Operator obrabiarki cnc a programista

Tu możemy porozmawiać na temat podstaw budowy amatorskich maszyn CNC

Autor tematu
Booshi
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 08 lis 2007, 13:10
Lokalizacja: Przemyśl

Operator obrabiarki cnc a programista

#1

Post napisał: Booshi » 08 lis 2007, 13:28

Mam pytanie do doswiadczonych kolegow.
Mam zamiar zapisac sie na kurs operatora obrabiarki CNC. Z zawodu jestem inzynierem informatykiem. Z tego co sie zorientowalem, pisanie programow na obrabiarke a pisanie progr. komputerowych to calkiem inna bajka.

W zwiazku z wiekszym zapotrzebowaniem na programistow/obslugujacych obr cnc jak na informatykow postanowilem zrobic cos w tym kierunku i poszerzyc swoje kwalifikacje.

Nurtuje mnie jednak kwestia - wiekszosc organizowanych kursow sa to KURSY DLA OPERATORA a nie dla PROGRAMISTY. Czy pracujac juz jako operator powiedzmy po 2 ch latach (przy wysilku wlasnym i zaangazowaniu) bede posiadal wystarczajaca wiedze do programowania obrabiarek ?

Kolejna kwesta jest wiedza podstawowa, ktora w moim wypadku nie bedzie szczegolnie potezna :) Pierwszy lepszy tokarz bedzie wiedzial wiecej o obr metalu skrawaniem jak inzynier informatyk. Pewne problemy moze sprawiac rys. techniczny (cos tam rysowalem jak studiowalem mechanike i budowe maszyn i pamietam noce spedzone przy projektach z pamietnych KRESEK, jednak zostalem wylany z hukiem na 2gim roku :) .

Jak kwestia kyksztalcenia ma sie u szanownych forumowiczow ? Czy wiekszosc to inzynierowie kierunkow zwiazanych ze skrawaniem?
Przepraszam za malo spojna wypowiedz, ale mam sporo pytan i watpliwosci dot cnc .



Tagi:

Awatar użytkownika

easy2002
Moderator
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1998
Rejestracja: 27 lis 2004, 19:40
Lokalizacja: Gniew
Kontakt:

#2

Post napisał: easy2002 » 08 lis 2007, 13:42