Pierwsze kroki

Tu możemy porozmawiać na temat podstaw budowy amatorskich maszyn CNC

Autor tematu
sebeks
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 27 lip 2010, 17:11
Lokalizacja: Gliwice

Pierwsze kroki

#1

Post napisał: sebeks » 27 lip 2010, 17:23

Witam wszystkich. Od pewnego czasu chodzi mi po głowie zrobienie cnc lecz najpierw chciałem to ugryźć od strony sterowania. Jestem zielony jeśli chodzi o obrabiarki itd. Jestem po technikum elektronicznym, teraz studiuję automatykę więc jakieś tam podstawy są żeby zbudować cnc.

Załóżmy że chcę zrobić jakąś bryłę z prostych kawałków blachy (jakiś stożek lub coś takiego).
Chcę zrobić rysunek w CAD bryły końcowej (uprzedzam z CADem jeszcze nie miałem żadnego kontaktu, z tego powodu niektóre pytania mogą Wam się wydać śmieszne), potem chcę go rozłożyć "na płasko", następnie jakoś wrzucić na cnc żeby mi wycięło/wypaliło/wyfrezowało z płaskiej blachy odpowiednie kształty aby po zespawaniu blachy wyszedł ów stożek. Jeśli chodzi o wymiarowanie itd to wiem że trzeba dodać poprawkę na narzędzie zamontowane itd. tylko nie wiem jak to wygląda (dodawać to do rysunku czy program sterujący cnc nosi poprawki? )

Jakie kroki muszę po kolei wykonać żeby z rysunku w CAD docelowo wyszedł kształt?



Tagi:

Awatar użytkownika

smouki
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1508
Rejestracja: 04 lis 2007, 19:45
Lokalizacja: Kristiansund
Kontakt:

#2

Post napisał: smouki » 28 lip 2010, 23:55

Obrazek
tworzysz, zapisujesz w formacie dxf w lazycam generujesz g-kode i na maszyne, mach 3 też może wygenerować g-kod z dxf


Autor tematu
sebeks
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 27 lip 2010, 17:11
Lokalizacja: Gliwice

#3

Post napisał: sebeks » 29 lip 2010, 20:55