Pilarka stołowa do drewna z regulacją wysokości i pochylenia

Linie produkcyjne, automaty, roboty nie tylko CNC. Przeróbki, modernizacje oraz konstrukcje własne.

Autor tematu
przemoprzem
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 7
Posty: 42
Rejestracja: 06 wrz 2008, 00:01
Lokalizacja: Oleśnica

Pilarka stołowa do drewna z regulacją wysokości i pochylenia

#1

Post napisał: przemoprzem » 05 kwie 2016, 14:29

Witam. Jestem stolarz hobbysta amator :mrgreen: Rozglądałem się za pilarką stołową, bo mam obecnie SAM zrobiony z pilarki ręcznej pod blatem ale mała wysokość cięcia, hałas jak w odrzutowcu więc chce coś na silniku indukcyjnym a nie szczotkowym. Z dostępnych pilarek jest deko lipa, pasuje mi budowlana http://www.leroymerlin.pl/warsztat/urza ... ,l888.html ale wydam 900 zł a i tak pasuje dorobić blat z rowkami itp.

Mam silnik - na początek - 2,2 kW 2800 obrotów i postanowiłem zrobić SAMa. Ale musi być regulacja góra-dół i pochylanie tarczy.

Zrobiłem sobie taki projekt jak w filmiku
[youtube][/youtube]

Pochylanie tarczy ma być na tych "półksiężycach" z angielska nazywa się to "trunnion saddle"
Obrazek

Ja to chcę dać tokarzowi to zrobienia - czyli na stałe jedna część z podtoczeniem do ramy a rewers to drugie półkole (odpowiednio podcięte, żeby pod blatem się schowało) będzie mocowane do "windy". Chodzi o to żeby oś pochylania tarczy wyszła na górnej części blatu. Średnica tych półksiężyców to będzie 300 mm/grubość do 30 mm. Jak tokarz wytoczy koło to trzeba to przeciąć na "pół" i dodatkowo przyciąć odpowiednio - planuje wodą,
1. ale nie wiem czy znajdę w okolicy cięcie wodą (za cywilizowaną kasę) więc czy laser lub plazma też dała by radę przeciąć stal o grubości 30 mm żeby nie zdewastować tego co zrobi tokarz? Znajomy by mi to rozciął na pile taśmowej, ale jedynie do 250 mm średnicy, a nie za bardzo się wtedy wyrobię żeby profile zamocować.