Czy jest sens programować "z palca" ?

Tu można porozmawiać na dowolny temat nie koniecznie związany z tematyką maszyn i CNC

Autor tematu
TomRoj
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 5
Rejestracja: 28 cze 2015, 09:55
Lokalizacja: Warszawa

Czy jest sens programować "z palca" ?

#1

Post napisał: TomRoj » 28 cze 2015, 10:06

Mógłbym to samo pytanie zadać w zasadzie w każdym dziale,ale jako,że najbardziej interesuje mnie sterowanie Haas to zadam to pytanie tutaj.
Czy jest sens pisania z tzw. palca? Wiadomo warto się uczyć i dobrze wiedzieć jak to zrobić, ale jaka jest korzyść z takiego wariantu kiedy możemy wrzucić gotowca przez postprocesor?
Obecnie pracuję na starej maszynie Bridgeport i niestety nie działa przesył danych i jestem zmuszony pisać programy ręcznie. Jest to zdecydowanie trudniejsze (jestem bardzo początkujący) i istnieje możliwość pomyłki. Gdybym mógł wysyłać gotowce to na 100% bym to robił. Dlaczego Wy mimo to , że macie taką opcję wybieracie pisanie? A może się mylę?




1q1q1q1q
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 145
Rejestracja: 07 sty 2011, 17:48
Lokalizacja: Polska

#2

Post napisał: 1q1q1q1q » 28 cze 2015, 10:16

Masakra ... Podam ci prosty przykład z naszej firmy kolo wygenerowała sobie program i miał kolizje źle wklepał dane nie zrobił symulacji i maszyna zrobiła ją za niego... Na pytanie czemu nie zerkłeś na ten kod odpowiedziała boze cam generuje pełno jakis G i M chyba nie muszę wszystkiego wiedzieć... Zawsze działało... No i czasami warto wiedzieć co wygenerował program chodzby do tego żeby zrobić jakąś poprawkę... Takie moje zdanie....
Ostatnio zmieniony 28 cze 2015, 10:40 przez 1q1q1q1q, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika

ryby007
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 456
Rejestracja: 04 cze 2007, 18:49
Lokalizacja: Mogilno
Kontakt:

#3