simodrive
-
Autor tematu - Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 3548
- Rejestracja: 24 gru 2006, 11:54
- Lokalizacja: już tylko Mysłowice
- Kontakt:
simodrive
witam ...
Koledzy , mam problem z postawieniem 100% diagnozy.
Mam napędy 6SN1123-1AA00-0CA0 / 50A oraz 25A i do tego silnik Siemens FT5104-1AC71-1AA0.
Problem polega na tym że po uprawnieniu napędu silnik się rozpędza gdzie powinien stać.
W maszynie są jeszcze 25A napędy i zamieniałem je. Wówczas silniki stały ale po chwili wpadały w drgania ale które między sobą zamieniłem.
Założyłem sobie , że wina leży po stronie sprzężenia zwrotnego z silnika gdyż zadawanie ( PWM ) było na wszystkich napędach odpięte.
I pytanie…
1. Miał już ktoś z kolegów podobny problem
2. Czy ktoś posiada opis wyprowadzeń z silnika FT5104-1AC71-1AA0
Koledzy , mam problem z postawieniem 100% diagnozy.
Mam napędy 6SN1123-1AA00-0CA0 / 50A oraz 25A i do tego silnik Siemens FT5104-1AC71-1AA0.
Problem polega na tym że po uprawnieniu napędu silnik się rozpędza gdzie powinien stać.
W maszynie są jeszcze 25A napędy i zamieniałem je. Wówczas silniki stały ale po chwili wpadały w drgania ale które między sobą zamieniłem.
Założyłem sobie , że wina leży po stronie sprzężenia zwrotnego z silnika gdyż zadawanie ( PWM ) było na wszystkich napędach odpięte.
I pytanie…
1. Miał już ktoś z kolegów podobny problem
2. Czy ktoś posiada opis wyprowadzeń z silnika FT5104-1AC71-1AA0
Pozdrawiam.
Każda praca ma swoją wartość a zaniżanie jej wartości jest brakiem szacunku do pieniędzy i samych siebie.
Każda praca ma swoją wartość a zaniżanie jej wartości jest brakiem szacunku do pieniędzy i samych siebie.
Tagi:
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 132
- Rejestracja: 08 sty 2006, 23:02
- Lokalizacja: Polska
Jeśli podmieniasz silniki z innej osi zmień również kasetę z potencjometrami dla tej osi. Są tam parametry PID oraz chyba wzmocnienie z tacho.
Sprawdź sprzężenie z tacho oscyloskopem oraz kierunek, porównaj z innymi osiami.
Doc:
http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=S ... ms&cad=rja
Sprawdź sprzężenie z tacho oscyloskopem oraz kierunek, porównaj z innymi osiami.
Doc:
http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=S ... ms&cad=rja
-
Autor tematu - Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 3548
- Rejestracja: 24 gru 2006, 11:54
- Lokalizacja: już tylko Mysłowice
- Kontakt:
prawda jest taka że było tam już kilku serwisantów.
diagnozy były różne. Czasami nawet powalające.
silniki były wypięte z maszyny więc można nimi swobodnie kręcić.
Ale wystarczy tylko uprawnić serwo , to od razu silnik wpada w max. obroty i wywala błąd 7
Ale i czasami zakręci i wywali błąd 2 i on mnie najbardziej zainteresował. A czasami nie wywali żadnego.
Zrobiłem też tak że podłączyłem silnik do innej osi i ten drugi napęd zachowywał się dokładnie tak samo. Więc falowniki wyeliminowałem. Karty były zamieniane , regulowane i ciągle to samo.
Falownik był gdzieś we Wrocławiu w serwisie , podłączyli bez sprzężenia zwrotnego i niby wszystko było ok.
Pomylenie faz raczej odpada … chyba że ktoś z poprzedników pomylił.
Usterka wystąpiła bez objawowo. Podczas postoju maszyna zerwała się nagle w jednym kierunku i wpadła na zderzak , klinując się.
diagnozy były różne. Czasami nawet powalające.
silniki były wypięte z maszyny więc można nimi swobodnie kręcić.
Ale wystarczy tylko uprawnić serwo , to od razu silnik wpada w max. obroty i wywala błąd 7
Ale i czasami zakręci i wywali błąd 2 i on mnie najbardziej zainteresował. A czasami nie wywali żadnego.
Zrobiłem też tak że podłączyłem silnik do innej osi i ten drugi napęd zachowywał się dokładnie tak samo. Więc falowniki wyeliminowałem. Karty były zamieniane , regulowane i ciągle to samo.
Falownik był gdzieś we Wrocławiu w serwisie , podłączyli bez sprzężenia zwrotnego i niby wszystko było ok.
Pomylenie faz raczej odpada … chyba że ktoś z poprzedników pomylił.
Usterka wystąpiła bez objawowo. Podczas postoju maszyna zerwała się nagle w jednym kierunku i wpadła na zderzak , klinując się.
Pozdrawiam.
Każda praca ma swoją wartość a zaniżanie jej wartości jest brakiem szacunku do pieniędzy i samych siebie.
Każda praca ma swoją wartość a zaniżanie jej wartości jest brakiem szacunku do pieniędzy i samych siebie.
-
Autor tematu - Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 3548
- Rejestracja: 24 gru 2006, 11:54
- Lokalizacja: już tylko Mysłowice
- Kontakt:
serwa są zasilone i z cnc przychodzi zgoda.
czyli
enable na driver
farby nie ma na potencjometrach ... a czy ktoś nie pokręcił ... tego się nie dowiem.
