:36
Lokalizacja: Trójmiasto

#2

Post napisał: Sylwek Byliński » 26 mar 2011, 17:04

Witam
Faktycznie most jeździ po listwie zębatej. Odsłoń sobie osłony mieszkowe na prowadnicach i zobaczysz czy zęby w listwach są ułamane, na kole zębatym będzie ciężko dojrzeć uszkodzenia.Zaokrąglenie kątów i pofalowanie w okolicach zakrętów nie musi jednoznacznie wynikać z luzów.Pozdrawiam :wink:


Autor tematu
Orzel666
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 8
Posty: 259
Rejestracja: 31 gru 2006, 12:14
Lokalizacja: Kielce/Kraków

#3

Post napisał: Orzel666 » 26 mar 2011, 17:26

Probowalem walczyc parametrami. Przyspieszenie i hamowanie zjechalem do wartosci minimalnych i widac bylo poprawe, ale nadal wystepowal problem. Z przeprowadzonych testow wynika ze to wada w ukladzie napedowym. Pytanie czy da sie kasowac jakos luz.


Sylwek Byliński
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 6
Posty: 103
Rejestracja: 01 mar 2009, 17:36
Lokalizacja: Trójmiasto

#4

Post napisał: Sylwek Byliński » 26 mar 2011, 17:35

Na jakich grubościach blach to się zdarza, na wszystkich czy tylko na jakiś wybranych. Most tnący jest dociskany od spodu do listwy zębatej może wystarczy zajrzeć czy się ni poluzował.
Pozdro :wink:


Autor tematu
Orzel666
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 8
Posty: 259
Rejestracja: 31 gru 2006, 12:14
Lokalizacja: Kielce/Kraków

#5

Post napisał: Orzel666 » 26 mar 2011, 18:13

Narazie testowalem tylko nierdzewe 0.6 i 0.5, generalnie maszyna ma ciac grubosci do 1mm.
To nowa stara maszyna na zakladzie. Ostatnie 3 lata stala niemal nieruszana. Po przepaleniu rozszczelnil sie uklad azotu i cala wiazka powoli poszla w powietrze w dwa dni. Proba na tlenie dala podobne rezultaty ale juz wiedzialem ze moze byc buba i niewiele gazu upuscilem. Do tego osie ewidentnie maja luz. Generalnie mam starego klamota i musze reanimowac go coby sluzyl na produkcji. Luz na osiach i wymiana wszystkich przewodow i zlaczek w ukladzie gazow tnacych to poczatek. Bede mial pewnie wiecej pytan w ciagu tygodnia.


Sylwek Byliński
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 6
Posty: 103
Rejestracja: 01 mar 2009, 17:36
Lokalizacja: Trójmiasto

#6

Post napisał: Sylwek Byliński » 26 mar 2011, 18:34

Na takich cienkich blachach będzie najbardziej widać czy są luzy ponieważ są największe prędkości. Falowanie na zakrętach może być spowodowane również elektroniką i ni wypoziomowanym laserem możliwości jest kilka.
Pozdro :wink:


Autor tematu
Orzel666
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 8
Posty: 259
Rejestracja: 31 gru 2006, 12:14
Lokalizacja: Kielce/Kraków

#7

Post napisał: Orzel666 » 26 mar 2011, 18:40

w poniedzialek sprwawdze i dam znac.
Czuje ze szykuje sie dlugi tydzien. A mialem byc tylko programista.


Sylwek Byliński
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 6
Posty: 103
Rejestracja: 01 mar 2009, 17:36
Lokalizacja: Trójmiasto

#8

Post napisał: Sylwek Byliński » 26 mar 2011, 18:46

Nie ma sprawy
pozdro :lol:


Autor tematu
Orzel666
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 8
Posty: 259
Rejestracja: 31 gru 2006, 12:14
Lokalizacja: Kielce/Kraków

#9

Post napisał: Orzel666 » 28 mar 2011, 08:28

Zajrzalem. Trybek do listwy dociskany jest systemem 4 rolek na strone. teraz pytanie jakim momentem krecic napinacz albo jak zmierzyc luzy na trybkach. w ostatecznosci posluze sie papierem samokopiujacym, ale wolalbym znac prawidlowa metode.


techboss10
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 6
Rejestracja: 17 lis 2010, 13:44
Lokalizacja: śląskie

#10

Post napisał: techboss10 » 29 mar 2011, 23:45

rolki stosowane w Bystronicach to rolki firmy Gudel.Bardzo rzadko ale czasami należy je wymienić,Mam 2 sztuki takich rolek na sprzedaż i naprawdę to solidne rozwiązanie.Możliwą przyczyną może być zabrudzona tachoprądnica(ma inny opór)-należy ją wyczyścić i problem znika.Aha i proszę odsłonić wszystkie osie i sprawdzić czy dobrze rolki przylegają do prowadnic-starsze maszyny troszke "siadają"

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Wycinarka Laserowa / Grawerka Laserowa / Lasery”