Mój pierwszy robot z silników krokowych.

Tu możemy porozmawiać na temat podstaw budowy amatorskich maszyn CNC

Autor tematu
Adam1996
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 6
Posty: 6
Rejestracja: 06 mar 2010, 12:35
Lokalizacja: Pszczyna

Mój pierwszy robot z silników krokowych.

#1

Post napisał: Adam1996 » 06 mar 2010, 13:07

Cześć!!!
Powiem coś o sobie:
Mam na imię Adam i to mój pierwszy post na tym forum. Chciałem zrobić sobie robota i wiem, że to nie jest proste. Tata powiedział mi, że się na tym nie zna (uczy matematyki), ale że może mi pomoc jeśli będę wiedział dokładnie co chce zrobić.
Przez ferie i wcześniej odśnieżałem sąsiadowi dróżkę i udało mi się zarobić trochę kasy na mój projekt (w sumie mam około 400zł). Od jakiegoś czasu czytałem o elektronice na różnych forach i samouczkach, więc już nie jestem już całkiem zielony :)

Udało mi się kupić 6 silniczków krokowych na allegro, które były w drukarkach. Nie wiem jeszcze jakie dokładnie są to silniczki, bo paczka jeszcze nie doszła. Chciałbym, się nauczyć nimi sterować. Tata powiedział, że mogę używać jego laptopa. Z tego co czytałem to najłatwiej sterować przez port LPT, ale tutaj takiego nie ma, ale są 3 porty USB.

Przeczytałem coś takiego:
"najprosciej kupic jakis uklad z rodziny FTDI, ktory z jednej strony ma port USB, z drugiej kilka pinow IO, ktore latwo sterowac z poziomu OS."
I teraz już rozumiem co to znaczy :)
Ale tam pisało, że potrzebuje: "kontroler silnika", znalazłem taki kontroler, który chyba można podłączyć do USB i kontroluje on 4 silniki:
http://inteliware.pl/index.php/vmchk/Si ... e.tpl.html
(dzięki temu nie będę potrzebował tego: "uklad z rodziny FTDI")
Ale cena jest tak duża, że nie starczy mi na dwa takie (a potrzebuje mieć kontrolowanych 6 silników)

I nie wiem teraz co mam za bardzo zrobić.
Zakładając, że mam dużo wolnego czasu i bardzo dużo chęci i chce się czegoś nauczyć, to czy możecie mi pomoc?