Ale raczej nie. nie było śladów kręcenia ( brud w rowkach )
Wszyscy z reguły skupiali się na liniale. Ale to była błedna droga. Podmieniałem chodź wiedziałem że to nie to.
od chwili zerwania się maszyny to już cały czas ta usterka wystepuje.
czyli
enable na driver
farby nie ma na potencjometrach ... a czy ktoś nie pokręcił ... tego się nie dowiem.
Ale raczej nie. nie było śladów kręcenia ( brud w rowkach )
Wszyscy z reguły skupiali się na liniale. Ale to była błedna droga. Podmieniałem chodź wiedziałem że to nie to.
od chwili zerwania się maszyny to już cały czas ta usterka wystepuje.
Pozdrawiam.
Każda praca ma swoją wartość a zaniżanie jej wartości jest brakiem szacunku do pieniędzy i samych siebie.
Każda praca ma swoją wartość a zaniżanie jej wartości jest brakiem szacunku do pieniędzy i samych siebie.
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 132
- Rejestracja: 08 sty 2006, 23:02
- Lokalizacja: Polska
Doc:
http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=S ... ms&cad=rja
Przeprowadź procedury strojenia, ustaw pid dla numeru silnika.
Jeśli wszystko będzie ustawione książkowo, sygnały dochodzące z zewnątrz będą poprawne i nadal będzie usterka wymień elka.
Zanim będziesz lutował elka zrób po sobie kilka osobnych testów:
1 podmień kierunek tacho
2 parametry pid na min
3. zmniejsz wzmocnienie tacho na min
Jaki masz sygnał na wej +-10v po załączeniu enable?
http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=S ... ms&cad=rja
Przeprowadź procedury strojenia, ustaw pid dla numeru silnika.
Jeśli wszystko będzie ustawione książkowo, sygnały dochodzące z zewnątrz będą poprawne i nadal będzie usterka wymień elka.
Zanim będziesz lutował elka zrób po sobie kilka osobnych testów:
1 podmień kierunek tacho
2 parametry pid na min
3. zmniejsz wzmocnienie tacho na min
Jaki masz sygnał na wej +-10v po załączeniu enable?
-
Autor tematu - Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 3548
- Rejestracja: 24 gru 2006, 11:54
- Lokalizacja: już tylko Mysłowice
- Kontakt:
strojenia nie robiłem i nie bardzo chyba będzie potrzebne. Usterka wystąpiła na postoju , gdzie maszyna się nagle zerwała. Więc odstrojenie silnika odpada.sinad pisze:
Przeprowadź procedury strojenia, ustaw pid dla numeru silnika.
Jeśli wszystko będzie ustawione książkowo, sygnały dochodzące z zewnątrz będą poprawne i nadal będzie usterka wymień elka.
Zanim będziesz lutował elka zrób po sobie kilka osobnych testów:
1 podmień kierunek tacho
2 parametry pid na min
3. zmniejsz wzmocnienie tacho na min
Jaki masz sygnał na wej +-10v po załączeniu enable?
co do zmiany kierunku tacho ... to jest słuszna uwaga. Tyle że w tym momencie powinienem raczej wymienić cały zespól napędowy ze względu na specyfikę powstania usterki. Ale zrobię to. Nic mi nie za szkodzi.
Parametry PID były zmieniane.
Wzmocnieniem kręciłem na swojej karcie. Wogóle napęd nie reagował na zmiany w tym sensie że i tak sie zrywał.
sygnały sterujące mam +/-10V.
Ale odpinałem je i zakładałem mostek by zamknąć je w 0V. Bez skutku.
Ale ...
co mnie też za intrygowało.
Jak podłączyłem ten silnik który sie zrywa pod inny napęd , to zachowywał sie dokładnie tak samo. Więc zacząłem bardzo poważnie podejrzewać przewód oraz sam silnik.
I
dlatego zainteresowałem sie w nim resolwerem , pracującym jako tacho prądnica. Miałem po otwarciu mufki silnika złącze z pięcioma przewodami.
Trzy z nich to wyjście 3fazowe z resolwera i pozostałe dwa to … no właśnie co to są te dwa.
Na nich nic nie było. Po prostu „puste” przewody.
Człowiek , który rozbierał silnik , przed rozłożeniem go sprawdził jeszcze raz i się okazało dokładnie to samo.
Jak otworzył go sprawdził gdzie idą te przewody i ustalił:
1. Ekran
2. Cewka na magnesowywująca rewolwer pracujący jako tacho.
I jak ponownie ją zmierzył , to już przejście było. Układ tacho był połączony w gwiazdę gdzie w środek gwiazdy podłączona była ta cewka jednym końcem. Czekam teraz na złożenie silnika i ponowny jego test.
Jak się nic nie zmieni , to przyjadę wówczas i podmienię albo fazy na silniku , albo kierunek na tacho.
[ Dodano: 2013-01-11, 21:45 ]
więc tak ...
rozłożenie silnika i jego ponowne złożenie przyniosło efekt że silnik teraz nie wpada w obroty a tylko dryfuje i wyświetla błąd nr.3
czyli coś w silniku a właściwie jego pradnicy coś było.
Pozdrawiam.
Każda praca ma swoją wartość a zaniżanie jej wartości jest brakiem szacunku do pieniędzy i samych siebie.
Każda praca ma swoją wartość a zaniżanie jej wartości jest brakiem szacunku do pieniędzy i samych siebie.