Wiele baz

Tu możemy porozmawiać na temat podstaw budowy amatorskich maszyn CNC

Autor tematu
wirtualnyjan
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 404
Rejestracja: 09 paź 2012, 14:08
Lokalizacja: PL

Wiele baz

#1

Post napisał: wirtualnyjan » 28 lip 2014, 20:28

Witam, jestem laikiem i takie też będzie moje pytanie, jeśli w programie CAMowskim ustawiam sobie kilka baz, to potem na obrabiarce gdzie znajdę informację o tym gdzie jest jaka baza?
Czy w G-codzie? Przeglądałem listy funkcji i nie znalazłem nic o bazach, czy takie informacje są oddzielnie wpisywane do obrabiarki, podobnie jak informacje o użytych narzędziach?



Tagi:


pawelpol
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 1
Posty: 17
Rejestracja: 18 lip 2014, 16:40
Lokalizacja: z Polski

#2

Post napisał: pawelpol » 29 lip 2014, 14:40

W Heidenhain w programie wpisuje się w którym momencie ma czytać którą bazę (ponumerowane 1-2-3-4-itd.), inne sterowania zapewne działają podobnie. Jeśli tworzysz program w cam to na pewno przy ustawianiu kilku punktów bazowych musisz je oznaczyć odpowiednim numerem i wiedzieć gdzie są.
Na maszynie wiedząc do którego detalu podporządkowana jest która baza po prostu przy nabijaniu baz wpisujesz w maszynie który to jest numer bazy (jeśli ustawiasz różne bazy na kilka detali bądź kilka różnych elementów jednego detalu). Możesz nabić punkty bazowe i oznaczyć je jako baza nr 1, w innym miejscu tak samo nabić i oznaczyć jako baza nr 2. Wtedy jak w programie masz opisana ścieżke i wczytane wykonanie na bazie 1 to zrobi ją pod pierwszą bazą, a jak zmieni bazę na nr 2, to wykona ścieżkę na bazie nr 2.

Awatar użytkownika

MlKl
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 3706
Rejestracja: 15 sie 2010, 13:44
Lokalizacja: Błonie
Kontakt:

#3

Post napisał: MlKl » 29 lip 2014, 15:09